וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורשה מציגה: GT3 מעודכנת

29.1.2009 / 12:32

לתערוכת ז'נבה שולחת פורשה את ה-GT3 האימתנית החושפת שינויים חשובים תחת המעטפת. מבחוץ העסקים כרגיל

נשימה ארוכה לוקחת פורשה אחרי שנה רווית אירועים, במהלכה התקרבה היצרנית עד כדי השתלטות מוחלטת על קונצרן פולקסווגן והצטרפות לממלכת ה"קופה ארבע דלתות" באדיבות הפנמרה. עבור איכות הסביבה והדו-שיח הפוליטי, כביכול, הציגה לנו גרסה מונעת סולר לרכב הפנאי-שטח קאיין ומאידך, לא יצרנית 'על', תזניח את מקור השפע עליו גדלה וצמחה ולכן דאגה למרק גם את האגו המיושן והמזהם עם 911 וקאיימן (כולל בוקסטר) מחודשות.

פורשה נאחזת בגאווה בתואר "היצרן הרווחי בעולם", כך שאל לה, לעולם, לשכוח את מקור הפרנסה העיקרי המגיע היישר מעולמה של ה-911 על שלל אחיותיה הדומות והרב-תכליתיות. אז אחרי שהציגה את גרסת המסלול ל-GT3 העונה לשם RSR, והציגה יחידה בוקסרית משופרת בנפחה, גם הציבור יזכה לאותה מנה לוהטת של חריכת אספלט בדגם הסדרתי.

יותר נפח, יותר ביצועים

רצף של חישולים דינמים עוברת ה-GT3 ובראשם השינוי המנועי ומערכת ה-PASM האדפטיבית. ללא כל עזרה מוגדשת, הספק המנוע מוזנק ב-20 כ"ס נוספים ומנפק כעת 435 כ"ס ממנוע בנפח 3.8 ל' לעומת 3.6 בקודמו. הביצועים מתקזזים במעט ומשיגים כעת שיגור ל-100 קמ"ש ב-4.1 שניות ומהירות מרבית של 312 קמ"ש. בכדי למתן את העוצמה השלוחה, תוספת קלה בקוטרה למערכת הבלמים הקרמית נכללת בחבילה, וכן ספויילר אחורי משופר מתכוונן עד גובה של 3 סנטימטרים מסייע בהצמדה לאספלט.

בעזרת ה-PASM, מערכת ניהול המתלים האדפטיבית, ה-GT3 ניחנת בגמישות יתרה בסלקציית אופי הנהיגה. המערך מאפשר נורמת נסיעה משתנה, וכן ביטול מוחלט וחסר התערבות של בקרת המשיכה והיציבות - גם במקרים קיצוניים בהם מאבדת ה-GT3 כל קשר עם כוחות ההצמדה והמשיכה. חידוש אחר, מספר על הגבהה של הסרן הקדמי בלחיצת כפתור לגובה 30 מילימטרים. רק למקרה שפסי האטה מעכבים אתכם בדרך הביתה.

הופעת הבכורה של ה-GT3 המעודכנת תהיה בתערוכת ז'נבה, ותחילת שיווקה באירופה מיועד לקיץ 2009. מחירה, יעמוד על כ-98 אלף אירו (כחצי מיליון שקל לפני מיסים מקומיים).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully