וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיצובישי עוברת למיחזור

ירון אדרי

26.1.2009 / 12:28

בתערוכת ז'נבה, תציג מיצובישי מכונית קונספט נוספת למשפחת ה-i MiEV. אלא שהרבה חדש אין בה. סימן למשבר הכלכלי?

פרויקט המכונית החשמלית של מיצובישי אמנם כבר נמצא בעיצומו, ואם להאמין להצהרות, ה-i MiEV נמצאת רגע או שניים לפני ייצור סדרתי. אבל עוד לפני שזה יקרה, היצרנית היפנית מנצלת את אותו השם בכדי להציג מכונית קונספט נוספת במשפחה שתמלא את החסר בתערוכת ז'נבה הקרובה.

ה-'i MiEV ספורט אייר' כשמה, כוללת סוג של חיבור לאוויר הפתוח. זה נעשה באמצעות גג פנורמי הניתן להסרה, בכדי שיושבי הרכב יוכלו לראות ולנשום את האוויר הנקי שהמכונית אינה נותנת יד לזיהומו. את חלק הספורט בשמה, מעניקה יחידת הכוח החשמלית שתכונותיה המובנות גורמות לפרץ מומנט מקסימלי כבר אם תחילת פעולתה. מבחינת ההתנהגות, מיקום הסוללות ברצפת המכונית מביא להורדת מרכז הכובד ולשיפור היציבות בכבישים מפותלים.

מיצובישי לא מרחיבים בפרטים נוספים על המכונית החשמלית, אבל בהנחה כי לא השתנה הרבה מאז הוצג המקור בתערוכת טוקיו 2007, מדובר על שני מנועים בגלגלים הקדמיים המספקים 27 כ"ס כל אחד ומנוע שלישי המפיק 64 כ"ס המניע את הציר האחורי. לקונספט זו ישנה מערכת מתוחכמת לסנכרון בין המנועים ומערכות הבטיחות שבמקור פותחה בעברו האיבולושן X.

ולמה הספורט אייר תמלא את החסר? מפני שבניגוד לעבר, ולאור המשבר הכלכלי ממנו אין מנוס, נראה כי מיחזור מכוניות קונספטואליות הוא רוח התקופה. זה גם מעמיד סימן שאלה אחד - האם סוף סוף תוצג מחליפת הגאלנט?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully