וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוטוס באקסטרים

28.1.2009 / 9:18

סדנת 'UK Garage' כל כך התרשמה מהלוטוס אקסיג', שהוחלט לנסות את כוחה עם מנוע V8. רק שהשדרוג כמעט והוליד מכונית חדשה לגמרי

יש מקרים בהם מוטב להניח למקור לעשות את שלו. כך למשל עם מכוניותיה של פורשה, פרארי, למבורגיני ובמקרים מסויימים אפילו לקורבט. אבל בניגוד לשאר, לאמריקנית יש היצע חלפים נזיל במיוחד שאת מעלתו העיקרית ניתן למצוא ביחידת ה-V8 השוכנת בחזית ומספקת את כוחה לאינספור קבוצות, סדנאות וכיוצא בזה.

גם לוטוס, היצרנית הקטנה מבריטניה, רכשה בעבר חלקים משברולט. את מנוע ה-V8 עתיר המומנט היא אמנם פיתחה בעצמה, אך את ההבנה רכשה בשיתוף אמריקני. אולם בתקופת ההרצה, הייתה זו האספריט האגדית שעשתה בו שימוש וימיה כנגזרת מקבוצת המירוצים, היו ספוגי מפלות בשל כשלים טכנים ואמינות לקויה.

סדנת 'UK Garage', שאת מקום מושבה ניתן למצוא באיטליה דווקא, היא חברה קטנה העוסקת בשיפור התוצרת הבריטית על כל מותגיה. הפרוייקט האחרון נשען בבסיסו על מכונית האקסיג' MK1, אולם בשם הייחוד, הולבשה בבודי קיט בעיצוב מחוזק, הדוגם פריטים גם מהדור השני לבית האקסיג'. השם החדש שניתן לה – אקסטרימה.

את השינוי בידדו בתחילת הדרך רק למעטפת החיצונית, אך עד מהרה הוחלט שעל מנת לשנות את המתחולל תחת מכסה המנוע יש להאריך את בסיס הגלגלים ב-20 סנטימטרים, ולשדרג את הבולמים לסט 'קוני' מתכווננים. בכדי להפחית במשקל, הושלכו החוצה מתא הנוסעים כל האביזרים הלא חיוניים בכדי שהמחט תעמוד על 970 ק"ג.

מבחינת יחידת ה-V8, לא מדובר על מוצר חד-גוני. על מדף הסדנה ניתן להתרשם מכמה גרסאות, כולן מגיעות היישר מהקורבט ZR1, ובהספקים הנעים בין 420 ועד 638 כ"ס. את השיגור למאה עושה הגרסה החזקה ב-2.9 שניות, ומהירותה נושקת ל-300 קמ"ש. תחפוץ נפשכם במשהו סולידי יותר, והסדנה תשמח להציע לכם מנוע V6 בנפח 2.8 ל' המנפק 350 כ"ס ומפחית עוד 100 קילוגרמים מהאחות הבכירה.

ואם לא די בכך, גרסת 'סופרלייט' אף היא בנמצא ומורידה את המשקל עד ל-750 קילוגרמים נוצתיים, בשילוב מנועי V8 קטני נפח להם 2.6 ל' ו-3.6 ל' עם 360 ו-450 כ"ס בהתאמה. המחיר? 66 אלף אירו לא זולים (330 אלף שקלים לפני מיסים), וזה רק בגרסת הכניסה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully