וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

804 קילומטרים בתדלוק אחד

טויוטה IQ נרשמה לאתגר 500 המייל הבריטי ושברה את נתון צריכת הדלק למיכל בודד. אז מי יותר אופטימי כעת? הצרכן או היצרן?

הנה משהו ש'יוניון מוטורס', יבואנית דגמי טויוטה לישראל, ראויה להפנים למרות המגבלות הפיננסיות המעצבנות. טויוטה IQ, המכונית האורבנית המבריקה והמיניאטורית, חלפה על פני מרחק של 804.6 ק"מ על מיכל אחד בלבד. עם מנוע בנפח 1.0 ל' ו-67 כ"ס, יצאה למסע מפרך בגודש התנועה הבריטי שדחק אותה דרך 18 ערים צפופות. זאת בניגוד למרתונים מוכתבים, שאמורים להקל במטלה וכדרך קבע אינם מייצגים את המציאות.

ב-25 בינואר בעיר ברייטון, הוזנקה ה- IQ ומשכה את מטלטליה לנסיעה בת יומיים עד לאיזורים הצפוניים ביותר במדינה, ומערבה משם עד נגיעה בקרדיף שבווילס. עם מיכל זעיר של 32 ליטרים, נתוניה הרשמיים של ה-IQ מצהירים על ממוצע של 23.4 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת (עירונית ובין עירונית). אך כאן, בתנאים משתנים, עם מזגן, בקרות פעילות ולחיצות על הדוושה הימנית ללא רחמים או חישובים מוקדמים, השיגה נתון משופר של 26 ק"מ, או טווח נסיעה נוסף של 62 ק"מ.

הישגים אלו אמנם חשובים, אך האם זה מה שטויוטה צריכה בכדי להיחלץ מהמשבר הכלכלי? יתכן מאוד שכן, משום שבאירופה ישנה מגמה גוברת ברכישת מכוניות קטנות וחסכוניות. מגמה שאולי גם תגיע אלינו, רק ללא עזרתה של ה-IQ כאמור.

  • עוד באותו נושא:
  • טויוטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully