וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשתנה שאינו שונה

12.2.2009 / 9:08

סאאב משיקה את גרסת הספורט-קומבי הקשוחה לסדרה המשפחתית 9-3. אתם באמת חושבים שהיא מחדשת משהו?

אתר יצרן

צילום ועריכה: יצרן

לסאאב יש רעיון נחמד. לקחת מכונית בת 10 שנים, להמציא על גבה עוד כמה טריקים ולקוות שאף אחד לא ישים לב מפני שהשלג אומר - בואי אלי. הגרעין חסר המחץ מיסודו, גורם ליצרן השוודי לעמול כבר כמה שנים על פיתוח דגמים בודדים, שאלמלא וולוו, ספק אם מישהו היה זוכר שסאאב עוד נמצאת בשטח. יתרה מזאת, במהלך ששת החודשים האחרונים סאאב הפכה לכדור פינג-פונג בין התאגידים שהפכו את עתידה למעורפל יותר מכפי שהיה עד כה.

אולם מהשרוול הקצר, שלפה סאאב קומץ רעיונות נחמדים לאחרונה, שניים עבור הפנאי אחד לכביש ואת ה-9-3X קומבי-וואגון-ספורט, שמסתובב במסדרונות החברה מאז שנת 2001 מבלי לגלות סימני הגשמה מסחריים. ללא כל רגשי נחיתות, מכוונת סאאב את מוצר האשכולות היישר לעיניה של הוולו XC-70. הטכנולוגיה די דומה – הנעה כפולה, מנועי טורבו, מרווח גחון משופר ועוד קצת מקום מאחורה למגלשיים.

על פי דברי הפרסום, הסאאב מיועדת לאנשים עם הרבה מאוד שעות פנאי, לבטח אם מדרונות הסקי מצויים בקרבתם. עבור צליחת השלגים והבוץ המעופף, סאאב מציעה מלפנים שני מנועי טורבו גודשים, האחד בנזין והשני סולר. 210 כ"ס משמשים את הראשונה לה מנוע בנפח 2.0 ל' והנעת XWD כפולה לכל הגלגלים. הנעה קדמית תרתם לעזרתו של הנהג בגרסת ה-TTID המנפקת 190 כ"ס. לאלו תשודך תיבה ידנית או אוטומטית עם שישה הילוכים.

העימות עם המרעה המאתגר מיצב את הסאאב מול מטלה מורכבת. ראשית, מרווח הגחון אמור לספק "אובר" עבירות. שנית, יכולותיה הספורטיביות צריכות להישמר כי בוולוו לא יאחרו להציג את מחליפתה של XC-70. סעיף נוסף אומר כי עומק תא המטען לא יכול להיות פחות מזה המשמש את המתחרות וב-9-3X, נראה כי על מרב הסעיפים ניתן לסמן V מודגש. המרווח מהקרקע עומד על 35 מילימטרים בגרסת הבנזין, על כך נוספו 20 בגרסת הדיזל. מאחורי היושבים נמצאת שורה אחת בלבד שם נפרש תא מטען בנפח 419 ליטרים או 1,287 כשהמושבים מקופלים. והביצועים אומרים מיאוץ למאה בפחות מ-9 שניות בצמד הגרסאות.

מה תציב סאאב בז'נבה לא קשה לצפות. כל מה שראינו השנה לא חידש לנו מאומה בעין, פרט אולי למראה מושחר וקונספט לרכב פנאי-שטח מגודל. ה-X9-3 לא תישא על גבה את כל הצרות של סאאב, אך לפחות היא תעניק ארכת נשימה בטרם יחליטו מה יעלה בגורלה. אלינו כמובן, אין לה שום סיכוי להגיע. כך מפי היבואן המקומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully