וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתם שואלים, אנחנו עונים

6.2.2009 / 8:55

ניר קיבל דו"ח על השלכת סיגריה מהרכב, מרק מעוניין ברכב היברידי, אלי שואל מדוע אין מערכות ABS בדו-גלגלי ועוד

גם השבוע, הפניות שלכם מקבלות מענה. גם לכם יש שאלות, טענות, תהיות, הצעות והערות כלפי גורם כל שהו? אנא שילחו אותן אלינו באמצעות אפשרות ה"כתבו אלינו" או באמצעות הקישור המצורף.

שלום אני מעוניין לרכוש רכב לצורכי עבודה ומשפחה אני עובד כסוכן מכירות שנוסע כ-30 אלף ק"מ בשנה. איזה רכב מומלץ לרכוש היברדי או רגיל מבחינת דלק, ביטוחים וטיפולים? מרק

בטווח הנסיעה המדובר, בהחלט היינו ממליצים לך לשקול שימוש ברכב חסכוני בדלק. אולם, חשוב לזכור כי שני כלי הרכב העיקריים המוצעים בישראל עם טכנולוגיה היברידית הנם טויוטה פריוס והונדה סיוויק היבריד, אם אחד מאלו אכן מצליח להתאים לצורכי עבודתך, מדובר בבחירה טובה וחסכונית יחסית.

אולם, אם הנך זקוק לכלי רכב בעלי אוריינטציה אחרת, כדאי לבדוק גם את האופציה הדיזלית. רכבי דיזל מציגים גם כן נתוני צריכת דלק מצוינים ורבים אף טובים יותר מאלו של כלי הרכב ההיברידיים. סיטרואן ברלינגו החדש יכול למשל להתאים לצרכיך גם כרכב עבודה שנוח לבלות בו שעות רבות וגם כרכב שימושי מאוד למשפחה.

אבא שלי זקוק לרכב ללימוד נהיגה. בינתיים חשבנו על B3 סדאן 1.5 או על אוקטביה 1.9 טורבו דיזל. לא רוצים רכב מיני אלה משפחתי כי הוא ישמש גם למשפחה. אבל הסקודה יקרה. האם יש לכם הצעות אחרות? העדפה לאיכות גבוהה מאוד של מנוע ותיבת הילוכים ידנית ובמחיר נמוך. דימה

לא ציינת בפנייתך מסגרת מחיר, אך ניתן להניח כי אם סובארו B3 נכנסת במסגרת ואילו האוקטביה מחוץ לה, כי כוונתך לתחומי מחיר של עד 115 אלף שקל. במקרה זה, האופציות לרכישת כלי רכב איכותי מאוד אינן גבוהות, אך נמליץ לך לבדוק גם את ניסאן טידה החדשה. תא הנוסעים שלה מרווח מאוד וגם מנוע הבנזין שלה מספק מאוד.

יחד אם זאת, יש לקחת בחשבון כי מכונית כמו האוקטביה מצויידת במנוע דיזל, תחסוך לכם כניסות לתחנת הדלק מה שיצטבר לבסוף לסכום כסף גדול בטווח הארוך.

שמחתי לקרוא את הכתבות על המשומשות במבחן שנקרא "על הליפט". האם תוכלו בסוף הכתבה לתת קישור לכל הכתבות הקודמות בנושא זה? (בכלל זה מומלץ לכל הנושאים) זה טוב למי שמעוניין להשוות בין הדגמים השונים. יניב אקרמן.

אנו שמחים מאוד כי אתה מוצא עניין בסקירות כלי הרכב המשומשים שאנו עורכים. בעתיד הקרוב, נפתח מדור חדש שעוסק בתחום ומאגד את כל הכתבות מסוג זה במקום אחד, כדי לשפר את הנגישות שלהן.

שלום! אני מחפש לקנות רכב משפחתי מספיק רחב שיתאים למשפחה עם 2 מושבי ילדים בני 4 ו-5 ותינוק, אודה לכם על המלצות לרכבים שיכולים להתאים. חגי כץ.

חגי, ישנם לא מעט כלי רכב שמתאימים למסגרת הצרכים והשימושים שלך. אולם, קשה לנו להמליץ על אחד כזה מבלי לדעת מה מסגרת התקציב שלך ואם הינך מעוניין ברכב חדש או משומש. בכל מקרה, לצורך הסעת שלושה ילדים, שכל אחד מהם זקוק למושב בטיחות מסוג זה או אחר, נמליץ על שניים מכלי הרכב הרחבים והשימושיים ביותר אותם ניתן להשיג בישראל והם ההונדה FR-V ופיאט מולטיפלה, עם העדפה ברורה לטובת ההונדה, גם אם מדובר ברכב משומש. שניהם מציעים אמנם שישה מושבים בשתי שורות של 3, כך שמאחור וגם מלפנים ישנם שלושה מושבים בגודל מלא שמתאימים להושבת ילדים במושבי בטיחות.

קיבלתי השבוע דו"ח מהמשרד לאיכות הסביבה בגין השלכת בדל סיגריה לפני כ-8 חודשים (!!!) ראוי לציין שאין אפשרות בכלל לזכור מה קרה באותו יום ויתרה מכך - אינני מעשן! האם יש סיכוי בכלל לערער ולזכות במידה ואחליט לפנות למשפט? איזו הוכחה יש להם אם בכלל להצדיק את העבי

המקרה שתיארת לפנינו, נשמע אמנם חריג, אך למעשה קורה לא מעט. למשרד להגנת הסביבה לא היה עד לאחרונה מרכז גביה מסודר ולכן הזמן הרב שחלף מאז מתן הדו"ח בפועל ועד לקבלתך אותו. המשרד מעסיק כ-3,000 נאמני ניקיון (מתנדבים) שיש להם סמכות לתת דוחות למקרים מסוג זה. אולם, לכל אדם ישנה היכולת להגיש תלונה מסודרת במקרה דומה על ידי ציון פרטים ממקום האירוע כמו מיקום, שעה, סוג הרכב והחלון ממנו הושלך בדל הסיגריה. יש באפשרותך לבקש להישפט על העבירה, אז רושם התלונה יהיה חייב להתייצב למשפט ולספר את המקרה וגם לך תינתן אפשרות התגובה.

אני מעוניין לקבל מידע על תערוכת הרכב הקרובה בז'נבה, תאריכים כתובת וכו' וגם מידע על עוד תערוכות בעולם ומה היא התערוכה הטובה ביותר. אופיר בן דויד.

תערוכת ז'נבה הנה אחת מתערוכות הרכב החשובות בעולם. היא תפתח את שעריה לציבור הרחב ב-5 למרץ ועד ה-15 במרץ. מבנה התערוכה נמצא צמוד אל טרמינל שדה התעופה של ז'נבה, אליו יש גם טיסות ישירות של אל-על. שאר תערוכות הרכב החשובות באירופה הן פרנקפורט ופריס, אשר פועלות ברוטציה (שנה זו ושנה זו) כשהשנה תיערך בחודש ספטמבר התערוכה בפרנקפורט.

שלום, אני רוכב אופנועים מזה זמן מה, וגם אני, כמו רבים נוספים, החלקתי החורף. אין ספק שהתאונה יכלה להימנע אילו הייתה מותקנת מערכת ABS באופנוע שלי. אבל רק ל-ב.מ.וו ולסוזוקי יש באופנועים היקרים. היום אני מנסה לעורר זעקה שהמדינה תפעל לחיוב התקנת ABS. אלי יאקיר

אלי, הבעיה בהחלט מוכרת. אולם, האשמה כאן היא לא של המדינה, אלא לטעמנו ביצרניות הדו-גלגלי. עולם הדו גלגלי מפגר בתחומים רבים מבחינה טכנולוגית אחר עולם המכוניות ולראיה, רק בשנים האחרונות הפכה מערכת הזרקת דלק לציוד נפוץ וכן עדיין אין מספיק יצרניות שמציידות את הכלים במערכות בלימה משולבות או בעלות ABS. תירוצים לכך נשמעים מכל כיוון, החל מחוסר דרישה על ידי הלקוחות (חלק אומרים שזה מפריע להם, מוסיף משקל וכו'), דרך עלויות פיתוח יקרות וכלה בהיות פלח האופנועים קטן מדי. להערכתנו, זה יגיע, אך בשלב מאוחר מאוד ועדיין יהיה נפוץ רק בקרב האופנועים היקרים. בינתיים, נמליץ לך ולשאר רוכבי הדו גלגי לרכוב במשנה זהירות.

יש לי סוזוקי שנת 1999 עם צריכת הדלק 1 ל-13 ק"מ. אני מרוצה מהרכב אבל הוא מזדקן וחברים יעצו לי להתקדם בשנתון. איזה רכב משפחתי חדש מומלץ לי? סוזוקי SX4, טויוטה קורולה האוטומטית, או הפורד פוקוס. מוטי וסר.

מבין השלוש שציינת, נמליץ לך על הטויוטה קורולה האוטומטית ששיווקה החל לאחרונה. מחירה אמנם גבוה יותר משל האחרות, אך התמורה לכסף טובה לא פחות. היא מרווחת, איכותית, ושימושית מאוד וכעת עם האופציה לתיבה אוטומטית, נפתרה בעיית הנוחות שבשימוש אשר אפיינה את תיבת ההילוכים הרובוטית.

אני מאוד רוצה לדעת את הפירושים ומה אומרים השמות של מכוניות הספורט. הכוונה היא אל: GTI ,WRX ,TSI ,STI וכו'. ומה זה נותן בכלל ומה הם אומרים? יוני.

יוני, שילובי האותיות שהזכרת, נועדו לציין את שמותיהן של גרסאות הדגמים הרלוונטיים. חלקם מהווים ראשי תיבות וחלקם לא בהכרח מעידים על תוכן כל שהוא מלבד הציון השמי לגרסאות הרלוונטיות. לדוגמה: STI הוא שמה של הגרסה הספורטיבית ביותר בדגמיה של סובארו, והאותיות הן ראשי התיבות של 'Subaru Tecnica International'.

הצבת אותיות אלה על ישבן המכונית וודאי שלא מוסיף דבר, אלא אם אין הם באמת מצויות על הגרסאות הספורטיביות המדוברות.

אני בעל טויוטה קורולה מודל 94. קניתי את הרכב לפני שנה והשקעתי עליו את מיטב הוני בתחזוקתו (מנוע, גיר, מזרקים וחלפים אחרים) כרגע ידוע לי שמחירי רכבים ירדו בהרבה. האם כדאי לי למכור את האוטו שמצבו המכאני והחיצוני מצוינים? איזה רכב יהיה באותה רמה לפחות? איתי ש

איתי, אין ביכולתנו לקבוע האם כדאי לך או לא למכור את רכבך. בטח שלא לאחר שהשקעת בו הון רב כל כך לפי דבריך בשיקומו. ירידת מחירי הרכב האחרונה, משפיעה בעיקר על כלי רכב חדשים יותר והרבה פחות על כלי רכב מיושנים שמחירם נמוך מאוד ממילא. לצערנו, את התשובה לשאלתך רק אתה יכול לתת. אם יש ביכולתך וברצונך להחליף רכב, עשה זאת. אם לא, לא.

אני מתכוון לרכוש רכב בעל 7 מקומות בסביבות ה-85,000 שקל, ההתלבטות היא בין מזדה MPV לבין הקיה קרניבל, אשמח לקבל את חוות דעתכם מה עדיף? ואם אפשר גם למה? רונן מרמור.

מבין שני כלי הרכב שציינת, אנו ממליצים יותר על מאזדה MPV מאשר על קיה קרניבל. במבחנים משווים רבים שנעשו, ה-MPV ניצח את המתמודדים, לרבות הקרניבל. הוא מרווח מאוד, נוח, איכותי, אמין וגם מציע מנועים טובים יותר והתנהגות כביש טובה יותר. מהתלונות הבודדות שנשמעו נגדו נציין נטייה לצריכת דלק גבוהה במנוע ה-V6. מעט קשה למצוא אותו כמשומש בשל הביקוש הגבוה, אך אם הוא נמצא תקין בבדיקה, הוא בהחלט קניה מומלצת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully