וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הרישוי: רשיון לטרטר

2.2.2009 / 11:44

איתי רק רצה להעביר את רכבו 'טסט', אך רצף טעויות ברישומי משרד הרישוי טען לשינוי מבנה הרכב ולעליה בקבוצת הרישוי

אל מערכת וואלה! רכב הגיעה בשבוע שעבר תלונתו של איתי לנדאו אודות טרטור לא הגיוני במשרדי הרישוי. להלן סיפור המקרה:

איתי לנדאו הוא בעליו של רכב מסוג דייהטסו טריוס משנת 1998, מזה כשנתיים, יד חמישית. לפני כחודש וחצי, קיבל איתי בדואר את הבקשה להעביר את רכבו את מבחן הרישוי השנתי כבכל שנה מאז עלה אל הכביש לפני למעלה מעשור. אולם, מייד עם פתיחת המעטפה, הבחין איתי כי אל הבקשה צורף רשיון רכב חדש שאינו תואם את זה המקורי של הרכב.

ברשיון החדש הוסף לרכב "חלון גג" במשבצות שבאמצע הדף וכמו כן, שונה מספר המושבים ברכב מחמישה לשבעה, כל זאת למרות שלרכב אין ולא הותקן מעולם חלון בגג וכי אין בו כלל את האפשרות להסעת שבעה נוסעים.

לאחר שהבחין בשגיאות, צלצל איתי טלפונית למספר *5678 שבגב רשיון הרכב כדי להבין את פשר הטעות. הוא התבקש על ידי הנציגה הטלפונית לפקסס צילום של רשיון הרכב הקודם (שבתוקף) ואת זה החדש שבו הטעויות וכן את תעודת זהותו. כמו כן, מסרה הנציגה הטלפונית כי ככל הנראה מדובר בטעות הקלדה וזה יתוקן ורשיון חדש ישלח אליו.

יש חלון, אין חלון, 7 מושבים וקבוצת רישוי 3

לאחר מספר ימים בתחילת ינואר, נשלחו לא פחות משני רישיונות חדשים זהים, שאומנם תוקנו בהם סעיפי השבעה מושבים וחלון הגג, אך הסכום לתשלום עלה מ-897 שקלים ל-1,059 וזאת בעקבות העלאת הרכב מקבוצת רישוי 2 לקבוצת רישוי 3.

לאחר גילוי הטעות, שוב צלצל איתי אל משרד הרישוי, הנציג ביקש ממנו לשלוח בשנית פקס עם כל צילומי הרישיונות, שכן אם התיקון עבד בפעם הראשונה, יתכן וזה יעבוד שוב. אך לאחר שלא קיבל תשובה במשך שבוע וחצי, צלצל שוב אל מוקד השירות ואז כבר נדרש ממנו להתייצב פיזית במשרד הרישוי בבני ברק או בחולון לצורך בדיקת הטעויות.

לפני כשבוע, הגיע איתי אל משרד הרישוי בחולון ושם הופנה אל עמדה מספר 1 ושם אמר לו הבוחן, שמשום שעניין הגג סודר, בנושא קבוצת הרישוי אינו יכול להועיל והחזיר אותו חזרה אל משרד הרישוי. שם, נציג המשרד הודיע כי למרות שמדובר בטעות, אינו יכול לתקן את הבעיה וכי על איתי לפתור את הנושא עם לא אחר מאשר יבואן הרכב! כאן כבר קיבל הסיפור תפנית תמוהה מאוד, הרי היכן בדיוק מעורבותו של יבואן הרכב בשינוי פרטי רכב שנמכר לפני 11 שנים?

נציגי משרד הרישוי הוסיפו לדרוש שעל היבואן יהיה להוכיח למשרד הרישוי שהרכב אכן נמכר בשנת 1998 בקבוצת רישוי 2. איתי שוב נאלץ לכתת רגליו והפעם אל יבואן הרכב וזה היה המום מבקשתו. מאוחר יותר, כאשר הימים נספרים ותאריך פקיעת הרשיון רכב קרב, מסר היבואן לאיתי כי הוא אינו הלקוח היחידי שהופנה אליו בעקבות הטעויות המשונות במשרד הרישוי.

נכון לרגע פרסום הכתבה, איתי עדיין לא הצליח לקבל רשיון תקין (זהה לזה שתוקפו עומד להסתיים) ממשרד הרישוי ואינו יכול לחדש את רשיון הרכב בשל כך. כפועל יוצא מכך, בימים הקרובים יאלץ איתי להעמיד את רכבו משום שתוקף רשיון הרכב יפוג ולא יוכל להשתמש בו עוד.

סיפור המקרה נשמע לנו תמוה מאוד, בייחוד הטרטור אותו נאלץ לעבור איתי ולכן, פנינו אל דובר משרד התחבורה ומשרד הרישוי בדבר תיקון הטעות וזו תגובת המשרד:

"בעקבות הפניה החליט אגף הרישוי לבדוק את פרטי המקרה. מכל מקום ניתנה הנחיה להנפיק מיידית למר לנדאו רשיון מתוקן. הרשיון כבר נשלח בסוף השבוע שעבר לביתו. אנו מתנצלים על עוגמת הנפש שנגרמה למר לנדאו. נפעל למנוע מקרים דומים בעתיד."

אם גם לכם קרו מרדים דומים, או נתקלתם בסחבת לא הגיונית מצד הגופים התחבורתיים הרלוונטיים, פנו אלינו בעזרת הקישור המצורף וננסה לסייע לכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully