וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשיפה: סיטרואן DS חוזרת?

6.2.2009 / 10:25

היצרנית הצרפתית ממשיכה להפתיע. אחרי 90 שנות פעילות, סיטרואן תשנה תדמית בסיועו של אייקון חדש

הביטו על הלוגו משמאלכם. רואים את השינוי? יופי. גם בסיטרואן מקווים כי התוצרת החדשה שתישא עימה את הלוגו המעובה והרך יותר, תעביר את המסר בצורה הברורה ביותר; "תשכחו מכל השנים המוזרות שעברתם אתנו, העתיד טומן ביזאר לא פחות ברמתו". כך בעצם אפשר להסיק שסיטרואן מאמינה, בדרכה המיוחדת, שניתן לשכנע אותנו ואת עצמם שהמשבר הכלכלי חלף שם כמו סטוץ מזדמן.

היא עושה זאת בכמה דרכים, חלקן מובנות, האחרות שנויות בתפיסתן: א. יוצרת הפרדה מוחלטת בינה לבין האחות לבית PSA, פיג'ו. דהיינו נדרכת למלחמה עקובה מדם גם בשוק הפרימיום; ב. עורכת רוויזיה מוחלטת בכל תהליך קבלת ההחלטות, הייצור, הפרסום, תנאי המימון והיחס אל מול הלקוח – כלומר משדרגת את מוסר החנפנות, בכדי שחלילה לא יתקבל הרושם שרק לקומץ מסוים ומועדף תוענק חבילת פינוק מועשרת.

אחרון חביב בסעיפי האבולוציה, מדבר על מהפכה בליין המוצרים הנוכחי והחלפתו על ידי נושאת הבשורה, שמגיעה היישר מספרי ההיסטוריה ובחזות שאין לה דבר וחצי עם הגנים שהפכו אותה לספינת תענוגות האספלט האולטימטיבית, ה-DS.

רוח אחרת – DS אבולוציונית

כדרך קבע, לסיטרואן דרך מאוד מיוחדת להיאבק על מקומה בסגמנטים. לעתים היו אלו מכוניות שכל קשר בינן לבין התעשייה, הוא מהן והלאה. אולם הברקות מעולם לא נשמרו תחת השולחן וזולת מקרים בודדים של דגמים שנשכחו ולא היו, בכל סיבוב נוסף טרחה להמציא עצמה מחדש.

לכן, מ-מ-ש לא מפתיע או מרעיש אם כך, שעל מנת לחזור לימים טובים יותר, נאלצת סיטרואן לשלוף מהמותן פגז מהעבר, ועוד כזה שבניגוד לכל מה שעקב את השקתו בשנים שלאחר מכן, הצליח לתפוס את התעשייה במקום הרגיש וללמדה שיעור בהליכי הנוחות והפונקציונאליות בהצלחה מסחרית.

הסיטרואן DS הסלונית, היא לדעת רבים, המכונית הכי סיטרואנית מאז שאנדריי סיטרואן הבין שזה רעיון לא רע לרתום לכורסא גלגלים. 21 שנים (1955-1976) היא מילאה את חובתה בקבוצת הפאר ופרצה גבולות אינספור בעזרת נוחות ואיכות שאין ולא הייתה כדוגמתה. אפילו הניסיון החריג לשלבה עם מזרטי הניב תקופה מעניינת במירוצי הראלי.

אם כך, 33 שנים של הפסקה הן די והותר. ולתערוכת ז'נבה, סיטרואן מטיסה את ה-DS החדשה חדורת DNA טרי לחלוטין. קשה לאמוד לאן נושבת עם הרוח המודרנית, לבטח שנסדק כל קשר ישיר בין הקונספט שלפנינו לבין זו המקורית. אך ה-DS3 "אינסייד קונספט", לא יכולה להימלט מהעול המונח על כתפיה. היא תאלץ לסחוב על גבה את הגל החדש המגובה בשלל דגמים לכל המשפחה, וכן לעמוד איתנה מאחרי כל הצהרותיו של היצרן. 90 השנים הבאות מצויות בכף ידה. פרטים מלאים עבורה, נאגור בהגיענו לשוויץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully