וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רודסטר בטעם של פעם

16.1.2009 / 15:58

שני אחים הולנדים שנתקעו בשנות ה-50, הפכו את הדיבוק המוטורי לעסק שכולו מחווה לימים נפלאים. בשם הגעגוע

זה התחיל באופן רגוע. האחים טינו ופול היוט מהולנד החליטו לייצר רק 12 מכוניות מדגם ה-HB' רודסטר ספיישל', ואף לא אחד מהם אמור היה להימכר. הסיבה לכך נקשרת לעסק המשפחתי אותו הקימו לפני הרבה שנים שמטרתו היחידה היא לספק נסיעות נוסטלגיות ברחבי אירופה במכוניות שעברו התאמה מודרנית והקפיאו את העיצוב ההיסטורי. האחרון להכלל ב"מסחרה" המשפחתית הוא דגם ה-HB כאמור, שנרקם כמחווה למכוניות המירוץ של שנות ה-50 ומירוצי הלה מאן. אלא שכנראה ונשמעו טענות ברחבי העולם, כי לבסוף החליטו האחים להביאה לייצור, אם כי מוגבל.

שלדת ה-HB מגיעה מרודסטר קלאסית מפורסמת, טריומף TR6, אך למען הבטיחות ושאר מאפייני האבזור ההכרחיים, המעטפת כולה לובשת שמלת קרבון חזקה וקלה המזכה אותה במשקל נוצה של 711 ק"ג בלבד. מלפנים, ישכון אותו מנוע רב עוצמה, שניפחו הוגדל ל-2.7 ל' (2.5 במקור) ומפיק 180 כ"ס הודות למערכת פליטה משופרת ורכיבים מעודכנים לימינו. לקהל, יוצע הרכב גם בגרסת 160 כ"ס, או 210 עם שידוך מגדש 'על'.

מבפנים, חווים המבקרים תא נוסעים שכל דיפוניו מעוטרים אלומיניום קל ובוהק, על מנת לשמר את התחושה הייחודית המשוכה ישירות מהאפקט הוויזואלי החיצוני. לא נמצא כאן הגה חדיש למשל, אלא גלגל רחב קוטר מעץ, המדמה באדיקות את אותן התחושות רוויות הקושי שחשו הנהגים בימים עברו. להתרגשות הנוסטלגית, הוסיפו האחים מתגים לכל מערכות ההפעלה הדרושות (אין מזגן, מה לעשות), וכן מושבי ספורט חובקים מעור, בגוון חום ומחמם.

מחיר הרודסטר ינוע בין 67 ל-80 אלף אירו, ואם אתם מ-מ-ש רוצים לרכוש אחת כדאי שתזדרזו כיוון שמקסימום עשר יחידות תיוצרנה בשנה. לא הספקתם להיכנס לרשימה? תמיד תוכלו להצטרף לאחת מנסיעות החוויה לשמן יוצרה במקור.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אפילו השלדה והמנוע מקורם בימים ההם/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully