וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רכיבה מחשמלת

9.2.2009 / 9:18

חברת 'Mission Motors' חושפת אופנוע סופרבייק חשמלי וידידותי לסביבה. 242 קמ"ש על טיל חרישי ומסעיר

עמק הסיליקון שבקליפורניה חילץ מקרביו הרבה מאוד שכלולים ופיתוחים. תעשיית ההיי-טק המקומית החלה את דרכה עם שבבים וחוטים וכן עוד איזו חברה עלומת שם, בשם 'סיליקון גרפיקס'. אולם הפריצה המוטורית, ובפרט זו האלטרנטיבית, הגיעה גם היא למרבדי העמק ולאחרונה אנו נחשפים מידי מספר חודשים, ליצרן נוסף שעושה את צעדיו הראשונים בתעשיית הרכב.

טסלה, היא ללא עוררין המוכרת שבהן. היצרנית הקטנה מובילה את הזרם (תרתי משמע) החדש, אשר מסר לעולם את הרודסטר הראשונה לה יכולת אותנטית של מכונית ספורט דינמית ומעט פרקטיות ברקע. ברם, בהיעדר אופציה דו גלגלית מהזן הירוק, חשו הרוכבים קיפוח מתמשך. יתרה מכך, גם אלתורים ספוראדיים של משוגעים לדבר, עדיין לא שווים בערכם לכלי מן המניין המסוגל למצוא את מקומו הראוי. עתה נראה, כי את החובבנות מחליפה הרצינות.

חברת 'Mission Motors' השוכנת באותו עמק, היא חברה דלה יחסית באנשים. מאידך, האופנוע כשלעצמו, מייצר הדים רבים בעולם ועל פי תכנית המייסדים, בראשה עומד מארק טאמו, 50 דגמים בלבד מדגם ה-EV One יעלו לפס הייצור ובעלות של 70 אלף דולרים פר אופנוע. כ- 280 אלף שקלים לפני מסים. טאמו מספר כי להערכתו, הרוכבים יזכו לאותה מנה חנוקה עד קץ של הנאה וימים משפשפי ברכיים. מצד שני, הוא מודע לכך שמדובר בצעד מרחיק לכת ממנועי ארבע הפעימות, המטלטלים את המפלטים הבוהקים וצווחים עד למרומי עשרות אלפי הסל"ד.

למרות זאת, מפרט האופנוע אכן מקדים את מתחריו. טווח הנסיעה עומד על 240 קילומטרים בין טעינות, טעינה אורכת כ-4 שעות משקע ביתי של 220 וולט, כאשר את ההזנה יפיקו סוללות ליתיום-יון. על ההנעה מופקדת יחידה תלת פאזית מקוררת נוזל, ועל ההילוכים תפרוט תיבת GRB, או Gear Reduction Box המפיקה מומנט מוחץ החל מהתחום הנמוך.

בשל משקלו הנמוך של האופנוע העומד על 200 קילוגרמים - מקורם ברקמת קרבון יקרה - יש להניח שהתאוצה מהמקום למרות השקט המלווה אותה, תעניק לרוכב מכת ברק חצופה לישבן. האם התשובה הדו גלגלית לטסלה תעלה על כל הציפיות?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully