וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זינוק של 50 אחוזים במכירות חטיבת M של ב.מ.וו

בשלושת הרבעונים הראשונים לשנת 2008 מכרה החטיבה הספורטיבית של היצרן 24 אלף מכוניות. עוד בקנה מבוואריה, תיבת הילוכים אוטומטית בת שמונה יחסי העברה

קצת לפי שנכנס לתוקפו המיתון והמשבר הכלכלי, ב.מ.וו ישבה לעשות סדר במספרי הרווח השנתיים ומגלה היום כי במהלך שנת 2008, יותר מ24 אלף מדגמי הזרוע הספורטיבית עלו לכבישים. מתוכם, 18 אלף נמכרו ללקוחות שהעדיפו את סדרה 3, 2,500 רכשו את מכונית הסאלון של החטיבה (M5), וכ-1,200 נהגים שילמו עבור גרסת הקופה הגדולה M6. מכונית הרודסטר של היצרן ה-Z4 שהוחלפה לא מכבר, רשמה לזכותה נתח של 699 מסירות וכן 739 מדגמי הגג המתכתי (M קופה).

הפיזור גאוגרפי, מצביע על חלוקה גלובאלית לא אחידה וגם לא מפתיעה במיוחד. מפני שלמרות מוצאה של החטיבה, השוק האמריקני שוב ניכס לעצמו את החלק הגדול ביותר במכירות השנתיות; בעוד 10,680 מכוניות מסדרת M מצאו את משכנם בארה"ב, רק 2,777 מכוניות עלו לכביש הגרמני בכל השנה החולפת. זוהי עלייה של 37 אחוזים במכירות הלאומיות לעומת 2007. אם כי נרשם פער של 40 אחוזים לטובת היבשת האמריקנית.

ב.מ.וו נשארת סולידית

למרות השימוש הרובוטי המואץ, מתברר שיש (עדיין) יצרנים המעדיפים שימוש בתיבה אוטומטית קונבנציונלית. על פי דיווח מאתר האינטרנט החדשותי 'אוטוניוז', ב.מ.וו תציג בקרוב תיבה אוטומטית לה שמונה יחסי העברה היישר ממדפיה של חברת 'ZF' הוותיקה, ותשודך בתחילה למכונית הסאלון היקרה ה-750.

את חזית מרובות ההילוכים, פתחה בעבר מרצדס כשהשיקה תיבה עם שבעה יחסי העברה כשבעקבותיה, עשו זאת לקסוס ואודי כל אחת בתורה, ובהוספה של הילוך נוסף. אולם אלו האחרונות, פרטו על האופציה הרובוטית כפולת המצמדים בעלת התפעול החלק והמהיר המשתמש בממיר מומנט.

אך ב.מ.וו, אולי מתוך ניסיון להוזיל עלויות בוחרת בשנת 2009 בתיבה סטנדרטית לחלוטין הזולה יותר לייצור. תיבה זו תחליף את קודמתה שהקנתה שישה הילוכים למנועי הקונצרן ועל פי רשמים נוספים, תניב שיפור של שלושה אחוזים בצריכת הדלק לעומת הדור המוחלף.

  • עוד באותו נושא:
  • ב.מ.וו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully