וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין תקציב? נחלק דוחות

מחקר רב שנים קובע: ככל שהכנסות המדינה צונחות, כך רשויות האכיפה קונסות את האזרח הקטן בכדי למלא את הקופה

את המחקר ערכה אוניברסיטת ארקנסו בשיתוף הבנק הפדרלי שבארה"ב, ומקיף נתונים סטטיסטיים במשך 13 שנים החל משנת 1990. יותר מ-96 מחוזות ברחבי ארה"ב לקחו חלק במדגם והוכיחו את מה שכולנו לצערנו, למדנו כבר לקבל – המוטיבציה מאחרי חלוקת דוחות היא לא בהכרח לתקן התנהגות תחבורתית לקויה. מהצד המקבל, הנהגים חסרי אונים. מפני שהקשר בין הכלכלה לבין אכיפת החוק הוא מוכר וישן, ואינו נתון רק לשיקול דעתו של השוטר אם כי לאג'נדה המתנהלת מאחרי הפרגוד ומחפשת לחפור בכיסו של הנהג.

על פי המחקר שפורסם באתר המדע 'פופיולאר סיינס', נמצא קשר ישיר בין תזרים מזומנים דל לקופת המדינה בשנה אחת, לבין זינוק במספר הדוחות שחולק בשנה שלאחר מכן. את האינפורמציה הסיקו מהשוואות סטטיסטיות שהראו באופן עקבי כיצד המלחמה בתקציב גורמת לכך, שהנהג ממציא עבור הרשויות את הפתרון הזמין ביותר על מנת לרפד את מושביהם של הקודקודים המנהלים את רשויות האכיפה. עוד גילו החוקרים, כי גם בתקופות רוויות נחת וכסף, השוטרים אינם מרפים וממשיכים לחלק דוחות בקצב גבוה, מבלי להתפשר כמעט באף מקרה.

סימוכין מקומי, אפשר למצוא במאמר שפורסם כאן רק אתמול, בו נאמר כי משטרת התנועה בישראל תחלק השנה יותר דוחות מאשתקד. במספרים, הנתונים מדברים על עלייה של עשרה אחוזים, או 1.5 מיליון דוחות שהם כ-700 מיליון שקלים (!). למה לבזבז זמן בפתרון אמיתי למשבר הכלכלי אם אפשר פשוט לשלשל את היד עמוק יותר לכיסו של הנהג?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully