וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

GP2: סנה לא ממשיך

ירון אדרי

6.2.2009 / 8:45

פורמולה 1: קבוצה אמריקנית מצטרפת; FIA: מוזלי רוצה עוד קדנציה; GP2: סנה לא ממשיך; IRL: פיאט תספק מנועים?; נאסקאר: יריית הפתיחה; מוטו GP: רוסי נפצע; הספד: היה שלום טדי מאייר

פורמולה 1: ארה"ב בפנים?

הונדה לא יודעת מה יעלה בגורלה, ומספר קבוצות שכבר שריינו מקומן לעונת 2009 גם הן נמצאות בסכנה. זה לא מפריע לשני בעלי חזון מארה"ב להיות הסיפור החם בימים האחרונים. למרות היעדרותה של היבשת מהסבב, דיווחים בעולם מדברים על הקמתה של קבוצה אמריקנית שתיקרא 'USF1' ובראשה יעמדו קן אנדרסון לו עבר פעיל בפורמולה 1, אינדי ונאסקאר, ומנהל קבוצת וויליאמס בעבר פטר ווינדסור.

פרט לאתר אינטרנט בו נראה הלוגו בלבד, פרטים מדוייקים אין עדיין, אך שמועות גורסות כי המכונית תיחשף לקראת סוף החודש הנוכחי. זו תהיה "אמריקן מייד", וכך חזון המייסדים לגבי זהות הנהגים. את דרכה תחל הקבוצה בעונה הבאה, עם מטרה אופטימית למדיי להגיע לפודיום תוך 3 שנים. העובדה כי בעבר היה סוג של קשר בין אנדרסון להונדה, אולי יקדים את מועד ההצטרפות. כרגע, מוטב שהקבוצה תתמקד בעיקר במציאת ספונסר מתאים, תוך תקווה כי ה-FIA ימשיך לקצץ בהוצאות.

פורמולה 1: אלונסו רוצה אליפות

את פרננדו אלונסו לא מעניינות שמועות וספקולציות לגבי כשירות מכוניתו או העתיד באדום. הספרדי מכוון חזק לאליפות שלישית, כולל אליפות יצרנים - "אנחנו צריכים לכוון לפיסגה יותר מתמיד", הוא אומר ל'אוטוספורט'. עוד מוסיף אלונסו כי שינויי התקנות הרדיקליים, מקשים עליו לצפות מי יהיו יריביו העיקריים אך הוא סמוך ובטוח כי נהגי קבוצות פרארי, מקלארן וב.מ.וו לא יוותרו לו בקלות. האם זריקת המוטיבציה שקיבל מדיוויד קולטהארד, ברני אקלסטון ואשף הטניס הספרדי רפאל נדל, שציינו כי הוא היה הנהג המרשים ביותר בעונה החולפת תעזור לו?

סימני שאלה רבים מעלה הרנו החדשה, אשר מתקשה בשלב זה להציג תוצאות משביעות רצון. ה'דיארו אס' הספרדי חושף כי עד לפתיחת העונה, תבצע הקבוצה מבחנים נוספים שיערכו כנראה בסילברסטון. אלונסו שבשבוע שעבר טען כי המכונית איטית, משנה גישה והפעם מציין לטובה את מערכת ה-KERS שמגלה אמינות ותהיה מוכנה לדעתו למירוץ הראשון.

בשבוע שעבר סיפרנו כי אלונסו עמל קשות בכדי להפחית שלושה ק"ג ממשקלו, וכעת ניתן לספר כי גם בן קבוצתו נלסיניו פיקה מנסה להתאים עצמו לדרישות המהנדסים. אלא שעל פי 'אוטו מוטור אונד ספורט', הצליח הברזילאי להוריד ק"ג אחד בלבד. טוב, עכשיו יהיה לו תירוץ.

פורמולה 1: לאודה טוען לכיעור

איך הגבתם בפעם הראשונה בה ראיתם את מכוניות הפורמולה 1 החדשות? הפרופורציות המוזרות, בעיקר לנוכח הכנף הקדמית הרחבה ואחותה הצרה בישבנה של המכונית, גרמו לכם בוודאי לעיקום הפרצוף. זה גם מה שקרה לאלוף העולם בעבר ניקי לאודה שממשיך לחפש לעצמו כותרות.

ל'קיקר' הגרמני אומר לאודה כי המראה המוזר של המכונית "שנקצרה", הרחיק אותן מהמראה המקובל של מכוניות מירוץ. מי שפחות נפגעה מכך לדעתו היא מקלארן, והמכוערת ביותר לטעמו היא רנו. אלונסו לבטח מוכן להשלים עם כך, ובתנאי שמכוניתו תתן למלקארן בראש.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

FIA: מוסלי רוצה עוד קדנציה

מעמדו של נשיא ה-FIA מקס מוזלי, מתנדנד. מאז נחשפה פרשת המין השנויה במחלוקת בשנה שעברה, רבים קראו להתפטרותו, אך הוא מצידו הודיע כי אין זה בא בחשבון, וכמובן שלא לפני תום הקדנציה שלו באוקטובר השנה. כעת, מודיע מוזלי כי יתכן ויציע עצמו לקדנציה נוספת.

ברביעי האחרון, סיפר מוזלי כי התמיכה אותה הוא מקבל ממוסדות ה-FIA בהחלט תשפיע על עתידו. "כשרבים קוראים לך להישאר, זה יהיה לא חינוכי לעשות זאת" הוא אומר, כשספק אם חינוך עבר בראשו ברדתו לאותו מרתף עינויים חשוך. מוזלי מכהן בתפקידו כבר חמש קדנציות רצופות מאז 1993, וכחלק מהפרופוגנדה לבחירתו שוב הוא טוען כי רק בכוחו להמשיך ולצמצם את עלויות הפורמולה 1 וכי הוא צופה 12 קבוצות בעונה הבאה.

בינתיים, ממשיך מוזלי לעצבן את נהגי הפורמולה 1. לאחרונה, סרבו אלה לחדש את רשיון המירוץ המיוחד שלהם, בטענה כי עלותו גבוהה מאוד. מחיר הרשיון עצמו עומד על 10 אלף אירו לעונה, כשכל נהג משלם בנוסף לכך עוד 2,000 אירו על כל נקודת אליפות אותה השיג בשנה החולפת. מכאן שלואיס המילטון צריך להעביר לרשות ה-FIA צ'ק על סך 206 אלף אירו, ו-2,000 אירו פחות יעביר פליפה מאסה.

לדבריו של מוזלי, מדובר באחוז מזערי משכרם של הנהגים שמרוויחים מליונים, כך שאל להם להתלונן ובעיקר לנוכח העובדה כי ה-FIA פועל רבות לבטיחותם. בינתיים, אף אחד מהנהגים לא חידש את רשיונו, כולל המילטון שלדעתו של מוזלי ימשיך להחזיק בתוארו גם בסוף העונה. עוד הוא נותן לבריטי הצעיר טיפ - לעבור לפרארי. אבל מה זה שווה אם אין רשיון?

GP2: סנה בחוץ?

התקוות לחזרת השם סנה לפורמולה 1, נגוזו עם הודעתה של הונדה על פרישה ממירוצים. ברונו, האחיין של אלוף העולם הנח בשלום על משכבו, אמור היה להצטרף לקבוצה במקומו של רובנס באריקלו הוותיק. אלא שהתוכניות כאמור בוטלו, ובפני סנה הצעיר עמדו שתי אפשרויות – לחזור ל-GP2 שאת עונת 2008 שלה סיים כסגן האלוף, או להמתין להזמנה מקבוצת פורמולה 1 אחרת.

'אוטוספורט' חושף כעת כי סנה ויתר על האפשרות הראשונה, כששום חלופה אחרת לעונת 2009 אינה נמצאת כרגע על הפרק. מכאן, שכנראה ויש מהלכים סודיים להחתמתו באחת מקבוצות הפורמולה 1 בכל זאת, מכיוון שלא נהג כמוהו יישאר ללא כיסא. בכל מקרה, לאחת מקבוצות הצמרת זה כנראה לא יהיה, היות ואלה כבר הציגו את נהגיהן.

מי שטרם הציגה את המערך הסופי היא קבוצת 'טורו רוסו', שבשנה שעברה היה זה בעליה גרהרד ברגר שהביע רצון באחיינו של חברו בעבר. בינתיים, מכר ברגר את חלקו בקבוצה, אך זה לא אומר שסנה ישאר בחוץ. סנה מצידו מכחיש הכל, ולנו נראה כי הוא מסתיר משהו בשרוולו. לאור העובדה כי סבסטיאן בורדה יישאר כנראה ב'טורו רוסו', האם זה אומר משהו על הונדה?

IRL: פיאט תספק מנועים לאליפות ארה"ב?

גם בסיפור הבא מעורבת הונדה. מאז שנת 2005 מספקת היצרנית בלעדית את מנועי ה-V8 לסבב האינדיקאר האמריקני, ולעת עתה כנראה שבזה מסתכמת הפעילות הספורטיבית שלה לעונה הקרובה ברמות הגבוהות. אלא שגם כאן לא הכל ברור, והנהלת ה-IRL מדברת על כניסתן של יצרניות מנועים נוספות לזירה.

פרט להונדה, גם אודי, פולקסווגן, פורשה ופיאט מעורבות בעיצוב תקנות המנועים העתידיים של ה-IRL, כשהמשותף לכולן הוא הסכמה על מנועי 2.0 ל' מוגדשים ועידוד השימוש בדלקים ידידותים לסביבה. אלה צפויים היו להכנס לפעילות מבצעית ב-2011, אך לאור המשבר הכלכלי כנראה ויידחו ל-2012 יחד עם כניסתה של שלדת הדאלארה החדשה.

ב-IRL עדיין לא יודעים אם וכמה יצרניות תיבחרנה לבסוף, ולשם כך הם נעזרים בתנאים מקדימים. על המנוע לעמוד באותן התקנות המקובלות, ובנוסף להראות שרידות למשך כ-6,000 ק"מ בטרם יפורק לגורמים ויורכב מחדש. ליצרניות, מבטיחים ב-IRL שמירה על התקנות למשך 5 שנים שיבטיחו את החזרת ההשקעה לפחות. לאור העובדה כי פיאט מתכננת כעת את עתידה בארה"ב לאחר המיזוג עם קרייזלר, כנראה והיא לא תוותר על כך בקלות.

עד לכניסתו של המנוע החדש לשירות יש זמן, ובינתיים על ה-IRL לפתור בעיות אחרות. נכון לרגע זה, לא כל הקבוצות שהתחרו בעונת 2008 הבטיחו מקומן גם לעונה הבאה מהטעמים הידועים. מנהלי הסבב מצידם, מקווים כי למירוץ פתיחת העונה שיחול ב-5 לאפריל בהומסטד-מיאמי, תתייצבנה לפחות 22 מכוניות.

רגע לפני שנעבור מה-IRL לסבב היותר פופולרי בארה"ב, נעצור בכדי לברך את דן וולדון. לאלוף האינדיקאר של 2005 נולד בן, שזוכה לקבל את השם סבסטיאן. האם וולדון קבע את שמו של הרך הנולד לאחר שקרא ב'על הגריד' שהשם סבסטיאן עוזר לקבל את תמיכתה של 'רד בול' במירוצים?

נאסקאר: יריית הפתיחה בסוף השבוע הקרוב

בטרם תחל עונת ה'ספרינט קאפ' הבכירה של הנאסקאר בסוף השבוע הבא, יערך מירוץ ה'באדווייזר שוטאאוט' המסורתי. כמוכר מארץ ה"כמה שיותר גדול יותר טוב", אירוע זה מהווה את הפתיח לסבב המירוצים האהוד ביותר בארה"ב. תקנון המירוץ קובע כי במהלכו יקיפו הנהגים את מסלול דייטונה 25 פעמים, בטרם יכנסו למנוחה בת עשר דקות בפיטס ולאחריה יצאו ל-50 הקפות נוספות.

השנה, ההשתתפות במירוץ תתאפשר לקבוצות שהציגו את התוצאות הטובות ביותר בשנה שעברה בהתייחס ליצרן המכונית, כשכל אחת מארבע היצרניות (דודג', טויוטה, פורד ושברולט) תציב שש מכוניות על הגריד. בסך הכל, 28 נהגים יקחו חלק במירוץ לעומת 26 בשנים קודמות ובינהם אלוף הנאסקאר בשלוש השנים האחרונות ג'ימי ג'ונסון, ולצידו סגנו קארל אדוארדס שרק לפני כחודש וקצת נתן למיכאל שומאכר בראש במירוץ אלוף האלופים. מנצח השוטאאוט של 2008 דייל אנהארדט ג'וניור גם הוא בין המתחרים, וכמו כן ג'ף גורדון וטוני סטיוארט הוותיקים. עוד ניתן לציין את רובי גורדון שאך לפני חודש סיים במקום השלישי את מירוץ הדקאר, וצמד הרוקיס של טויוטה ג'ואי לוגנו וסקוט ספיד. המירוץ ישודר בערוץ ESPN בשעה שלוש לפנות בבוקר בלילה שבין שבת לראשון.

סבב ה'ספרינט קאפ' עצמו יחל ב-15 לפברואר, ויסתיים ב-22 לנובמבר כשבסך הכל יתקיימו 36 מירוצים.

מוטו GP: רוסי ילד מופרע

אלוף המוטו GP ולנטינו רוסי ממשיך לייצר כותרות גם מחוץ לעונת המירוצים. האיטלקי שאת זמנו מבלה בין מסלולי המירוץ לשבילי הראלי, נפצע בתאונה טפשית בביתו דווקא. בזמן שסגר וילון, מעד ונפל היישר על שולחן זכוכית שגרם לחתכים בידו השמאלית וברגלו שזיכו אותו למספר תפרים בבית החולים הקרוב לביתו. ואיך זה משפיע על הביצועים? במבחנים אותם עורכת הקבוצה במאלזיה, הציג רוסי את הזמן השלישי בטיבו אחרי לוריס קפירוסי (סוזוקי) שהתייצב בראש, וקייסי סטונר (דוקאטי) שמחלים מניתוח בידו.

לגבי עולם ה-4 גלגלים, אומר רוסי כי לעת עתה הוא רואה את עתידו רק במוטו GP. לפנומן יש חוזה עם ימאהה עד 2012, ועד אז כנראה שאין על מה לדבר פרט לאופנועים. גם אם המעבר יעשה לבסוף, סביר שרוסי יעדיף מירוצי ראלי ולא מירוצי מסלול שלדבריו הנסיעה במכונית הפורמולה 1 של פרארי נעשית רק בשביל הכיף.

רוסי יאלץ השנה לוותר גם על רצונו להשתתף באחד ממירוצי סבב ה'סופרבייק' העולמי, היות וימאהה לא תספיק להעמיד עבורו R1 תחרותי מספיק. מנהל הקבוצה מסר כי מדובר בדבר בלתי אפשרי, מכיוון שלרוסי צריך לתת רק את הטוב ביותר. רוסי מבחינתו מאוכזב כמובן, אך הוא לא מוותר ומכוון לעונת 2010.

דור הולך ונעלם

בעליה של קבוצת הפורמולה 1 של מקלארן בעבר האמריקני טדי מאייר, נפטר ביום שישי האחרון בהיותו בן 73. מאייר נכנס לתפקידו בקבוצה ב-1970 לאחר שמייסדה ברוס מקלארן נהרג בתאונה על המסלול. בתקופתו זכה בשתי אליפויות עם אמרסון פיטיפלדי (1974) וג'יימס האנט (1976).

כצפוי ממוצאו, לא ויתר מאייר על הסבבים האמריקניים וב-1976 זכתה מכוניתו בה נהג ג'וני רות'פורד ב'אינדי 500'. לאחר שמכר את חלקו בקבוצה בשנת 1982 לרון דניס, כיהן מאייר כסגן נשיא קבוצת הצ'אמפקאר של פנסקה, איתה לקח שתי אליפויות עם אל אנסר ג'וניור (1988) ודני סאליבן (1994). בשנים 1988, 1991, 1993 ו-1994, הוביל את הקבוצה לעוד ארבע אליפויות 'אינדי 500'.

מאייר הוא עוד אושייה בדור הולך ונעלם. בשנה האחרונה הלכו לעולמם אלוף הפורמולה 1 בעבר פיל היל, השחקן פול ניומן שאת מרבית שנותיו העביר במסלולי המירוץ כנהג וכבעל קבוצה, ואובה אנדרסון שהחל את הקריירה בשנות ה-60 כנהג ראלי ובשנות ה-90 הפך למנהל בקבוצות המירוצים של טויוטה (WRC ופורמולה 1).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully