וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל השינויים במאזדה 3 החדשה

26.1.2009 / 15:40

החלו ההכנות לקבלת הפנים הרשמית למלכת הליסינג הבאה מבית מאזדה. מה השתנה בדור השני והאם התחרות שוב תוכרע מראש?

באחת מהופעותיו של ג'רי סיינפלד, טען הקומיקאי כי גברים לובשים תחתונים עד הרגע בו המולקולות המרכיבות את השלם, מתפזרות באוויר כאבק ולא נותר כל כוח אלסטי בכדי לשמר את המרקם ברמה תפעולית. כלומר, להחליף משהו ישן, טוב ונעים, במשהו חדש שאין לך מושג ירוק כיצד יתפקד תחת ההנהלה הוותיקה, מצריך לא מעט קור-רוח ומחשבה אמיצה שמוכנה לקבל סדר יום אחר מכפי שהורגל אליו. כזו היא למשל, המאזדה המשפחתית.

המכונית שהפכה פה בשנים האחרונות לפסק דין שלא ניתן לערער עליו עת ניגשים לבחור גלגלים שיזיזו את המשפחה ממקום אחד לאחר, הוסיפה בכל גלגול עוד משהו קטן שעונה בדיוק מרשים לרשימת הקניות של הלקוח הישראלי. אבל להבדיל מתחילת העשור, ה-323 שהפכה ללאנטיס עוד קודם, ורק התמרקה ביחידות תאורה חדשות ברדיוס הבינוני שלה, חוללה מהפכה של ממש בשנת 2003 עם הצגתה של המאזדה 3 כפי שאנו מכירים אותה כיום. העיצוב תפח לפרופורציות מחוטבות, המרשם הדינמי הוסיף קורטוב של ביצועים טובים מאוד, ומשם הדרך למלכות נסללה.

לאחרונה, מאזדה חשפה את נושאת הלפיד, ה-3 החדשה שרבים מחכים לה, ותגיע גם אלינו בקרוב. התרשמות מאוד מקדמית מלמדת על עיצוב שלא חורג מגבולות המוכר וסדרת מנועים משופרת וחדשה. אבל תחת המעטפת קיימים עוד כמה שדרוגים שלא נראים בעין מזוינת. האם מדובר על התקדמות ממשית, או שמלה חדשה שמתחתיה תחתונים ישנים במראה אבולוציוני?

משפחה אחת, תבנית אחת

באופן צפוי, האפקט המסורתי של משפחה מוגדלת וחסרת אפיון, לא לוקח את ה-3 למקומות שאין לה מה להצהיר בהן. המראה הדינמי שומר על החזית השרירית וחובר למאזדה 6 ול-2 הקטנה גם בכל הנוגע לצללית השלוחה. הפגושים המעוצבים משולבים בפתחי יניקה גדולים יותר, הקווים הגליים משוכים עד לזנב, והגריל הקדמי אגרסיבי מקודמו, אם כי עדיין שכיח מספיק בכדי למנוע טעות בזיהוי. צמד המרכבים המוצעים, הסדאן והדגם הקומפקטי, מציגים כל אחד בפני עצמו שינוי נאה לעומת קודמו, וכן תוספת במימדי האורך והגובה. דגם הסדאן צומח ב-9 סנטימטרים לאורך, (4.5 בקומפקטי) ובסעיף הגובה רושמים שניהם תוספת של חמישה סנטימטרים ונמתחים ל-1.47 מ'.

גם בפנים...

היצרניות היפניות לא דוגלות בהשתוללות לא נשלטת בתחומי חלל התא. וברמה מאופקת, גם במאזדה יודעים שאי אפשר לשכנע את הלקוח עם גימיקים מטופשים או הנדסת אנוש מתחכמת. הכול נשאר סולידי במחשבה, וכך גם בנושא הארגונומיה הכללית. מצד שני, דגש רב הושם על נושא בידוד הרעשים הזוכה כאן לשיפור שבין 6 עד 11 אחוזים, תודות לשימוש בחומרים מחוסנים ומונעי ויברציות לעומת הדגם הקודם. לוח המחוונים, כמו גם הקונסולה וממשקי הבקרה, כולם הוסטו בזוויתם וכעת מכוונים לעברו של הנהג. למרות שמדובר בחשיבה גרמנית, ב.מ.וו מיטיבה עם התכונה הזו, יש להניח שאיכות החומרים תהיה יפנית לחלוטין – דהיינו בסיסית, אבל עמידה בהתעללות וזולה יותר בתרכובת.

נוסף על כך, המושבים הוחלפו בכאלו הלופתים את איזור החזה, תיבת ההילוכים התקרבה לעברן של הידיים לסייע בשימוש ספורטיבי, וגם ממשקי המולטימדיה מקבלים שדרוג מכובד בעזרת מערכת שמע תוצרת BOSE, מסך אינפורמציה גדול וחדש, ומשענת יד נגררת עם תאי אחסון עמוקים.

הרבה חמאה על הלחם

1.6 ל', ותיבת הילוכים אוטומטית. אמרנו הכול? לא ממש. ההיצע המתחדש כולל כמה מנועים שטרם נראו עוד בקבוצת היפניות, הנעזרים ביחידות המשמשות את המאזדה 6 ובהספקים לא פחות בשרניים. בחוד החנית מצויים שני מנועי טורבו-דיזל כשהקטן מתגאה בנפח של 1.6 ל', מספק 110 כ"ס ו-24 קג"מ כבר ב-1,750 סל"ד. מעליו נמצאים עוד 600 סמ"ק (2.2) המנפקים בקצה התחתון 150 כ"ס ו-36 קג"מ. הגרסה החזקה ללוגמות הסולר, מפיקה 185 כ"ס, דוחקת 40 קג"מ ומניבה צריכת דלק ממוצעת של 18.5 ק"מ לליטר ושיעור פליטה של 149 גק"מ העומד בתקן 'יורו 5'.

חזרה אלינו, וככל הנראה נטולי גרסאות הדיזל (שוב), מאזדה מציעה בחלק הזה של המזרח התיכון את התבשיל המקומי של מנועי 1.6 ל' ו-2.0 ל', משודכים לתיבת הילוכים אוטומטית לה חמישה יחסי העברה. בעוד מ-1,600 סמ"ק מחלץ המנוע 110 כ"ס, 14.5 קג"מ וצריכת דלק ממוצעת של 15.8 ק"מ לליטר. גרסת ה-2.0 ל' "הספורטיבית" קמעה, מוציאה מקרביה 150 כ"ס, 18.5 קג"מ ותצרוך ליטר דלק לכל 12.8 ק"מ. שיעור הפליטה מתייצב על 189 גק"מ, 40 נוספים על גרסת ה-1.6 ל'.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

על בטיחות והבטחות

פרסומים טרם החשיפה של היצרן, דיברו על אבולוציה בנושא הפלטפורמה. אך בסיכום, המאזדה 3 החדשה היא למעשה אותה גברת שעולה מדרגה וחצי ותישאר שם גם בחמש השנים הקרובות. על הצד הבטיחותי, במאזדה שיכללו חלק מהתקנים החדשים של איגוד הבטיחות העולמי ה-'Euro NCAP', כך שיש לנו כאן תמהיל נכון ומוכן, לקראת האתגרים הבאים. מעל 17 אחוזים נוספים מעבים את שלדת המכונית, כיול המתלים מציג סרן אחורי וקדמי משופרים ביכולת – עם איזון (תיאורטי) בין ספורט לנוחות, מערכת היגוי אלקטרו-הידראולית קלת משקל ופחות בזבזנית בדלק, מערכות בלימה ויציבות מכל הסוגים והמינים, כולל משיכה. 6 כריות אוויר כסטנדרט, פנסי בי-קסנון אדפטיביים וכן בקרת ניטור לחץ אוויר בצמיגים.

כפי שנמסר על ידי יבואנית מאזדה לישראל 'דלק מוטורס', יחידות ראשונות של ה-3 נוכל לראות כאן במהלך חודש יוני אשר תשווקנה לשוק הפרטי בתחילה. ציי הרכב יצטרפו במועד מעט מאוחר יותר. המחירים כך ניתן לשער, יחלו ב-111 אלף שקל בקבוצת רישוי 2 עם גרסת ה-1.6 האוטומטית, והגרסה הבכירה יותר עם מנוע ה-2.0 ליטר תוצע בקבוצת רישוי 3.

  • עוד באותו נושא:
  • מאזדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully