וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם ריפוד מפחית זיהום

4.2.2009 / 14:04

לא רק טכנולוגיות מנועים טובה לאיכות הסביבה. חומרי הדיפון של חברת 'JSP' מסוגלים להפחית את שיעור הפליטה ברמה ניכרת

המודעות בדבר איכות הסביבה הולכת וגוברת, ולא רק המנועים ויחידות הפליטה עוברים מסכת מבחנים קשה ותובענית, אלא גם החומרים המשמשים לייצור תא הנוסעים. לפני מספר חודשים, דיווחנו לכם על שימוש הולך וגובר בחומר מסוג 'ארפרו' (Arppro) אותו מייצרת חברת 'JSP' הבריטית, הניחן במשקלו הקל ובידוד עדיף של רעשים. כעת, מפרסמת החברה נתונים מעניינים.

'JSP', מספקת את מוצריה לשלוש יצרניות רכב גדולות, בינהן וולוו. במהלך 2008, הספיקה לחולל בקרוסאובר החדש של היצרן XC60 את המהפכה הדיפונית, כאשר 35 אחוזים ממשקל חומרי הגלם הפזורים בסביבת היושבים הופחתו על ידי שימוש ב'ארפרו'. מכאן, שהפלטפורמה השטוחה יותר מעלה את ערך השימושיות, החומר מפחית את כמות הוויברציות והרעשים (NVH), וכן שיפור לגמישות המרכב המתבטא בחוסן משודרג בזמן תאונה (ה-XC60 קיבלה את מרב הנקודות במבחן הריסוק של ה-Euro NCAP).

להפחתת המשקל המשמעותית, יש גם תופעת לוואי בדמות צמצום פליטת המזהמים. למשקל הרכב השפעה ישירה על צריכת הדלק וכמות ה-CO2 הנפלטת לסביבה, ומבדיקה שערכה היצרנית מדובר על צמצום ממוצע של 16.2 טונות CO2 בתקופה של שנה. לדברי מנהל הפרויקט פול קומפטון, "רק החלפת מושב במכונית תפחית 2.65 גק"מ של CO2". מעבר לזאת, חומרי 'ארפרו' ניתנים למחזור באופן מלא, ועל פי הנחיות איגוד ה-ELV משנת 2005, נראה ש-'JSP' תהיה הראשונה לעמוד ביעד של 85 אחוזים לחומרי גלם הניתנים למחזור.

שימוש הולך וגובר בחומרים מסוג זה, יעזור ליצרניות הרכב להגיע ביתר קלות ליעדי פליטת ה-CO2 שקבע האיחוד האירופי. עד 2010, קבע האיחוד כי פליטת הגז התורם להתחממות הגלובלית יעמוד על 120 גק"מ. מכאן, ששיפור איכות הסביבה יכול להגיע גם מתחומים אחרים ולא רק ממנועים.

  • עוד באותו נושא:
  • ארפרו
  • jsp

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully