וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקודה תגיע לז'נבה דרך השטח

12.2.2009 / 16:27

סקודה תציג בז'נבה את הגרסה הסדרתית למכונית הקונספט יטי מ-2005. בנוסף, תציין החברה יובל לאוקטביה המשפחתית

התוכניות הגרנדיוזיות של סקודה לשנת 2009, פוצחות עם הופעתה של גרסת הפנאי האורבנית יטי. המכונית שהוצגה כקונספט עוד ב-2005 כגרסה קומפקטית בעלת יכולת מדודה לימים על חוף הים והסביבה, מגיעה לז'נבה להתמודד על מקומה בקבוצת הטויוטה RAV4 והפורד קוגה שאינה מוכרת במחוזותינו.

את היטי תשרתנה יחידות מוכרות מקשת מנועי פולקסווגן, בנפחים שבין 1.8 ל-2.0 ל' מונעות בנזין וכמובן אופציה לטורבו-דיזל רב מומנט מקורו במנוע ה-1.9 ל' TDI. ההנעה תהיה כפולה, עם מערכת האלדקס ככל הנראה וחלוקת עוצמה בין הסרן האחורי לקדמי. אופציה להנעה קדמית בלבד עבור גרסאות בכיול אחיד לכבישי האספלט גם היא בתמונה. תיבת ההילוכים תהיה מסוג DSG רובוטית עם שבעה או שישה יחסי העברה.

פרטים נוספים כמו גם תמונות של הגרסה הסדרתית לא חושפת סקודה, ומעניין מה ממכונית הקונספט הנראית כאן בתמונות תגיע לגרסה הסדרתית.

יובל שנים לאוקטביה

מאת: ירון אדרי

עם פרוץ השנה האזרחית החדשה, הודיעה 'צ'מפיון מוטורס' על תחילת שיווק הסקודה אוקטביה המחודשת בישראל. אבל לא הרבה יודעים, כי מתיחת הפנים לדור השני במתכונת המודרנית נעשתה בדיוק עם ציון יום השנה ה-50 למכונית שהסיעה את משפחות צ'כיה בין השנים 1959 ל-1971.

בסוף שנות ה-50, החליטה סקודה כי הגיע הזמן להחליף את השם הנומרי של ה-440, ולמרות ששמה המקביל היה ספארטק, הוחלט על שם חדש לגמרי. גם שמן של האחיות הוחלף וה-445 כונתה אוקטביה סופר, וה-450 פליסיה. לגבי האחרונה, טוב שהמעבר לפולקסווגן גרר אחריו את הוויתור על השם.

עם שינוי השם, הפכה סקודה את הרכב למודרני יותר לימים ההם. שינויים במפרט הטכני כללו שיפור למתלים, כולל החלפת קפיצי העלים בקפיצי סליל אבל רק בציר הקדמי. על הדרך, שינתה מעט סקודה גם את קו העיצוב וזה החזיק 5 שנים עד להצגת המחליפה MB1000, כשמרכב הסטיישן (קומבי) שהוצג מאוחר יותר נותר עד 1971.

השנים חלפו, והחברה שמכוניותיה נשתרכו מאחורי התוצרת האירופית נמכרה לקונצרן פולקסווגן. ב-1989 חזרה האוקטיבה לכותרות עת הוכרזה למכונית הראשונה של סקודה שתושק תחת הבעלות הגרמנית החדשה. ב-1992 הוצגה גרסת הקונספט, וארבע שנים מאוחר יותר גרסת הייצור הסדרתית. זאת, גם החזירה את סקודה למסלולי המירוץ (WRC) שכן עוד בימיה כ'לאורן וקלמנט' לפני 101 שנים, היא שברה שיאים. ב-2004 הוצג הדור השני שכאמור, עבר בדיוק מתיחת פנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully