וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאזדה 3 תוקפת וחוסכת

3.2.2009 / 12:18

מאזדה תשיק בז'נבה את הגרסה הספורטיבית לקומפקטית המשפחתית, ותצייד במערכת חסכונית של "עצור וסע" את ה-3 הסטנדרטית

לאחר שדעכה מעט ההמולה סביב חשיפת הדגם המשפחתי, מאזדה מודיעה כי תשלח לתערוכה השוויצית שני דגמים נוספים המרחיבים את ההיצע הנוכחי, ומציעים פתרונות לנהג הספורטיבי וכן למאן דהוא המחפש צמצום הוצאות בתחנת הדלק. המערכת החדשה המכונה במסדרונות היצרן " i-stop", תשודך למנוע בנפח 2.0 ל' MZR בהזרקה ישירה, ותעשה שימוש בטכנולוגיה מתקדמת וחסכונית על ידי שליטה תבונתית בפתיחת השסתומים עת כיבוי המנוע.

פיתוח זה הושק לראשונה בתערוכת טוקיו באדיבות המאזדה RX8 והפראמסי מונעות המימן, ועושה את דרכו כעת אל המאזדה 3. בסיועה של מערכת ניהול מנוע חכמה, מאזדה מפיקה ירידה של 12 אחוזים (בממוצע) בניצול הבנזין דרך קטיעת פעולת המנוע בעת עמידה, כאשר התנעה מחדש אורכת פחות מ 0.35 מאיות השנייה.

לקומץ חמומי המזג, מאזדה אינה מאכזבת שוב, וכהרגלה תשגר לדרך את ה-MPS (מאזדה 'ספיד' באירופה) הלוהטת. הדגם החזק ביותר של ה-3 ידאג לפמפם את הנתונים המרשימים ביותר כשמלפנים מיצבה מאזדה יחידה מוגדשת (טורבו) בנפח 2.3 ל' 4 צילינדר. יחד עם זאת, בשלב זה, טרם מגלה היצרנית היפנית את הנתונים הרשמיים. מאידך, השערות מספרות על עוצמה שאינה נופלת מ -270 כ"ס.

אולם, עולה התמיהה בדבר הבזבזנות בייצורו של מנוע נוסף, על פני הטמעתו של זה המשרת את הפוקוס RS ומפיק 300 כ"ס. על פי שיעורי ההיסטוריה המקומיים, סביר להניח שאם וכאשר תגיע לכאן גרסה אחת מבין השתיים, לא תהיה זו הספורטיבית. כמה חבל.

  • עוד באותו נושא:
  • מאזדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully