וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרצדס משריינת לקוחות

11.2.2009 / 9:21

אחרי ה-X5 חסין האש, מרצדס משיקה את ה-E קלאס המשוריינת העמידה בפני פיצוץ רימון יד. מלחמה מסחרית בשטח אש

זה לא נוהג חדש, והוא גם לא אופנתי במיוחד אך מטרתו ברורה – להגן על היושבים בכל מחיר. ב.מ.וו ומרצדס עושות כך כבר שנים, ובכל סיבוב נראה שעוד מדרגה התווספה למלחמה על כיסו של האח"מ. אולם לצד הפיתוחים החוסים, גם האופנסיבה מתקדמת בצעדי ענק ונראה כי כלי הנשק פתחו פער הקשה לסגירה על פני אלו המגוננים.

בשורותיה של מרצדס, ההיסטורית והעכשוויות, מכוניות משוריינות מכל הסוגים ובפרט לימוזינות ארוכות מימדים וכלי רכב מסחריים. אבל נראה כי ביקוש הולך וגובר לשמירה בקבוצות הביניים נרשם, כך שה-E קלאס הסאלונית תהיה הראשונה לטבול את ראשה בתרכובת החדשה של היצרן.

שם המבצע : "E גארד". במתכון: החדרת חומרים חסיני אש בשלדה, בשמשות, מתחת לרגליים וכן שיפור הביצועים. המרכב מסתיר מאחרי צלליתו השמרנית לוחות פלדה היוצרים חיץ מעובה בין היושבים לעוצמת האש. אולם פלדה היא רק פלדה ולכן עבור הערך הנוסף, מרצדס פיטמה את המעטה בחומר סיבי וסינתטי המכונה 'אראמיד' הנמצא בדרך כלל על מדפי הצבאות לניסויים בליסטיים.

כל התחכום הכימיקלי אמנם אינו מתאים לשיוט בשטחי אש, אך ה-E קלאס מסוגלת לעמוד בפני פגיעה מכדורי מגנום 0.44 מטווח קרוב וכן פיצוצי רימון יד מסוג DM-51. כלומר יום טיפוסי באיזורים מפוקפקים. בכדי להגן על הראשים, מרצדס החליפה את שמשות המכונית במעטה פוליקרבונט - חומר תרמופלסטי מתקדם העמיד בפני טמפרטורות גבוהות מאוד, חבטות וכן גמישותו מאפשרת את הטמעתו בקלות יתרה.

על מנת לשמר את יכולתה הדינמית בעת הצורך, שדרגה מרצדס את מתלי ה'איירמאטיק' בכדי לעמוד במשקל העודף ולחלץ את היושבים מכל צרה שלא תבוא. צמיגי 'ראן-פלאט' מולבשים על חישוקי 17 אינטש, להם מהירות מרבית של 240 קמ"ש ואפילו חירורם בכדורים עד למצב שטוח, עדיין מקנה לאוחז בהגה שליטה על המכונית במהירות שלא עולה על 80 קמ"ש ולטווח של 50 קילומטרים. מחיר השלווה הוא כ-60 אלף דולרים לערך (240 אלף שקלים לפני מסים), או תוספת של 52 אלף שקלים על הדגם ה"שברירי".

  • עוד באותו נושא:
  • מרצדס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully