וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורמולה 1: מה תחולל שיטת המדליות?

2.2.2009 / 12:08

ברני אקלסטון מאמין שהשיטה האולימפית תכתיר את האלוף הראוי ביותר. במקביל מפרסם האיגוד שקלול דמיוני לשיטה ומשנה את ספרי ההיסטוריה

סבב הפורמולה1 עבר לקראת 2009 מערבולת של תהפוכות. ולכן, כל תוספת כבר עלולה להיתפס כמו ספין מסחרי. אבל האם הרעיון הטרי של ברני אקלסטון, הבוס התזיזתי, להטמיע בתחרות את שיטת חלוקת המדליות הוא אכן התבלין הנכון למנה העיקרית?

כשם שמקובל בתחרויות האולימפיות, הנהגים יסתדרו לאחר המירוץ על הפודיום על פי איכות המדליה המונחת על צווארם, כשהתמיר מהם עונד את זו המוזהבת. בסיום העונה, הנהג שצבר מספר רב ביותר של מדליות זהב זוכה באליפות הנהגים. איגוד ה-FIA טרם הגיע להחלטה בנוגע לכך, וכן כיצד נצברות נקודות או תהה על משמעותן של מדליות פחותות בערכן. אך פרסם לעת זו, אנליזה חדשה המשנה את טבלאות הארכיון.

חלומות אולימפיים

על פי התוכניה התיאורטית אשר מעניקה ושוללת אליפויות מנהגים (חלקם כבר לא עמנו), שלושת המקומות הראשונים היו משתנים 37 פעמים מתוך 59, והאליפות הייתה מתחלקת בין 13 נהגים שונים. למשל, מריו אנדרטי, האמריקני עטור הפרסים, היה זוכה בשתי אליפויות במקום אחת. ניקי לאודה, האוסטרי האמיץ והפרשן של רשת RTL, היה מאבד שתיים מתוך שלושת אליפויותיו, ונלסון פיקה, שבנו מקווה לכל היותר לדמות לאביו, היה מאבד את כל תאריו, שלושה במספר.

הברזילאי המבריק איירטון סנה, היה זוכה בארבע אליפויות רצופות בין השנים 1988 ל 1991. אם כי, היה נאלץ לצפות באלן פרוסט מוסיף תואר חמישי למדף, ואפילו נייג'ל מנסל הדרמטי היה מקבל עוד שני תארים על הזכייה היחידה שלו ב-1992. העמקה נוספת בנתונים החדשים מגלה, כי הבריטי הקשיש סטרלינג מוס, היה מחליף את נייג'ל הות'ורן כאנגלי הראשון אשר זוכה באליפות הפורמולה 1 בשל איבוד תאריה של קבוצת ברבאהם. בדומה למוס, שני נהגים נוספים היו מצטרפים לראשונה לרשימת האלופים ביניהם הנהג התורן של פרארי, פיליפה מאסה, וכן דידיה פירוני.

  • עוד באותו נושא:
  • פורמולה 1

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully