וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כביש 431 לא יסגר לתנועה

אבי בר-אלי

7.2.2009 / 22:02

בית המשפט דחה על הסף את העתירה נגד פתיחת כביש 431, וחייב את העותרת חברת 'טרפיטק' בתשלום הוצאות משפט

בית המשפט לעניינים מנהליים בירושלים דחה אתמול על הסף את העתירה נגד פתיחת כביש 431. זאת, משום שהעתירה הוגשה טרם מיצוי ההליכים המנהליים. השופט דוד חשין אף חייב את העותרת, חברת 'טרפיטק', שטענה לליקויי בטיחות בכביש, בהוצאות משפט בסך של 35 אלף שקל. את מע"צ ייצג בדיון עו"ד יוסי לוי, את דניה סיבוס עו"ד יוסי אשכנזי ואת משרד התחבורה והמשטרה ייצגה עו"ד חגית פלאוט-באב"ד.

חברת 'טרפיטק טכנולוגיות', זכיינית יצרנית פלדה איטלקית ומתקינה רשמית של מוצריה, עתרה ביום חמישי בדחיפות לבית המשפט לעניינים מנהליים בירושלים נגד משרד התחבורה, מע"צ, דניה סיבוס ומשטרת ישראל. זאת, בטענה כי כביש הרוחב 431 נפתח תוך ליקויים בטיחותיים קשים, המעמידים לכאורה את הנוסעים בו בסכנת חיים.

'טרפיטק' טענה כי חלק נכבד ממעקות הבטיחות בכביש אינם מאושרים על-ידי היצרן, וכי התקנתם נעשתה בידי מתקינים לא מורשים. זאת, מאחר שדניה סיבוס העסיקה קבלני משנה אחרים להשלמת עבודותיה בהתקנת המעקות. באמצעות עורכי-הדין אורי קידר וגיל נבו טענה העותרת כי ליקויים חמורים בכביש לא תוקנו, וכי הכביש נפתח ב"מחטף" ללא אישורי הבטיחות הנדרשים. עוד טענה החברה, כי קיבלה לידיה 22 מיליון שקל, מתוך 40 מיליון שקל להם התחייבה דניה סיבוס, וזאת "מחמת מצוקתה התזרימית". 'טרפיטק' טענה עוד כי דניה פתחה את הכביש מבלי לידעה, תוך "עיגול פינות" ו"זלזול בחיי אדם", על-מנת לקבל לידיה את מענק ההקמה בגובה 200 מיליון שקל.

כביש 431 בין נתיבי איילון שבפאתי ראשון לציון ועד לכביש מס' 1 (מחלף ענבה) נפתח השבוע לתנועה בתום עבודות של כשלוש שנים ובהשקעה כוללת של 2.5 מיליארד שקל. 431 הוא כביש הרוחב הארוך בישראל (22 ק"מ), והוא נסלל ­בשיטת ה-PFI שבה הזכיין מקים, מתחזק ומתפעל את הכביש למשך תקופה של 25 שנה ומקבל בתקופת הזיכיון תשלום המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully