וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ון קופר ממריא לז'נבה

11.2.2009 / 9:42

סדנת ג'ון קופר משיקה גרסה מעובת יכולת לדגם הקופר S קבריולה של המיני. בדרך לז'נבה עם חבילת ביצועים לוהטת

ספק עולה בליבנו, אם את מישהו בקונצרן ב.מ.וו ההופכת ירוקה מידי יום, מעניין בכלל שסדנת 'ג'ון קופר וורקס' מוציאה פעם בשמיטה, גרסה מחוזקת למוצר הכי לא גרמני שקיים על מדפי החברה. המיני קופר S אמנם חושלה במפעלים הבווארים, אולם את המורשת האנגלית, איש מהטכנוקרטים הנוקשים לא ימחק לה מהגנים. חרף ניסיונותיהן של סדנאות פרטיות, אין אדם מתאים יותר מאשר ה-איש בכבודו ועצמו, שהפך את המותג 'קופר' למאיים סדרתי על מכוניות שאפתניות, לסחוט ממנה עוד רגעי הנאה – הפעם תחת השמיים – ועם הרבה מאוד ביצים בסל.

לז'נבה נשלחת השגרירה הכי חזקה, נכון להיום, של הקופר S קבריולה. היא מעודכנת בחבילה דינמית חדשה כשבמרכז העניינים יחידת 1.6 ל' מוגדשת 'על' המפיקה 211 כ"ס ו-28 קג"מ - 40 סוסים נוספים על אלו הדוחפים את אחותה הוותיקה. מנוע זה, הופרד בלידתו מהקופסה המשמשת את הציבור, ומקור ייחודו מגיע מהדגם התחרותי המטיס את הקבוצה בסדרת ה-MINI' צ'אלנג'' בסופי שבוע. משקלו הוקטן, יחידת היניקה הורחבה ומערכת הפליטה הותאמה במיוחד לגרסה זו.

את הפורטה של הסדנה, עושה היא באמצעות המסורת המהוקצעת וכן עדכון מערכות הבקרה. הביצועים מדווחים כי 100 קמ"ש מושגים בתום 6.9 שניות ומהירותה המקסימלית היא 235 קמ"ש. הפרש זעום של ארבע מאיות השנייה ושלושה קמש"ים בודדים מהאופציה הסגורה. פליטת ה-CO2 גבוהה (169 גק"מ) אם כי צריכת הדלק מניבה החזר של 14 קילומטר לליטר.

מנגנת על פסנתר הביצועים

מבחוץ, התחוללות ויזואלית קלה חולפת על הדגם עם חישוקי 17 אינטש בעיצוב מודרני ומובלט, וכן סמלונים קטנים – ג'ון קופר הם מצהירים - המבדלים את המיני הלוהטת מהלהק הנורמטיבי. תא הנוסעים גם זוכה למנה חטופה של חידושים באדיבות מושבי ספורט חובקים, לוח מחוונים יחודי וגדול מקודמו, והגה עטוף אלקנטרה. סביבת הנוסעים הושחרה קלות (Piano Black), ושטיחי הסדנה שומרים על סטריליות.

מתחת למרכב הקצוץ, מתגאים ב-JCW על הכנסת מערכת EDLC - דיפרנציאל מוגבל החלקה בשליטה אלקטרונית. בנקודה בה מערכת בקרת היציבות מנותקת, כל כוחה של המיני מעובד לכביש ללא הפרעה וכן שומר על אפיונה הספורטיבי המחודד וחסר תופעות לוואי מהזן המלאכותי. כלומר, מערכת ה-DSC עושה את עבודתה נאמנה אך באותה עת, מקנה המיני לנהג תחושה חוויתית מלאה ונטולת פשרות בתחום הניהוג על ידי איזון האחת אל מול השנייה.

מחירה של המיני 'וורקס קבריולה S' בבריטניה, מוערך בכ-24 אלף לירות שטרלינג שהם כ-144 אלף שקלים לפני מסים ישראלים. למעט מישושה מרחוק בתערוכת ז'נבה, ידינו כבולות והרבה לא נוכל לעשות פרט להסתפק בדגם הקבריולה הרגיל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully