וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

WRC: החלה עונת 2009 בצל המשבר הכלכלי

ירון אדרי

30.1.2009 / 16:52

WRC: החלה עונת 2009 בצל המשבר הכלכלי; פורמולה 1: וויליאמס וטויוטה שוברות את החוקים; מוטו GP: ברידג'סטון תספק צמיגים בלעדית; לה מאן: אסטון מרטין רוצה לתת לאודי בראש; ישראלי: נציגינו באליפות הונגריה

WRC: החגיגה חוזרת, מהולה בעצב

ללא קבוצות סובארו וסוזוקי, תחל בסוף השבוע עונת 2009 של ה-WRC. הפעם, מירוץ הבכורה יערך באירלנד ולא במונטה קרלו, כפי שהיה מאז 1973. הסיבה - הנסיכות בחרה להחליף צד ואירחה בשבוע שעבר את המירוץ הראשון של סבב ה-IRC המקביל. ואם כבר הזכרנו את ה-IRC, את שלושת המקומות הראשונים במירוץ לקחה פיג'ו עם ה-207, כשהמנצח הוא סבסטיאן אוג'ייה שחוזר ל-WRC עם הסיטרואן C4 שלו.

כמו בשנים האחרונות, גם הפעם סבסטיאן לואב מסיטרואן הוא הפייבוריט לאליפות כשבעורפו ממשיך לנשוף מיקו הירבונן מפורד. הצרפתי אף הצהיר כי המטרה ברורה - "תואר שישי". לצידם, ינהגו דני סורדו (סיטרואן) ויארי מאטי לטבלה (פורד) שינסו להוסיף משלהם לדירוג היצרנים. זה האחרון אגב, נפגע בשבת האחרונה בתאונת דרכים בעת שחזר מאחד הסטייג'ים של המירוץ הקרוב לבית המלון. לטבלה סובל מפגיעה בצוואר ובכתף אך לטענתו הוא כשיר למירוץ.

ובאין סובארו וסוזוקי, קבוצות הבת תיזכנה לקבל יותר פוקוס (המושג, לא המכונית). בסיטרואן יהיו אלה אוג'ייה, נהג סובארו בעבר כריס אטקינסון וקונארד ראוטנבך. בסטובארט פורד ינהגו הנינג סולברג, מתיו ווילסון ואומו אאבה. המצטרפת הטריה פרוטון, תקפוץ למספר ביקורים.

כחלק מתהליך צמצום ההוצאות, רק 12 מירוצים יערכו העונה לעומת 15 בשנה שעברה, ואת סיקור תוכלו לראות בכל סופשבוע בו מתקיים מירוץ בערוץ יורוספורט.

ואלה תאריכי מירוצי ה-WRC לעונת 2009:
אירלנד – 30/01-01/02
נורווגיה – 13-15/02
קפריסין – 13-15/03
פורטוגל – 02-05/04
ארגנטינה – 24-26/04
סרדיניה (איטליה) – 22-24/05
אקרופוליס (יוון) – 12-14/06
פולין – 26-28/06
פינלנד – 31/07-02/08
אוסטרליה – 04-06/09
קטלוניה (ספרד) – 02-04/10
וויילס (בריטניה) – 23-25/10

WRC: אלופי עבר מחפשים את עצמם

אחרי שאטקינסון מצא לעצמו כיסא בקבוצת הבת של סיטרואן, גם חברו לקבוצת סובארו הפורשת פטר סולברג עושה זאת. אלא שלא מדובר ב-C4 וגיבוי מלא של היצרנית, אלא בקסארה הוותיקה. אמנם יהיה זה משמח לראות את סולברג על המסלול, אך ספק אם אלוף העולם לשעבר יצליח להביא את אלופת העולם לשעבר אל חבורת החוד. בעוד שבועיים יתייצב הנורווגי על מדיו החדשים במירוץ הביתי, ועד אז נדע אולי מה הן תוכניותיו להמשך העונה ורק נזכיר כי מגעים כבר היו בינו ובין פרוטון.

עוד אלוף עולם לשעבר רוצה לחזור לטופ. מאז פרישתו ב-2007, מסרב מרקוס גרונהולם לנוח ואחרי שניסה מזלו באליפות הראלי קרוס האירופית, הוא כמעט וחזר לליגה של הגדולים. החיבור היה עם קבוצת סובארו, אך פרישתה שינתה לו את התוכניות. אך לא נהג כמוהו יוותר על החלום לנהוג עד כלות כוחו, והמטרה החדשה היא הדקאר 2010. "המירוץ האחרון הרשים אותי, והעובדה שהוא לא יהיה באפריקה יותר פותחת לי אופציה לשנה הבאה", אמר גרונהולם לאתר 'ספורטי' הפיני. אם אכן זה יהיה, נשמח לראותו נוהג לצד אלוף עבר אחר, קרלוס סיינז.

פורמולה 1: וויליאמס וטויוטה לא חוקיות

אחרי התלונות שהושמעו כנגד חוקיות הפרארי F60 החדשה (שבינתיים טיפלה בבעיה), ממשיכות הקבוצות להתלונן על היריבות כשהפעם האצבע המאשימה מופנית כנגד וויליאמס וטויוטה. 'אוטוספורט' מדווח כי בהובלתה של רנו, הוגשה ל-FIA בקשה לבדוק את חוקיות הדיפיוזר (מסיט הרוח) האחורי במכוניות שתי הקבוצות וזאת בעקבות החשד כי הוא גבוה מ-175 המ"מ שקובעות התקנות. לדברי מומחים, הסטייה משפרת את אחיזת המכונית בפניות איטיות שזו אגב הבעיה במכונית של רנו (לדברי אלונסו). האם העובדה כי וויליאמס הציגה עד כה את המכונית המהירה ביותר במהלך ימי המבחן, היא הסיבה לתלונות? ב-FIA אומרים כי מבחינתם הפריט חוקי, אך מוסיפים כי ייתכן והפריט שנבחן היה אחר לגמרי.

לוויליאמס יש בינתיים דבר יותר חשוב על הראש, ושמו כסף. מצבו הכלכלי של 'רויאל בנק סקוטלנד' יביא כנראה להפסקת הזרמת כספי המימון בקרוב, למרות שלקבוצה חוזה חתום לשנתיים נוספות. אם אכן תאבד וויליאמס את המימון, היא תתקשה להמשיך בספורט היקר בעולם מכיוון שמדובר בקבוצה עצמאית ללא גב כלכלי חזק כמו קבוצות היצרן. לדברי בכירים בקבוצה, בשלב זה לא תוכל וויליאמס לקבל כל מימון חיצוני, ואפילו ברני אקלסטון העניק לה אשראי בגובה 15 מיליון אירו. הבעלים של הקבוצה פרנק וויליאמס, אינו מתנער מאחריות והוא מודה כי הקבוצה לא צברה רווחים בשנים האחרונות. טוב, ככה זה כשלא מביאים תוצאות על המסלול.

פורמולה 1: משנים את החוקים

במסגרת השינויים אותם מכניס ה-FIA לקראת פתיחת העונה החדשה, שוב נעשים שינויים בסעיף המנועים. על פי ההחלטה האחרונה, נקבע כי שמונה מנועים בלבד יעמדו לרשותו של כל נהג במהלך 17 המירוצים העונה. מנועים אלה ישמשו את הקבוצות במהלך כל סוף שבוע של מירוץ, החל משלבי האימון וכלה במירוץ. החלפת מנועים תהיה מותרת בין מירוצים, כל עוד לא מכניסים לשימוש מנוע תשיעי שיחייב בענישה.

מכונית הבטיחות גם היא זוכה לכללים חדשים, ובעצם חזרה ל-2006. בשנתיים האחרונות נראה היה כי אף אחד אינו יודע מהם הכללים בכל פעם שיצאה ה"סייפטי קאר" למסלול, ולא מעט נהגים נפלו קורבן. לבטח זכורה התאונה ההזויה ביציאה מהפיטס בין לואיס המילטון לקימי רייקונן, או פסילתו של פליפה מאסה בעונת 2007. החל מהעונה, יעשה שימוש בתוכנה חדשה אשר תציג לנהג הודעה בכל פעם בו יוצאת ה'סייפטי קאר', ולצידה זמן הגעה מינימלי לפיטס שיהיה פתוח לתנועה. כך ימנע מצב בו הנהג מרוויח זמן על חשבונם של אחרים, אך גם כאן כבר נשמעות תלונות מסביב. לנו כל שנותר הוא לומר לאנשי ה-FIA, שוב, שילמדו משהו מארה"ב.

עוד בנושא התקנות, ב-FIA קוראים לספקית הצמיגים הבלעדית ברידג'סטון לייצר פערים גדולים יותר בין תרכובות הצמיגים. להזכירכם, גם השנה תחוייבנה הקבוצות להשתמש בשתי תרכובות בכל מירוץ, אלא שמנתונים שאסף ה-FIA בשנה שעברה הפערים בין הצמיגים לא היו גדולים. כעת, מקווים בפדרציה כי ההבדל בין צמיג אוחז לאוחז פחות יהיה חצי שנייה לפחות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

פורמולה 1: היידפלד ואלונסו מלאכים

נהגי הפרומולה 1 מרוויחים הרבה כסף. אלה שבקבוצות הצמרת בכל אופן. לאור הקיצוצים הכספיים שעושות הקבוצות, אומר ניק היידפלד ל'ספוקס' כי הנהגים צריכים לתרום גם משלהם על ידי קיצוץ במשכורות. בעניין זה כבר הגיב מאסה בעבר ולדבריו, אין בכך צורף מכיוון שמרכיב השכר בהוצאותיה של כל קבוצה הנו זניח. קל להתבטא כך כשהמיליונים זורמים לבנק.

גם אלונסו צדיק בדרכו. ה'דריו אס' הספרדי מגלה כי מאז המירוץ האחרון, עמל הספרדי על השלת עודפי משקל. לאחר שהקפיד לרכוב על אופניים כ-4 שעות מדיי יום, שוקל כעת אלונסו 67 ק"ג שזה 3 ק"ג פחות משהיה בחודש נובמבר האחרון. מהנדסי הקבוצה היו שמחים לראות את אלונסו מתייצב על המשקל האופטימלי לדעתם של 65 ק"ג, אך מאמן הכושר של אלוף העולם לשעבר אוסר זאת. נו, צרות של עשירים.

פורמולה 1: מסלולי העתיד

עתידם של מסלולי המירוץ הנבנים ברחבי העולם, לוט בערפל. לאחרונה, אנו עדים ליותר ויותר מירוצים הנערכים ברחובות הערים הגדולות אשר יוצרים סוג שונה של אווירה וכותרות. כעת, נראה כי ההצעה המוקדמת ליצור מסלול אירעי ברחובות רומא הולכת לקראת ביצוע לאחר שקיבלה את אישורו העקרוני של ראש העיר ג'יאני אלמאנו. כנגד יוצא ראש העיר מונזה מרקו מריאני, אשר חושש כמובן לאבד את האירוח המוסרתי של הגרנד פרי האיטלקי. לצידו מתייצב נשיא פרארי לוקה די מונטזמולו, שטוען כי ישנה דעתו רק אם תוואי המסלול יעודד עקיפות.

מי שכן תארח מירוץ ב-2011 היא הודו, שחוזרת לבניית המסלול בדלהי באיחור של שנה. אמנם לא מדובר במירוץ רחובות, אך בכזה שיצור לא מעט כותרות בזכות העובדה כי בהודו אוכלוסיה של מעל מיליארד איש והיא אחת המדינות המתפתחות בעולם. הבניה שתחל הקיץ, צפויה להסתיים בסוף 2010. מדינה נוספת המדברת על מסלול חדש עבור עונת 2011 היא צרפת, כשהמיקום נקבע לפרבר בפאתי פריס. בשנתיים הקרובות לא תארח צרפת את הפורמולה 1, מה שלבטח יאיץ את חברי הפרלמנט לאשר את בניית המסלול.

מוטו GP: ברדג'סטון לכל

כמו סבב הפורמולה 1, גם המוטו GP עובר להשתמש בספק צמיגים בלעדי. בחוזה שנחתם בין מפיקת האליפות חברת 'דורנה' ובין ברידג'סטון, נקבע כי אופנועי המירוץ ינוע על הצמיגים מיפן בשלוש השנים הבאות. העובדה כי בשנתיים האחרונות זכו הצמיגים באליפות (קייסי סטונר, דוקאטי – 2007; ולנטינו רוסי, ימאהה – 2008), לבטח יוצרת ציפיות אצל כל הרוכבים.

עונת המוטו GP שעומדת גם היא בפני שינויים לאור המשבר הכלכלי, תיפתח בערב ה-14 לאפריל במסלול דוחה שבקטאר.

לה מאן: אסטון מרטין רוצה נצחון

אחרי שקבעה לא מעט הצלחות בקטגוריות ה-GT למיניהן, רוצה אסטון מרטין להוביל גם את הדירוג הכללי של הלה מאן. שתי מכוניות תציב היצרנית הבריטית בקטגורית LMP1 הבכירה, במטרה לשחזר את האליפות מלפני 50 שנה. עבור יו"ר החברה דיוויד ריצ'ארדס, מדובר על מטרה נעלה.

למעשה, אסטון מרטין לא מפתחת מכונית חדשה, אלא משפרת מכונית קיימת שבשנה שעברה התחרתה תחת השם צ'ארוז. השלדה מבית לולה, והמנוע הוא ה-V12 בנזין שהביא ל-DBR9 את אליפות קטגורית ה-GT1 בשנתיים האחרונות. יחד עם מישלן, קוני ו-BBS, מקווה אסטון מרטין להציג חבילה תחרותית לקראת המירוץ שיערך ב-13 ליוני. אם היא יכולה לתת קרב מול אודי ופיג'ו, נדע לאחר טבילת האש במירוץ 1,000 הק"מ של קטלוניה ב-5 לאפריל.

מירוץ הסיבולת המסרתי של לה מאן לא ייפגע כנראה מהמשבר הכלכלי, וכבר כעת מוסרת מפיקת האירוע כי נרשמו 82 קבוצות. עד למירוץ דברים לבטח ישתנו.

ישראלי: אדם ואפרת על הצד ההונגרי

את אדם פרנק (29) ואפרת הופמן (27) מכירים רבים מהעוסקים בענפי הספורט המוטורי העממי בישראל, דריפטים בפרט. אך באין תחרויות ממשיות אצלנו, גם הם נאלצים לנסות מזלם מעבר לים ולאחר שהשתתפו בשניים ממירוצי אליפות הונגריה בשנה שעברה, החליטו להתחייב לעונה מלאה.

בשונה מהמירוצים אותם אנו מכירים, בדריפטים (סחיפה בעברית) נקבע המנצח על פי הביצוע ולא השעון. ענף זה זכה בישראל לכינוי "על הצד", וזאת בעקבות אופי הנסיעה - למכוניות הדריפטים הנעה אחורית, אשר במינון הגז הנכון גורמת לישבן לנסות ולעקוף את החלק הקדמי ורק שליטה גבוהה של הנהג מונעת סחרור, על ידי התקדמות שלא כבדרך הטבע. הניקוד ניתן על אופי ביצוע הסחיפה, וכמות העשן שמפיקים הצמיגים האחוריים.

בכדי להתחייב לעונת 2009 שתכלול 5 מירוצים באופן מקצועני, העתיקו פרנק והופמן את מגוריהם לבודפשט. מכונית המירוץ תהיה ב.מ.וו סדרה 3 (E36) מאובזרת כנדרש מתקנות הבטיחות, כשהתמיכה הכספית מגיעה ממחלקת הספורט של חברת התיירות 'צבר', ויבואני צמיגי 'Nexen' ו-'Interstate' לישראל.

וואלה! רכב מאחלים לשניים המון הצלחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully