וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דקאר SS14: דה-ווילייס ופולקסווגן אלופים

ירון אדרי

17.1.2009 / 21:51

ג'ינייה דה-ווילייס ופולקסווגן הם אלופי הדקאר לשנת 2009. מארק קומה ו-KTM אלופי קטגוריית הדו-גלגלי

היסטוריה בדקאר. אחרי שבלה-מאן זה כבר הפך לעניין שבשיגרה, כעת גם מירוץ השטח הקשה בעולם מכתיר את מנוע הטורבו דיזל לאלוף. הטוארג ראלי 2 של פולקסווגן היא אלופת הדקאר ל-2009, כשעל סיפונה הדרום אפריקני ג'ינייה דה-ווילייס שגם מקנח עם נצחון בספיישל סטייג' האחרון. דה-ווילייס תפס את ההובלה לפני יומיים, לאחר שבן קבוצתו והפייבוריט קרלוס סיינז נאלץ לפרוש בעקבות תאונה בה נפגע הנווט שלו מישל פרין.

עם הנצחון, קוטעת פולקסווגן את רצף הזכיות של מיצובישי שהחזיקה בתואר 7 שנים רצופות. הקבוצה היפנית לא תרצה לזכור את הדקאר וזאת לאחר כשלונה של המכונית החדשה, הרייסינג לנסר. 3 מתוך 4 המכוניות שלה פרשו מהמירוץ, כשבכל אחת מהן נוהג אלוף דקאר בעבר. השריד היחיד בדמותו של נאני רומא, הביא לקבוצה מקום עשירי. רומא זכה בספיישל סטייג' אמש, וזהו למעשה ההישג היחיד של הקבוצה השנה.

מאוכזבת נוספת היא קבוצת ב.מ.וו, שנהגה נאסר אל-עטייה הציג שליטה כמעט מוחלטת בימים הראשונים למירוץ. הקטארי החזיק בדירוג הכללי עד ליום השישי של המירוץ, אז נפסל על ידי המארגנים לאחר שבחר שלא לעבור באחת מנקודות הציון המחייבות. גם התקווה המקומית אורלנדו טרנובה, לא הציג יכולת משכנעת עד שנאלץ לפרוש כתוצאה מהתהפכות.

הזמן הכללי אותו קבע דה-ווילייס לאחר 14 הסטייג'ים המיוחדים, עומד על 48:10:57 שעות. שני ובפער של 9 דקות, מסיים בן קבוצתו האמריקני מארק מילר. מכאן, פער הזמנים גדל באופן משמעותי כשבמקום השלישי מסיים רובי גורדון בהאמר עם פיגור של שעה ו-45 דקות. רומא, מסיים רק עשירי עם מינוס 17 וחצי שעות.

קומה אלוף הדו גלגלי

מארק קומה, הוא האלוף בקטגוריית האופנועים כצפוי. הספרדי של KTM תפס את ההובלה כבר ביום הראשון, ומאז הפער בינו ובין המתחרים רק הלך ותפח. אלוף הדקאר של 2007 סיריל דספרה, שבניגוד לקומה לא פתח את המירוץ כראוי, מביא את ה-KTM שלו למקום השני כשהוא בפיגור של שעה ו-26 דקות. שלישי, מסיים הצרפתי של ימאהה דוויד פרטין. עבור קומה מדובר באליפות דקאר שנייה בקריירה, לאחר שניצח גם ב-2006.

ימאהה אולי לא הצליחה לנצח את KTM, אך בקטגוריית הטרקטורנים היא מצליחה לקחת את האליפות. הצ'כי ג'וזף מאצ'אצ'ק, מקדים את רוכב קאן-אם הארגנטיני מרקוס פטרונלי בשעתיים ו-34 דקות. ימאהה קוטפת גם את המקום השלישי אליו מגיע רפל סוניק הפולני.

בקטגוריית המשאיות שם נרשמו לא מעט תאונות השנה, השליטה היא של קאמאז הרוסית. היצרנית מסיימת במקומות 1 ו-2, מקדימה בהרבה יצרניות מערביות גדולות כמו מאן, מרצדס, איבקו, דף ורנו.

איך היה?

לאחר הביטול המפתיע של הדקאר 2008 רגע לפני הזינוק, לקחו המארגנים שנת שבתון מאולצת בכדי לדון בהמשך המירוץ המסורתי. לבסוף, הוחלט כי זה יתקיים ברחבי ארגנטינה וצ'ילה כשהמועד, חודש ינואר, נשמר. אלא שלא הכל עבר חלק ולא מעט אילוצים גרמו לשינויים לא מתוכננים מבחינת המארגנים. קיצורי סטייג'ים הפכו לדבר שבשגרה, בעיקר בשל תנאי מזג אוויר השונים מאלה שבצפון אפריקה בתקופה זו של השנה. אלה הפכו את תנאי השטח לקשים עוד יותר ממה שהם גם כך, והרמת ידיים הגיעו מצידם של המתחרים והמכונה.

שני אירועים נוספים המטילים אור שלילי על המירוץ - רוכב ימאהה פסקל תיירי, נמצא ללא רוח חיים לאחר 3 ימי בהם היה נעדר; היום, 5 ק"מ לפני קו הסיום, פגע ההאמר של אריק ויגורו בצופה שהוטס במצב קריטי לבית החולים.

למרות כל זאת, עדיין נרשם המירוץ השנה כהצלחה גדולה. אופיין של המדינות הלטיניות בשיטחן נערך המירוץ הפך את הדקאר להפנינג ענק כשלכל אחד מהסטייג'ים מגיע קהל של אלפי צופים משולהבים. מבחינת המארגנים, ישנו סיכוי גדול שגם בשנה הבאה תארחנה ארגנטינה וצ'ילה את המירוץ וזאת לאחר שיופקו הלקחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully