וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורבט קרקע-קרקע

31.1.2009 / 12:40

ג'ון הנסי לא פוסח על האייקון האמריקני הוותיק ושולח לכביש 755 כ"ס מתורגמים דרך גלגליה של הקורבט ZR1

שברולט קצת הזניחה את הקורבט בגין כל אותם חובות כלכליים, אך בינתיים הספיקה אגדת השרירים לזכות בתואר אחד ובלתי מפוקפק - מכונית השנה של ג'רמי קלרקסון, מגיש תכנית הרכב הבריטית 'טופ גיר'. בימים כתיקונם, קלרקסון לא מייחס שום חשיבות למוצרים האמריקנים ובמרבית המקרים, לא טורח אפילו לבזבז שניית דיבור יקרה מרגעי האוויר המוקצים לו. כלומר מצד אחד, הקורבט אכן טובה על פיו, ומצד שני, האם היא עד כדי כך מרשימה שג'רמי הואיל להצביע עבורה ברגליים וביידים?

את התשובה הפרטנית לכך קשה יהיה לקבל מהבריטים. אבל מה בנוגע לאמריקנים? תחת ההנחה שאין להם שום סיבה זולת לפאר ולהלל את המסורת המקומית, גם ג'ון הנסי, האיש והסדנה הכי משוגעת בארה"ב, מנסה לעשות כמיטב יכולתו ולעזור בתקופה הקשה. מעבר להיותו איש רב ניסיון בתעשיית המירוצים, הנסי משדרג כמעט כל דבר הנושא את הפסים והכוכבים; מדודג' וויפר ועד לקמארו, קדילאק, וכלה באוונג'רים וצ'ארג'רים למיניהם.

במקרה הנדון, הקורבט ZR1 לה מנוע V8 בנפח 6.2 ל' מנפקת היישר מהמפעל 638 כ"ס חסרי מעצורים. אך בשביל מר הנסי הנכבד, ההספק המקורי הוא טיפה בים לעומת העוצמה הפוטנציאלית, אותה הוא מסוגל להפיק מכמה פלפולים דורסניים למערכת המכונית. ברמת הנפח, דבר לא שונה או קודם, אך מגדש ה'על' זוכה לטיפול מחוזק עם דחיסת לחץ של 15PSI, קאמשפטים משופרים, מערכת ניהול מנוע מעודכנת, קיט פילטרים של K&N וכן 200 סל"ד נוספים לשעון.

ביציאה מהסדנה, הקורבט ZR1 מפיקה 755 כ"ס ב-6,600 סל"ד, 98.8 קג"מ(!) וספרינט ל-100 קמ"ש ב-2.8 שניות. מהירותה המקסימלית לא מתביישת מאף מסלול דראג ורואה את מחסום ה-340 קמ"ש מול עיניה. האבא הנסי מביט מהצד בגאווה.

  • עוד באותו נושא:
  • שברולט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully