וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נולדה מאש: מכונית וולקנית

ירון אדרי

22.1.2009 / 11:21

ה'לייט קאר' קונספט, כמשתמע משמה, היא מכונית קלה עם אפשרויות תאורה מגוונות. ולחשוב שהיא מיוצרת מבזלת

בזמן שיצרניות הרכב מנסות לתור אחר דרכים לקיצוץ הוצאות, יש מי שמחפש להיכנס לתחום שלהן. הנה למשל חברת ההנדסה הגרמנית EDAG, שלתערוכת ז'נבה תביא את ה'לייט קאר'. בתרגום לעברית, לשם יש משמעות משולשת – מכונית קלה, מכונית אש או מכונית אור. מה מתוך זה קולע למטרה? תיכף נדע.

החומר העיקרי ממנו בנויה המכונית, תאמינו או לא, הוא סלע הבזלת. החומר שמקורו בפעילות וולקנית, מותך בטמפרטורה גבוהה ויחד עם חומרים נוספים הופך בסוף התהליך לחומר הדומה בתכונותיו לקרבון, רק הרבה יותר זול וניתן למיחזור. מכאן, שהמכונית שמקורה באש, תהיה קלה במשקלה ביחס למכוניות זהות בגודלן.

אך לא רק. חלק מהמעטפת החיצונית של המכונית עשוי מ-OLED, נורות לד אורגניות על פי המתכננים. אלה, מאפשרים לנהג לשנות כרצונו את תאורת הרכב בכדי ליצור קשר עם שאר הנהגים בכביש. איתות למשל יכול להגיע בכמה צורות, וניתן גם לחשוב על לא מעט משפטים שהיינו רוצים לומר לנהג שמפריע לנו בנתיב השמאלי.

וכידוע, אין כיום למכונית קונספט זכות קיום ללא יחידת הנעה חשמלית וגם ה'לייט קאר' תנוע בעזרת אחת כזו, או ארבע ליתר דיוק. בכל אחד מהגלגלים שוכן מנוע חשמלי שאת כוחו מקבל מסוללות ליתיום-יון. טווח הנסיעה המקסימלי עומד על כ-150 ק"מ, טוב בהרבה ממכוניות חשמליות של יצרניות גדולות.

מידות המכונית, 400 ס"מ באורך ו-170 ס"מ ברוחב, מציבות אותה בין סופר מיני לקומפקטית. אלא שבסיס גלגלים של 290 ס"מ בהחלט יכול להוות תחליף הולם למכוניות סאלון. אודי A6 למשל, מתהדרת בכ-6 ס"מ פחות. מרווח פנימי זה המותאם לחמישה נוסעים, מתאפשר תודות לכך שאין צורך לבזבז מקום בגלל מנוע וגיר. מעניין.

כעת, כשכל הפרטים ידועים, כל שנשאר הוא לקחת משאית ולנסוע לאסוף סלעים ברמת הגולן. ולגבי משמעות שמה של המכונית, אתם יכולים לבחור בכל אחת מהשלוש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully