וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וולוו לא תלך על בטוח?

18.1.2009 / 9:27

וולוו בדרך להילחם במכוניות הספורט קופה המפוארות? אולי לא בקרוב, אבל לפי ה-SC90 ייתכן וזה יגיע תוך כמה שנים

בוולוו אף אחד לא מתכוון להגרר בעתות משבר לזירת הספורט-קופה פרימיום. אך מתמחה צעיר שבילה פרק זמן עם מעצבי הבית, חולק על הדעה הרווחת, ומכין את הקרקע לימים אחרים

האם קמה מתחרה לפורשה פנמרה מבית וולוו? יתכן שכן. הדבר אינו ישים מחר או אפילו בעוד שנתיים, אך מחלקת העיצוב וההנדסה של וולוו מראה שאפשר ואף שוקלת האם להפוך ה-SC90 של המעצב בנסמין ניופון לאב טיפוס שימשוך את הבלונדינים משוודיה לקראת האתגר הבא.

התזמון לחשיפת ה-SC90 הגיע מעט מאוחר בהתחשב בכך שכולם בשפל כלכלי. אך התפישה גורסת שעדיף להראות קידמה מאשר להתבוסס בבכי עצמי ולטרפד תכניות אטרקטיביות. האם זו התשובה העתידנית של וולוו, ללמבורגיני (אצטוק) ומזראטי (קווטרופורטה)? על פי ניופון, ההתמחות החשובה בוולוו בתום לימודיו שיכנעה אותו שהחוסר במוצר ספורטיבי וחזק, כזה שיסגור מעגל ופער מהמתחרות, מחייב עמידה ביעדים שלא נראים עוד כחלום רטוב ובלתי מושג.

עיצוב ה-SC90, נעשה תוך התחשבות ברורה במאפיינים השמרניים של וולוו מבלי לפגום במוטיב השגרתי של שריר מאופק וקופסתי. אולם, מבנה המכונית, קרוב יותר בקימוריו למכוניות קופה-קבריולה גרמניות דוגמת ב.מ.וו סדרה 6. הסידור הבסיסי למשל, של ארבעה מושבים, מציע מעטפת עם ארבע-דלתות, אך אינו מסגיר מאומה מכך מפני שידיות הדלת מוסתרות בקורה B. תא המטען ויחידות התאורה משוכות פנימה ואל עבר המפלטים, שתפסו כמה עשרות סנטימטרים של הפרדה מהקרקע ומשווים לוולוו ישבן גבוה וקצוץ.

למרבה הצער, אותם המפלטים כמו גם הדלות בפרטים, טרם מגלים איזה מנוע ימצא את מקומו בחזית. ניופון מספר שעל פי התכנית, שלו, לא של וולוו, ה-SC90 מיועדת להסתערות על הסגמנט רק בשנת 2015. עובדה אשר נראית לעין וקורצת להגיון אם מסתכלים על המצב בתעשיית הרכב, וכן של פורד בעלת הבית. מצד שני, מי שאחראי על קבלת ההחלטות בוולוו התרשם מאוד מהמוח היצרתי של ניופון. אז אולי ה-SC90 כפי שהיא כיום נותרה חלום, אבל התקווה טרם נגוזה משום שכעת, כמות הפידבקים רק נערמת על שולחנו של המתמחה שביום מן הימים יהפוך למומחה.

  • עוד באותו נושא:
  • וולוו
  • sc90

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully