וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצפלין של מייבאך

13.2.2009 / 10:06

ספינת הפאר של דיימלר פותחת את הצוהר לדור החדש לדגמי מייבאך. לא בטוח שהכינוי ההיסטורי יעבוד לטובתה

מייבאך מתכוונת לייצר רק 100 יחידות מדגם הצפלין. כל מכונית תעלה חצי מיליון דולר לפני מסים, ואם נסתמך על מקורות העבר, הסיכוי הוא שיישארו יותר מכמה אקזמפלרים במצב חדש בחנייה התת קרקעית של היצרן. הסטאטוס הכלכלי אינו מאפשר לדיימלר לשחק עם המייבאך כאוות נפשה ומסיבה זו, נאלצת היא להשיב את מקור הנשימה העיקרי דרך מודל אחד בלבד.

כעת חוזר השם צפלין לאולמות, לאחר 80 שנות הפסקה. מי שבחר לכנותה על שם בלון אוויר מעופף, כנראה הדחיק את ההתרסקות הגרנדיוזית של הצפלין של 1913 או ההינדנבורג שתועדה ב-1937 על ידי צלמים מקומיים. לפי רשמי הארכיון, הצפלין לכדה את המקום הראשון בטבלת המכירות של מייבאך בין השנים 1928 ל-1934. בהתחשב בכך ששנה מאוחר יותר פקד את העולם אחד המשברים הכלכלים הגדולים בהיסטוריה, ייתכן כי דיימלר השתבשה מעט ומסתכנת בהתרפקות נוסטלגית חסרת בסיס במאה ה-21.

מהודר ויקר

היות ואין שום כוונה לשלוף את פנקס ההמחאות מעבר למה שנדרש, הצפלין נשארת על פלטפורמה בסיסית של דגם ה-57 ומוארכת במעט של ה-S62. את ההפרדה יוצרים במייבאך על ידי גוון כפול מבחוץ, המעטר את הצללית בצבעים קלאסים של שחור וחום בהיר - 'הרי הרוקי', כך אומר הקטלוג.

עוד בנמצא צמד מראות צד אשר חודדו וחוברו למרכב דרך זרוע קצרה, וחישוקים חדשים בקוטר 20 אינטש. צניחה פנימה חושפת תא נוסעים מהודר ויקר מאחיו למשפחה כשאת הישבנים, יפנקו מושבי עור בגוון 'קליפורניה'. לשתיינים צמד כוסות שמפניה בוהקים מספקים ערב מהנה, ואם ריח האלכוהול מדיף לכל עבר, כדור קריסטלי יפזר ניחוחות של עץ ורעננות בסביבתכם בעזרת בקרת האקלים. ריח של עושר.

למרות העדכון הנאה, יכולת המייבאך אינה שודרגה למכביר. המנוע אוסף תוספת דלה של 28 כ"ס לעומת ה-57 ומפיק 640 כ"ס ו-100 קג"מ ממנוע בנפח 6.0 ל' V12. לכאורה משמיד סביבה בנקל, אך בדיימלר טוענים שהצפלין עומד בתקן הפליטה 'יורו-5'. שיווקה יחל בחודש מרץ ברחבי העולם. אנחנו נוכל לקבל התרשמות ראשונית כשהצפלין ינחת בז'נבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully