וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצוצות של תקווה

11.2.2009 / 11:13

שברולט מגיעה לז'נבה מלווה בספארק, מכונית המיני שתחליף את המאטיז. האם היא תמתיק את פרישתו של היו"ר בוב לוץ?

אתר יצרן

צילום ועריכה: יצרן

על כך שהמאטיז הייתה מוצלחת, קשה מאוד לחלוק. המיני של דייהו אספה תשבוחות רבות בכהונתה באירופה הן כעצמאית והן בגילגולה כשברולט, בפרט באיטליה שם אומצה בששון כאלטרנטיבה הגיונית לנסיעה עירונית. את הספארק שתחליף אותה, חשפה שברולט בהמשך לקרוז ולמען המשפחה המערבית החדשה.

בחזיתה של הספארק ישכנו מנועים קטני נפח בעלי 1.0 ו-1.2 ל' של עוצמה, עם הספק משוער אשר ינוע בין 60 ל-85 כ"ס ותיבות ההילוכים ידנית או אוטומטית. לכך תתווסף חבילת אבזור בסיסית ואיכות הרכבה שלא תאיים נכבדות על התוצרת המתחרה.

הספארק תשווק במספר רב של מדינות כשאת הדגמים הראשונים נראה בבריטניה, ארה"ב, והודו, ואחר כך תפזול היא לזירות נוספות המתאימות לצרכיה ומימדיה שתפחו בשל ההשתלטות האמריקנית על אמא דייהו. סעיפי התכולה צפויים להצמיח מיקרוקוסמוס מרווח עם אורך המתקרב לארבעה מטרים, לכל היותר, ובתצורה פופלרית של 5 דלתות. לא נפסול על הסף אופציה לביטול שתיים מהן, אך ספק אם נזכה לראותה בישראל עם עלייתה אלינו ב-2010.

בוב לוץ, נחיתה אחרונה בדטרויט

טייס הקרב שהוביל את מעצמת GM להצלחות, וגם לכשלונות, פורש אחרי 46 שנות פעילות ומשאיר את הקונצרן לחסדיו של ממשיך דרכו – טום סטפנס. עד לסיום תפקידו הרשמי סמוך לכניסתה של שנת 2010, לוץ ימלא את המשבצת כיועץ אסטרטגי לחברה ויספק למקבלי ההחלטות זווית נוספת על המתרחש בין כתליה.

השוויצרי בן ה-77, הגיע ל-GM בפעם הראשונה ב-1963 ונשאר שם למשך תקופה ארוכה. לאחר מכן עבר לתפקידים שונים בקונצרן פורד, ב.מ.וו, וקרייזלר, עד לשובו לאלתר לג'נרל מוטורס ב-2001 כמנהל הפרויקטים של היצרן.

מבין ציטוטיו היותר מוכרים, נתפס בשנה שעברה כשהוא מתייחס לתהליך ההתחממות הגלובלית כ"אוסף של בלבולי מוח". את דבריו אמר כתגובה לשאלה של אחד הכתבים, שתהה באשר לדרכה העתידית של GM. מעט מפתיע בהתחשב כי בחזונו העתיק, ראה את ג'נרל מוטורס עוברת מהפכה עולמית אל עבר ההנעה החשמלית. הוא משאיר את ג'נרל מוטורס בפני תקופה חדשה שספק תוליד משורותיה לוץ נוסף.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully