וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

389 כ"ס לחשמלית בריטית

25.1.2009 / 11:38

הטסלה רודסטר החשמלית לא תהיה לבדה בפסגה. בקרוב תקום לה יריבה בריטית עיקשת עם שורשים במקלארן

הבשורה החשמלית נמצאת רק בחיתוליה, אך ברחבי הגלובוס קיימים כבר מספר רעיונות המקווים להעביר את הבשורה גם למסלולי המירוצים או לכל היותר, להסתפק בהשתחלות למקום החנייה של בעל האמצעים. הטסלה רודסטר מארה"ב היא המוצר הלוהט היום בשוק. עם מהירות מרבית של 200 קמ"ש (בהגבלה אלקטרונית) ותאוצה למאה בפחות מ-4 שניות, אפשר להפיק ממנה שעות רבות של הנאה רצופה ולאורך זמן בזכות טווח נסיעה של 350 ק"מ בין טעינות.

אולם כעת, מתברר שבעורפם של האמריקנים נושפים הבריטים. ג'ים דאוול, מי שהיה מעצב הרכב של קבוצת הפורמולה 1 של מקלארן מזה 12 שנים ופרש לאחרונה לעסוק בדברים קצת יותר פונקציונאליים, חושף כי ה-P1 רודסטר שהוצגה אשתקד, תחבור לשקע הקרוב לביתכם ברגע שיושלמו כל הניסויים במהלך השנתיים הקרובות.

ה-P1-E (E - עבור 'אלקטריק'), תשונע על ידי מערכת הנעה קבועה לכל הגלגלים, ותצויד בשני מנועים חשמליים על גבי הגלגלים הקדמיים המפיקים מסוללות לית'יום-יון 389 כ"ס. נתונים אלה מאפשרים לה להאיץ למאה קמ"ש ב-2.9 שניות (!), שנייה שלמה כאמור פחות מהטסלה. זאת ועוד, ה-P1-E הצטיידה במערכת שימור אנרגיה, בולמי זעזועים ספורטיביים, חלוקת משקל אידיאלית ומרכז כובד נמוך.

שאר הנתונים החשובים מספרים על משקל קל של 1,055 ק"ג, או 200 מינוס מהמתחרה האמריקנית, מהירות מרבית של 215 קמ"ש וטווח נסיעה של 368 קילומטרים. דאוול מספר כי הוא מכיר ביכולותיה של הטסלה, אך מבטיח כי המכונית שלו תצא מהעימות העתידי כשידה על העליונה. "החלטנו שהגיע הזמן לייצר מכונית ספורט חשמלית וזמינה, המשלבת את כל החשיבה הנדרשת במאה ה-21". בהתחשב בכך שהטסלה נאמדת במחיר של 100 אלף אירו, (חצי מיליון שקלים לפני מסים), וה-P1-E (שם זמני) תעלה חצי מכך, ההערכות המדברות על מסירת 500 כלים בשנה לא נראות מוגזמות. גרסת הייצור תהיה מוכנה ב-2012. בינתיים, הבמה כולה של הטסלה, אבל רק בינתיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully