וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

GM כבר לא הגדולה בעולם

נמרוד הלפרן

22.1.2009 / 9:17

לראשונה מאז השפל הכלכלי של שנות ה-30: ג'נרל מוטורס הפסידה את תואר יצרנית המכוניות הגדולה בעולם לטויוטה

ג’נרל מוטורס הודחה בשנת 2008 מהתואר יצרנית המכוניות הגדולה בעולם, תואר בו החזיקה לא פחות מ-77 שנים, על ידי יצרנית המכוניות היפנית טויוטה. מכירות ג'נרל מוטורס נפלו בשנה שעברה ביותר מ-11% ל-8.35 מיליון כלי רכב, מסרה החברה היום. טויוטה רשמה ירידה של 4% במכירותיה השנתיות ל-8.97 מיליון כלי רכב.

בשנה שעברה, הצליחה ג'נרל מוטורס לשמור על הבכורה בעור שיניה, כאשר מכרה 3,100 מכוניות יותר מטויוטה. עם זאת, המשבר בשוק הרכב העולמי, והאמריקני בפרט, הביאו השנה את ג'נרל מוטורס אל סף פשיטת רגל, והממשל האמריקני נאלץ להזרים לחברה 13.4 מיליארד דולר. משרד האוצר האמריקני צפוי להזרים השבוע 5.4 מיליארד דולר נוספים לחברה.

ג'נרל מוטורס, אשר רשמה הפסדים מצטברים של כ-73 מיליארד דולר מאז סוף שנת 2004, כבשה את הבכורה בשוק הרכב העולמי בשנת 1931, בתקופת השפל הכלכלי הגדול, כאשר הדיחה את פורד מהתואר. מאז ועד שנת 2008, החזיקה ג'נרל מוטורס בתואר.

"זה קצת עצוב לחשוב שג'נרל מוטורס כבר לא יצרנית המכוניות הגדולה ביותר", אמרה האנליסטית רבקה לינדלנד מחברת המחקר IHS גלובל אינסייט. "אבל עדיף שהחברה תהיה מספר 2 מאשר שתפשוט רגל", הוסיפה.

טויוטה, אשר נוסדה שנתיים לאחר שג'נרל מוטורס תפסה את הבכורה בשוק הרכב העולמי, הצליחה לכבוש את התואר לאחר שרשמה גידול של 70% במכירות המכוניות מאז שנת 1999, הודות לדגמי רכב חסכוניים במונחי צריכת דלק.

עם זאת, המשבר בשוק הרכב פגע גם בחברה היפנית, שהזהירה מוקדם יותר השבוע כי תרשום הפסד תפעולי ראשון זה 71 שנים בשנת הכספים המסתיימת בחודש מרץ. כמו כן, הודיעה השבוע טויוטה על חילופי גברים בהנהלתה, כאשר אקיו טויודה, נכדו של מייסד החברה, ימונה לנשיא טויוטה בחודש יוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully