וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על הגריד: ראלי ירדן בערוץ הראשון

ירון אדרי

23.1.2009 / 11:42

פורמולה 1: רנו וטויוטה פורשות, פרארי לא חוקית, ורד בול מעדיפה את סבסטיאן; IRC: עונת 2009 נפתחה במונטה קרלו; נאסקאר: מונטויה מסמן מטרה, וג'ימי ג'ונסון מוכתר לנהג השנה; IRL: דניקה פטריק בין הנחשקות שבנשים; ישראלי: ראלי ירדן בערוץ הראשון

פורמולה 1: רנו תפרוש בסוף העונה?

האם עונת 2009 היא האחרונה של רנו בפורמולה 1? הקבוצה השיקה השבוע את מכונית המירוץ שלה לעונת 2009 בטקס צבעוני, אך החגיגה מסתירה כנראה סדקים שחורים. ל-'F1 לייב' נודע כי 100 אנשי מקצוע בקבוצה עומדים בפני פיטורים, וכי רנו לא תציע מנועי מירוץ למכירה מעבר לעונה הנוכחית. זה מתווסף לדבריו של נשיא הקבוצה ברנרד ריי, מהם ניתן להבין כי היצרנית מצרפת הבטיחה רק את תקציב 2009 וכלום מעבר לה.

מכאן, שכנראה ו-2009 היא עונתה האחרונה של רנו בפורמולה 1 ואם זה אכן יצא לפועל, יתכן שהמעבר של פרננדו אלונסו לפרארי יהיה מוקדם מהצפוי. יחד עם זאת, מעניין מה ייעלה בגורלה אם המכונית תציג ביצועים טובים העונה.

פורמולה 1: ה-F60 של פרארי אינה חוקית?

מייד עם הצגתה של כל מכונית מירוץ, עטים המתחרים על תמונותיה בכדי לנסות ולגלות את הסודות. והנה, התמונות של מכונית הפרארי שנחשפה בשבוע שעבר מעלות שאלות לגבי התאמתה לתקנות. הבעייה, כך טוענים מומחים, נמצא בצנרות הפליטה הבולטות מבעד למעטפת האווירדינמית. ומי מסכים עם זה? כמובן המתחרים הישירים – נורברט האוג ממרצדס, וולטר רידל מב.מ.וו, ופסקל ואסלון מטויוטה. גם אם זה נכון, הדבר לבטח יתוקן עד לפתיחת העונה, אלא אם כן תהיה התערבות של אדם רב השפעה המוזכר באייטם הבא.

פרארי כמובן נמצאת בשיא ההכנות, ולאחר שבחנו את המכונית הגדירו אותה פליפה מאסה וקימי רייקונן כטובה מאוד, כשזה האחרון משבח גם מערכת ה-KERS. פרארי, בניגוד לשאר הקבוצות, כנראה ותצייד את ה-F60 במערכת במירוץ פתיחת העונה וזאת בניגוד לקריאותיה לדחות את כניסתה לעונה הבאה מכיוון שפיתוחה לא הסתיים. מריו טייסן, הבוס של קבוצת ב.מ.וו שיצא כנגד פרארי בעניין זה, לבטח יאכל את הכובע אם זה אכן יקרה.

ואם בפרארי יש תמימות דעים בין הנהגים, הרי שבטויוטה המצב הפוך. בעוד שטימו גלוק פירגן ל-TF1.09, יארנו טרולי לאחר נסיעת הבכורה בה אמר כי היא "בלתי אפשרית". לטענתו, התקנות החדשות הביאו לירידה ניכרת ברמת האחיזה, אך יש לזכור כי בימי המבחן במסלול פורטימאו שבפורטוגל ירדו גשמים חזקים. אך כדאי לו לטרולי להפיק את המרב מהמכונית, כי קולות בקבוצה כבר מדברים על פרישה אם לא תהינה תוצאות.

פורמולה 1: אקלסטון אוהב את פרארי

אם רנו או טויוטה אכן תיפרושנה, כנראה שלברני אקלסטון זה לא יפריע בהסתמך על הצהרתו האחרונה. האיש החזק של הפורמולה 1 אמר השבוע ל'פייננשל טיימס' כי הקבוצה היחידה שתחסר לו באם תפרוש היא פרארי. הוא אמנם ציין מייד כי גם מקלארן או וויליאמס תחסרנה לו, אך זאת כנראה רק בכדי לצאת ידי חובה.

באותה נשימה, ציין אקלסטון כי הונדה בהחלט לא תחסר לו ופרישתה נובעת מאשמה מלאה שלה מכיוון שבמקום למצוא ספונסרים, עסקה בבזבוז כספים. זה כמובן לא מפריע לו להציג עצמו כמתווך אשר אמון על מכירתה, שהרי השבוע הקרוב הוא האחרון למציאת קונה שימשיך את פעילותה. לאקלסטון אינטרס מובהק לכך שהונדה תישאר בסבב, והוא צופה כי היא תימכר לבסוף. ולטענה כי פרישתה תביא להפרה בחוזהו מול ערוצי הטלוויזיה והמפרסמים היות והגריד יכיל פחות מ-20 מכוניות, ענה אקלסטון ואמר כי מדובר בשטויות. בכל מקרה, הוא צופה כי צמצום ההוצאות יביא לכניסתן של קבוצות חדשות.

פורמולה 1: אקלסטון נגד מוזלי

ונישאר עם אקלסטון גם לאייטם הבא. הבוס של הפורמולה 1 יצא נגד הבוס של ה-FIA מקס מוזלי, שהצהיר כי רק הוא יכול למנוע מהפורמולה 1 ליפול קורבן למשבר הכלכלי. ל'דיילי אקספרס' אמר אקלסטון כי מוזלי מנצל לרעה את כוחו ליצירת דברים שאינם מציאותיים, וזאת במטרה להסית את הפוקוס מבעיות בחייו האישיים בעקבות אותה פרשיית מין עסיסית שכללה משחקי תפקידים המדמים ימים אפלים. אקלסטון הוסיף כי דווקא הפורמולה 1 היא לחם קיומו של ה-FIA, ולגבי החזרתו לחיים של סבב הפורמולה 2 סיכם ב"מה הטעם להחיות ליגה שמתה ב-1984?".

השנה תיערכנה הבחירות לתפקיד נשיא ה-FIA, ומוזלי עדיין לא החליט אם להציע עצמו שוב לתפקיד בעקבות אותה פרשיית מין עלייה חטף ביקורות קשות. למרות זאת, שמו של מועמד פוטנציאלי כבר עושה כותרות ב'טיימס', וזאת מפני שגם הוא סוחב אחריו מטען לא קל. פרד גודווין בן ה-50, שימש עד לא מזמן כמנכ"ל 'רויאל בנק סוקטלנד' והיה זה שהביא לשיתוף הפעולה עם קבוצת וויליאמס. גודווין כך נטען, נחשב לזה שהביא את הבנק למצבו הפיננסי הקשה ולא מעט אצבעות מאשימות מופנות אליו. מענין מה יגיד עליו אקלסטון אם יבחר.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

פורמולה 1: השור בראש

יש משהו מעניין אצל רד בול, אשר פורסת חסותה על כל ענפי ספורט האקסטרים כולל מירוצי מכוניות. מכיוון שאנו פחות מביעים עניין בצניחה חופשית עם עיניים סגורות וידיים קשורות לתוך לוע הר געש פעיל במהלכה של סופת ברקים כשאנו עירומים, נתמקד בספורט על גלגלים.

השם סבסטיאן כנראה חשוב ליצרנית המשקאות, ובשנה שעברה היו אלה ווטל ובורדה בקבוצת 'טורו רוסו'. השנה, עבר ווטל לקבוצת האם ואת מקומו תפס איך לא, סבסטיאן אחר – בואמי. בורדה, ישאר כנראה עוד שנה בטורו רוסו ואחרי עונת 2008 המאכזבת, לא נתפלא כי יהיה זה באמת רק בגלל השם.

אותו בואמי שעושה את צעדיו הראשונים בפורמולה 1, מצדיק לבינתיים את ההשקעה בו. במשך שלושה ימים השבוע, החזיק בהקפה המהירה ביותר במסלול פוריטמאו שם נערכים המבחנים. ביום השלישי, הוא אף קבע זמן של 1.27.987 דקות, מהיר ב-2 שניות מניקו רוזברג (וויליאמס), כמעט 3 שניות מאלוף העולם לואיס המילטון ואף יותר בהשוואה לטויוטה ורנו. אבל המעניין הוא שבואמי נהג במכונית הטורו רוסו של 2008, כשכל השאר במכוניות החדשות. האם זה אומר ששינויי התקנות הפכו את המכוניות לאיטיות יותר, או שזה רק בגלל הגשם שלא הפסיק לרדת על המסלול?

ובוא נחזור רגע לשם סבסטיאן שוב. אלוף ה-WRC שקבוצתו סיטרואן נמתכת גם כן על ידי רד בול הוא סבסטיאן לואב, ובקרוב יצטרף אליו גם סבסטיאן אחר, אוג'ייה הצעיר. מעניין.

פורמולה 1: ניקי לאודה יועץ פיננסי

את האייטם האחרון השבוע תחת הכותרת פורמולה 1 מספק ניקי לאודה, הדואג לכיסן של הקבוצות. בראיון שנתן ל'פוקוס' הגרמני, אמר אלוף העולם לשעבר כי על הנהגים להשתתף בליגות נוספות בהן משתתפות קבוצותיהם במקביל, כמו ה-DTM למשל. "המילטון יכול לנהוג במדי קבוצת מרצדס, וסבסטיאן ווטל באודי של רד בול", הוא מדגים. לדבריו, יכולות הקבוצות לחסוך כסף כי גם כך הן משלמות לנהגים, שבתמורה צוברים עוד ימי אימון. תופעה זו היתה פופולרית בעבר, אך בעידן המקצועני של היום ספק אם היא תשוב.

IRC: הכוח העולה של ה-S2000

בצעד מפתיע, מירוץ פתיחת עונת ה-WRC לא יהיה השנה במונטה קרלו. באופן מפתיע אף יותר, סבב ה-WRC כלל לא יבקר במונטה קרלו השנה. אבל באופן מסורתי, עונת הראלי אכן נפתחת במונטה קרלו זו הפעם ה-77 עם סבב ה-IRC – 'אתגר הראלי הביניבשתי' – שצובר יותר ויותר אוהדים.

קטגוריית ה-IRC הבכירה היא ה-S2000, כשהכוונה לנפח המנוע. בניגוד ל-WRC, השימוש במגדש טורבו אסור, אך מותרת הנעה כפולה לגלגים. העלויות ב-IRC נמוכות יותר מב-WRC, ויצרניות רבות לוקחות חלק בסבב כשהבולטות הן פיאט, פיג'ו וסקודה. זו האחרונה, היא המצטרפת הטרייה ביותר שגם זוכה להתחיל את הקריירה ברגל ימין.

ביום רביעי הוזנק המירוץ, ובתום יומו הראשון ניצבו יוהו האנינן והפאביה במקום הראשון. גם את יום המירוץ השני הוביל האנינן לכל אורכו ורק פאנצ'ר בסטייג' האחרון דירדר אותו למקום השלישי, עם פיגור של פחות מדקה מהמוביל החדש מיודענו סבסטיאן אוג'ייה בפיג'ו 207. את זהות המנצח, נוכל לדעת רק בליל שישי.

12 מירוצים יתקיימו השנה בסבב ה-IRC, שיתפרסו על פני ארבע יבשות – אירופה, אמריקה, אסיה ואפריקה. ישראל, כמובן לא בפנים.

נאסקאר: יש למונטויה מטרה

לא הרבה הכירו את חואן פאבלו מונטויה לפני שהגיע אל הפורמולה 1. הקולומביאני בהיותו צעיר יותר, הלהיב את אוהדי המירוצים בארה"ב עם יכולות נהיגה מרהיבות עת נהג בקבוצת 'צ'יפ גנאסי' בסבב הצ'אמפקאר, שם הוכתר כאלוף כבר בעונתו הראשונה ב-1999. מונטויה היה לנהג הצעיר ביותר הזוכה בתואר זה. שנה לאחר מכן, עם אותה קבוצה, הוא גם הוכתר כאלוף ה'אינדי 500'.

ב-2006, מונטויה ספק עזב ספק הועזב מקבוצת הפורמולה 1 מקלארן. את הקריירה החדשה שלו מצא שוב בארה"ב, שוב בקבוצת 'צ'יפ גנאסי', אך הפעם בסבב הנאסקאר בו הוא לא מצליח לשחזר את ימיו הגדולים - בשתי עונות וחצי, ניצח רק מירוץ אחד. אך יתכן ו-2009 תחייך למונטויה, בזכות סגירת מעגל מימיו כאלוף. חברת הקימעונאות הגדולה טארגט, חוזרת להעניק לקולומביאני את חסותה וסמל המטרה יתנוסס על מכוניתו.

מאז חזר מונטויה ליבשת הרחוקה הוא אמנם לא רשם הישגים, אך דבר אחד חשוב לציין. את מירוץ 24 השעות של דייטונה הנחשב לזה שפותח את עונת המירוצים בארה"ב, הוא ניצח בשנתיים הקודמות ובסוף השבוע הקרוב הוא ינסה לעשות זאת בפעם השלישית ברציפות. ככה זה כשיש מטרה.

נאסקאר: ג'ימי ג'ונסון נבחר לנהג השנה

אלוף סבב ה'ספרניט קאפ' של הנאסקאר ג'ימי ג'ונסון, נבחר השבוע לנהג הטוב ביותר של 2008 על ידי אתר 'ספיד'. בג'ונסון בחרו מריו אנדרטי, אחד מטובי נהגי המירוץ בעבר שהפרס גם על שמו, בשיתוף עם 15 שופטים נוספים. ג'ונסון גבר על נהגים פחות פופולריים בארה"ב כמו לואיס המילטון, פליפה מאסה ו-ולנטינו רוסי. למי מבינכם שדווקא לא מכיר אותו, נספר כי הוא אלוף קטגוריית הנאסקאר הבכירה כבר שלוש שנים רצופות.

נאסקאר: המצב הכלכלי משנה תוכניות

הצגת ה-COT, מכונית המחר של ליגת הנאסקאר המשנית ה-' Nationwid', ממשיכה להידחות. ככל הנראה, המכונית שצפויה היתה להיכנס לשימוש השנה ונדחתה ל-2010, תרשום עוד דיחוי לא מתוכנן שמגיע בעקבות המשבר הכלכלי. בקבוצות כנראה ושמחים על המהלך שדוחה את הצגת המכונית בשנתיים, היות וזו לטענתם תגדיל את הוצאותיהן באופן משמעותי לפחות בעונה הראשונה.

אינדיקאר: פטריק חביבת הגברים

יקירת המדור דניקה פטריק דפקה נפקדות בשבוע שעבר, אך יש לכך נסיבות מקלות. סקר גולשים שערך אתר 'AskMen.com', הכניס את נהגת האינדיקאר לרשימת 99 הנשים הנחשקות בעולם. פטריק, נמצאת אמנם רק במקום ה-91, הרחק מלא מעט פנטזיות משובחות, אך זאת לבטח בגלל העובדה שגברים מעדיפים נשים מרוחות בשמן שיזוף ולא בשמן מכונות. ומי במקום הראשון? תבדקו לבד בלינק המצורף ולא תתאכזבו.

ישראלי: ראלי ירדן בערוץ הראשון

בחודש אוקטובר האחרון, ליווינו את יובל מלמד וקבוצת סובארו הישראלית למירוץ הראלי של ירדן. את כל התוצאות וההתפתחויות הבאנו לכם היישר מהשטח, עד שנאלצנו לספר לבסוף על פרישת הקבוצה בגלל בורג גלגל סורר.

את הסיפור המלא על ראלי ירדן, תוכלו לראות ביום שבת (24/01) בשעה 18:00 בערוץ הראשון בסרט שהופק על ידי חברת 'קרוס קאונטרי' וחטיבת הוידאו של וואלה!, בבימויו של רונן פינקו. תהנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully