וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דקאר SS13: נקודת אור בחושך של מיצובישי

ירון אדרי

16.1.2009 / 16:10

בשנה הרעה ביותר שלה בדקאר, מתנחמת מיצובישי עם נצחון סטייג' אחד בודד. מי יודע, אולי מחר היא עוד תזכה לנס

נאני רומא מנצח את הסטייג' ה-13 של הדקאר. הספרדי של מיצובישי מסיים את הספיישל סטייג' בזמן של 2:33:48 שעות. את הזמן השני בטיבו קובע כריזסטוף הולובצ'יץ בניסאן, וגורלין שישריט בב.מ.וו מסיים שלישי. ואיפה פולקסווגן? דיטר דפינג אמנם מסיים רביעי, אך מארק מילר וג'ינייה דה-וולייס המובילים את הדירוג הכללי מסיימים במקומות 7 ו-8 בהתאמה, בפער של 14 דקות מרומא. לאחר פרישתו של קרלוס סיינז אמש, לא רוצים לסכן בפולקסווגן את האליפות והצוותים נהגו יחדיו בקצב זהיר במשך היום, שומרים על המכוניות. בובי גורדון (האמר) שהציג יכולת משכנעת בימים האחרונים, מסיים רק במקום ה-16.

בדירוג הכללי כלום משתנה. דה-ווילייס ממשיך להוביל, 2:20 דקות לפני מילר וכשעה וחצי לפני גורדון הממוקם שלישי. רומא, שאת הסטייג' אמש סיים 7 שעות לאחר המנצח, ממוקם שישי.

על שני גלגלים, ממשיך סיריל דספרה לקבוע את הקצב. הצרפתי של KTM מסיים ראשון, מקדים את מארק קומה שמסיים שני בפער של כמעט שתי דקות. בדירוג הכללי, מוביל קומה ודספרה מייד אחריו, אך הפער בינהם עומד על כמעט שעה וחצי.

קיצוצים וכועסים

הגשם שירד אמש, גרם למארגנים לשנות את אורך הספיישל סטייג' גם היום. במקום 545 ק"מ נגד השעון, מדידת זמנים נעשתה לאורכם של 220 ק"מ בלבד וזאת בעקבות תנאים בלתי אפשריים שהעמיד המסלול למתחרים. וכמובן שיש מי שיוצא כנגד מה שהפך לסטנדרט בדקאר השנה. הקצב בהם נופלים הגיבורים למרות הקיצוץ המסיבי באורך הסטייג'ים, העלה את זעמו של מנהל קבוצת ב.מ.וו סוון קואנדט שבראיון ל'אוטוספורט' אמר בכעס כי על מארגני האירוע היה לחזות מראש את הסיבוכים בהם נתקלו המתחרים.

לקואנדט יש סיבות לכעוס, אם בגלל פסילתו של נאסר אל-עטייה או התאונה של אורלנדו טרנובה, אבל נראה שלא אלה הביאו לכעסו אלא אי התאמת אופי המירוץ לתנאים השוררים בדרום אמריקה בתקופה זו בשנה. גם מוביל המירוץ ג'ינייה דה-ווילייס, יצא בהאשמות זהות ואף כינה את ספר הדרך שניתן למתחרים "פאטתי". טוב, הם יכולים להתנחם בעובדה שמחר זה היום האחרון.

את הדרך מקורדובה לבואנוס איירס יעשו המתחרים בזהירות מרובה. אחרי שבועיים מתישים, אף אחד מהשורדים לא ירצה לראות עצמו פורש מחר, בסטייג' האחרון של דקאר 2009. הדרך לבירת ארגנטינה, כוללת 792 ק"מ מהם 227 מדודים בזמן. מעניין אם גם מחר יהיו קיצוצים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully