וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחלצים מסקנות

19.1.2009 / 9:32

כיצד מטפלים בתאונת דרכים? תרגיל חילוץ של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים וצוותי ההצלה של איו"ש מסביר בדיוק

ניר בן טובים

צילום: ניר בן-טובים
עריכה: בת גולן

זה התחיל כניסיון שחזור של האסון הנורא באילת בו נספו 24 תיירים. אט אט, ככל שהזמן נקף, התברר שהתרגיל שהתבשל זמן רב יסתפק במצבת כוח אדם חלקית והשידור החוזר להתרסקות האוטובוס למרגלות ההר, מצטמצם בשל המלחמה בעזה שאילצה חלק גדול מכוחות ההצלה להסיר את השתתפותם.

למרות האכזבה המקדמית, הגעה לעיר אריאל סמוך לשקיעת החמה המסתתרת מאחרי גבעות ההרים, הרימה מעט את הציפיות לאחר שהתבססנו בשטח וליקטנו פרטים על מה שעומד לקרות. את מרכז הבמה, תפסו צוותי ההצלה של חבל יהודה ושומרון הפועלים בשני מוקדי אירוע, ומסתמכים על מידע המגיע מחמל הפיקוד של גלעד מנשה, המנהל הארצי של מערך הפיקוד וההצלה מטעם הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים.

הטיפול בשני תרחישים במקביל, ממחיש את רמת המוכנות והמעורבות הנדרשת מכל הגופים הפועלים יחד על מנת לחלץ את הנפגעים הלכודים. בעוד קבוצה אחת הופקדה על תאונה קלה יחסית במפלס הקרוב אלינו, הרחק מטה במדרון הגבעה צוות שני נשלח לטפל בתאונה רבת נפגעים המצריכה טיפול חירום במקום (מבוצע על ידי מד"א כדרך קבע), קשירת הנפגעים למתקן נשיאה, ושליחתם חזרה מעלה (בדומה לתאונה באילת), תוך כדי אינטראקציה עם החמל ועדכונים שוטפים מהזירה השנייה.

טכנולוגיה חוסכת קורבנות

בו בעת ובין כל הכאוס השורר מסביב, הוסבר לנו כי לאחרונה הרשות הלאומית הצטיידה במערכת זיהוי רכבים (על פי ברקוד), המכילה את כל דגמי המכוניות המוכרים וממציאה עבור המחלצים בשטח אינפורמציה חיונית אודות מערכות הבטיחות וההינע. היתרון הוא מיידי; ברגע ההגעה, לא מבזבזים זמן בתאוריות בנוגע למיקום מיכל הדלק, כמות כריות האוויר, או שאר ההגבלות המסוכנות המקזזות את זמן החילוץ לשווא. מחלץ תורן שולף קורא ברקוד, וזה מעלה את מפרטי הדגם על צג המחשב בתחנת הפיקוד. יעיל, פשוט, חכם, ויכול לחוסך קורבנות בנפש.

כעבור 30 עד 45 דקות מתחילת התרגיל, שתי הזירות פונו לחלוטין מנפגעים והסדר שב על כנו. בסך הכול וכפי שניתן לצפות, הצוותים מנוסים בחילוץ מכלי-רכב, ומבינים כיצד להיערך בהתאם לכל תאונה. אולם, למרות הביאורים מפי כל העוסקים במלאכה, עדיין קיים החשש הטמון בלב ליבם של צוותי החירום, שהגרוע מכל טרם הגיע. איך שלא יהיה, אנחנו יכולים לספר לכם שאם איתרע מזלכם ונקלעתם לתאונה, אתם ביידים טובות. סעו בזהירות.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully