וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשליית הגודל

12.2.2009 / 12:29

איגוד הביטוח האמריקני ערך מבחני ריסוק לשלושה טנדרים מגודלים בינהם הסילברדו. כגודל הרכב, גודל האכזבה

לא מעט אנשים עדיין לכודים במחשבה שגדול זה חזק. מה זה חזק? פורט-נוקס. אבל אחרי דבריו של סגן נשיא ארגון ה-IIHS (איגוד הביטוח האמריקני) שטוען כי שלוש הנבחנות האמריקניות בקבוצת הפיק-אפים הגדולה לא סיפקו בטיחות מינמלית, אולי מוטב לשנות תפישה. ככה זה כששברולט סילברדו 1500 (אחיו הקטן של ה-3500 הנמכר בישראל), דודג' ראם וניסאן טיטאן לא משכנעות במבחני הריסוק.

למעט ה-RAM של דודג' שהשיג ציון "עובר", שני האחרים כשלו במבחן הריסוק הצידי. במקרה הסילברדו, כוחות רבים חדרו לתא ופגעו בנהג עד קרבה למצב אנוש. אפילו עם צמד כריות אופציונליות המצב לא השתפר. עוד עולה מניתוח הנתונים כי איזור הצלעות נמחץ מעבר לנדרש, וספג את הפגיעה הדרמטית ביותר. בטיטאן, כריות הצד שיפרו במעט את המצב והציון.

יש לציין כי חומרת הפגיעה תלויה כמובן בגודלו של הרכב הפוגע בגלל גודלו וגובהו של הטנדר, אך באיגוד מציינים כי תאונת חזית לא תושפע מכך וזאת בגלל האנרגיה הקינטית הגבוהה. בכל מקרה, קיבלו כל השלושה את הציון הגבוה ביותר בריסוק החזית, ובפגיעה מאחור קיבלו הסילברדו והטיטאן ציון "מתקבל על הדעת", והראם ציון טוב. לאחרון גם בקרת יציבות סטנדרטית בעוד שלשניים האחרים רק כאופציה.

אלא שבעבר, העניק ארגון הבטיחות האמריקני NHTSA לסילברדו ציון של חמישה כוכבים. הכיצד? ההבדל טמון בשיטת הריסוק. בעוד ה-NHTSA עושה שימוש במכוניות פרטיות, ה-IIHS מטיח מטילי בטון הזהים בגודלם ובמשקלם למכוניות פנאי ופיק-אפים. אלו גם נמנים עם חלק לא קטן מאחוז התאונות בארה"ב. מכאן, שיותר מפגיעה בעצמם, פוגעים הפיק-אפים בחומרה במכוניות אחרות.

בכלל, נראה שבטיחות לא נמצאת בראשם של מתכנני הטנדרים, קטנים כגדולים. ארגון הבטיחות האירופי 'Euro NCAP', עמד בעבר על טיבם הטנדרים שכמותם נמכרים בישראל ולא חזר עם בשורה משמחת. האיסוזו D מקס כוכב וחצי, שני כוכבים השיג פורד ריינג'ר (מאזדה BT-50), וניסאן נווארה 3 כוכבים במבחן החוזר לאחר שבראשון קיבל חצי כוכב בלבד. נקודת האור היחידה הגיעה בדמות מיצובישי האנטר שרשם לזכותו 4 כוכבים, אך לא השאיר שום סיכוי להולכי רגל להינצל מפגישה עם החרטום. הגודל אם כן קובע, אך תלוי איפה ומתי, ומי הצד המקבל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully