וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפי: יותר דוחות תנועה ב-2009

דניאל שמיל

20.1.2009 / 19:46

משטרת התנועה עשויה להגדיל ב-10% את מספר הדו"חות לכ-1.5 מיליון דו"חות תנועה שיכניסו לקופת המדינה כ-700 מיליון שקל

יעדי האכיפה של משטרת התנועה ל-2009 כוללים עלייה בשיעור 10% במספר דו"חות התנועה שיינתנו השנה, כך עולה ממסמך תוכנית האכיפה של המשטרה, שהגיע לידי TheMarker. מדובר בכמות מוערכת של 1.5 מיליון דו"חות תנועה השנה, וסכום של כמעט 700 מיליון שקל שייכנס לקופת המדינה.

המסמך המפורט, שחיבר נצ"מ מאיר אור, ראש מחלקת התנועה, מגדיר את יעדי האכיפה בעבירות השונות. אלה מחולקות לשלוש קבוצות: עבירות הגורמות לתאונה (אי-ציות לרמזור אדום, למשל); עבירות המחמירות פגיעה בעת תאונה (אי-חגירה של חגורת בטיחות, למשל) וביריונות כביש (כניסה לצומת חסום, לדוגמה).

המסמך מגדיר את כמות מפגשי השוטר-נהג, שנקבע לשש במשמרת (18 מפגשים לניידת). העבירות אותן תאכוף המשטרה במיוחד הן שכרות, חגורות בטיחות וקסדות, חציית כביש שלא כחוק של הולכי רגל ומהירות מופרזת.

באכיפת מהירות, נקבע רף של 11 קמ"ש מעל המהירות המותרת באותו כביש, ולכך יש להוסיף 4 קמ"ש אם המהירות נמדדה במכשיר כלשהו (אקדח לייזר, לדוגמה). משמעות הדבר היא שאם המהירות המותרת היא 100 קמ"ש, האכיפה תחול רק על נהגים שנסעו יותר מ-115 קמ"ש.

יעד נוסף של משטרת התנועה הוא "הגדלת השימוש בסמכויות", קרי, השבתת כלי רכב, פסילת רישיונות במקום ומתן איסורי שימוש. השבתות כאלה יעשו במקרה של הובלת מטען עודף, הסעת מספר נוסעים מעבר למותר, חצייה מסילת ברזל , קו הפרדה רצוף ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully