וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחיזה אינפורמטיבית

1.2.2009 / 10:50

שיתוף פעולה לאומי בין פירלי, ברמבו וחברת האלקטרוניקה מגנטי מרלי, מבשר את בואו של הצמיג החכם בעולם

יותר ויותר חברות בתעשיית הרכב, משלבות לאחרונה יידים על מנת לצמצם עלויות, ומשיקות פיתוחים חשובים שיינשאו על גבם את המאה ה-21. המשבר הכלכלי יביא עימו קובץ תאגידים מאוחד בשנים הקרובות, אשר מחייב התגודדות תחת קורת גג אחת בכדי למנוע כריעה על הברכיים . גם ספקיות החלפים הגדולות, מבינות שנוצר הצורך המיידי לשנות את התפיסה, ולכן מחפשות יעדים ברי-השגה אך כאלו שאינם חונקים את תזרים המזומנים.

פירלי, יצרנית הצמיגים מאיטליה, מפרסמת היום כי תחבור לשתי חברות נוספות מבית בפיתוחו של צמיג חכם בעל תקשורת אלחוטית השולח תשדורת למחשב הרכב. החלוקה כאמור תהיה על פי התמחות; 'פירלי' תעסוק בתרכובת הצמיג, 'מגנטי מרלי' תחלוש על רכיבי האלקטרוניקה, ו'ברמבו' תפתח את מערכת הבלימה המתאימה ביותר.

המערכת האינטגרטיבית רקומה מקומפוזיציה של גומי לצד מערך אנרגטי המבוסס על טכנולוגייה פייזואלקטרית. זו מייצרת חשמל מחיכוך הצמיג עם הכביש ומזינה את החיישנים השזורים בתוך הצמיג כל עוד נשמרת התנועה. אלו מייצרים התקשרות אלחוטית המשגרת אינפורמציה בנוגע למגע הגומי עם הדרך.

התוצאה היא מערכת ניטור בינתית, אשר קוראת בטרם מגיב הנהג, את העומד לקרות בדרכו. החיישנים אוספים את החומר ומדווחים על טמפרטורות, שינויי עומס, זוויות המתלה, לחץ האוויר, תפקוד מערכת ה-ABS או בקרת היציבות, ומסייעים לנהג במידת הצורך או במצבי חירום. לעת עתה, פירלי עדיין מצוייה בשלבי ניסיון, אך מצהירה כי את הסנונית נוכל לחוות בין 2011 ל-2012.

  • עוד באותו נושא:
  • צמיגים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully