וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על הגריד: מרצדס חדשה מהניילון לשומאכר

ירון אדרי

13.2.2009 / 10:41

נאסקאר: זה מתחיל; פורמולה 1: הטבע נגד הנהגים; WRC: סולברג מגשים חלום; מוטו GP: ג'יברנאו חוזר; DTM: מרצדס חדשה מהניילון לשומאכר; IRL: דניקה מורידה כפפות (וגם את החליפה)

נאסקאר: 36 To Go

בסוף השבוע שעבר התקיים מירוץ ה'שוטאאוט' המסורתי בדייטונה. זה, סימן כי נותר שבוע אחד בלבד עד לפתיחת סבב ה'ספרינט קאפ' הבכיר של הנאסקאר, שיתקיים באותו מסלול ביום ראשון הקרוב. ואם נסתמך על המירוץ מלא התהפוכות אותו ניצח קווין הארוויק (שברולט), יחד עם התאונה המרהיבה בהקפה האחרונה, ה'דייטונה 500' של 2009 צפוי להיות מרתק.

אך בטרם יגיע יום ראשון ו-800 הק"מ שלו, כמו שרק האמריקנים יודעים לעשות (ברני, יש לך עוד מה ללמוד), ינסו הנהגים את מזלם במירוץ הדו-קרב המקדים. למעשה, מדובר בשני מירוצים שיקבעו מי הם הנהגים שישתתפו במירוץ הראשון לעונה ובאיזה סדר זינוק. בשבת, יערך גם מירוץ סבב המשנה 'Nationwide'. ולמה כל כך הרבה מירוצים מקדימים? כי הקהל בא לקבל שואו, ואותו הוא יקבל בכמויות גדולות.

ג'ימי ג'ונסון (שברולט) הוא אלוף ה'ספרינט קאפ' בשלוש השנים האחרונות, כשבעונת 2008 כמעט ולקח אותה ממנו קארל אדוארדס (פורד). האם הוא יצליח לקבוע אליפות רביעית ברציפות? את זה נדע רק בתום העונה בסוף חודש נובמבר, אחרי דגל השחמט של המירוץ ה-36.

מירוץ ה-'Nationwide' ישודר בשבת ב-ESPN החל מהשעה 19:00, ומירוץ ה'ספרינט קאפ' בראשון החל מהשעה 21:00 באותו ערוץ.

פורמולה 1: איתני הטבע נגד הסבב היוקרתי בעולם

הכסף שרץ בפורמולה 1 יכול אולי לסובב עולמות, אבל לא את איתני הטבע. אחרי הגשמים הכבדים שליוו את המבחנים בפורטוגל, גם השאיפה לימי שמש בבחריין נעלמה השבוע במחי סופת חול עזה שהביאה לביטול העלייה למסלול, אחרי שביום שלישי עשה זאת ערפל. נכון לרגע זה, פרארי וטויוטה שוקלות להאריך את שהותן בבחריין כיוון שלא הגיעו לתוצאות הרצויות.

ובינתיים במסלול חרז שבספרד, המזל לא מחייך גם לנלסיניו פיקה. לאחר שאת מרבית שעות המבחן בפורטוגל איבד הברזילאי בגלל הגשם, כעת בעיות מכאניות ברנו שלו מונעות ממנו הקפות נחוצות. הוא בטח לא ישמח לדעת כי קרוב מאוד אליו בוולנסיה, מודיע רוברט קוביצה כי הוא מרוצה מאוד מההקפות הרבות שגמא עם הב.מ.וו החדשה שלו.

עוד בחרז, ניצלה ספקית הצמיגים ברידג'סטון ההזדמנות להציג את שיטת סימון הצמיגים החדש שלה. במסגרת תקנות הפורמולה 1, חייב כל נהג להשתמש בשתי תרכובות צמיג בכל מירוץ, כשבשנה שעברה היה זה פס לבן בחריץ ההיקפי שיצר את ההבחנה. המעבר לצמיגי סליקס מחייב כמובן שיטה חדשה והפתרון של ברידג'סטון הוא צביעת דפנות הצמיג בפס ירוק.

פורמולה 1: כנפיים אופטימיות

רק השבוע הציגה 'רד בול' את המכונית החדשה, ועוד לפני שהספיקה לערוך את הקפותיה הראשונות נחשפו הציפיות הגבוהות. קריסטיאן הורנר מנהל הקבוצה, אמנם מסתפק בלנצח מירוץ אחד העונה, אך הבעלים דיטריך מאטשיץ מכוון לחמישייה המובילה. תוצאות המבחנים הראשונים הראו שאולי יש על מה לדבר, כשסבסטיאן ווטל היה מהיר ממקלארן, וויליאמס ורנו.

אך אל יתהלל חוגר, כי למרות ההקפה המהירה שלו, נאלץ ווטל לסור פעמיים אל הפיטס בעקבות בעיות בגיר. מאטשיץ, לא מספיק להיות מהיר, צריך גם אמינות. ווטל מבחינתו מראה יותר בגרות באומרו כי מוקדם להשוות את המכונית עם המתחרות, ואכן בהמשך קבעה מקלארן את ההקפה המהירה במסלול.

חברו של ווטל לקבוצה מארק וובר, השלים בהצלחה 83 הקפות עם המכונית החדשה. וובר מחלים משבר קשה ברגלו, ורק לפני שבוע עבר ניתוח להוצאת אחד הפינים לקיבוע העצם. ל'ניוז אוף דה וורלד' סיפר וובר כי ברגלו עוד שוכנת פיסת טיטניום, שתיאלץ להישאר שם 18 חודשים נוספים. למרות זאת הוא לא מוטרד, וקובע כי ינהג ללא כל בעיה במירוץ פתיחת העונה.

בקבוצת הבת 'טורו רוסו', ממשיך סבסטיאן בואמי לצבור הקפות במכונית של 2008, כשבמקביל מודיע מאטשיץ כי סבסטיאן בורדה ינהג בקבוצה גם ב-2009. את המכונית החדשה, תחשוף כנראה 'טורו רוסו' בתחילת החודש הבא. עוד אישר בורדה כי ינהג במדי קבוצת פיג'ו במירוץ 24 השעות של לה-מאן בחודש יוני.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

פורמולה 1: הנהגים מתקפלים?

המחאה שהשמיעו הנהגים לגבי המחיר המופרז לדעתם שגובה ה-FIA בעבור חידוש רשיון המירוץ שלהם, הגיע כנראה לסיומה. אחרי שמועות על אפשרות לשביתה לקראת מירוץ פתיחת העונה, מפרסמות סוכנויות הידיעות כי שלושה נהגים כבר העבירו את התשלום הדרוש וסביר כי הקולגות יעשו זאת גם הם בקרוב. שמותיהם לא נמסרו, אך ישנן רמיזות כי לואיס המילטון וקימי רייקונן בינהם וזאת מכיוון שאין הם מיוצגים על ידי איגוד הנהגים המוביל את ההתנגדות.

נשיא ה-FIA מקס מוזלי, ממשיך בשלו ואין הוא מוכן לשקול הפחתה במחיר. למדיות השונות אומר מוזלי כי מדובר בסכומים הגיוניים היות ו"הנהגים מרוויחים טוב". במכתבו האחרון אליהם אף עבר מוזלי לפסים מאיימים באומרו כי מבחינתו הם יכולים להתחרות במקומות אחרים. כרגע, נראה כי הכוח עימו.

מי שלא יצטרך לשלם עבור חידוש רשיון המירוץ שלו הוא כנראה נהג הונדה ג'נסון באטון. הקבוצה טרם הודיעה על תוכניותיה הסופיות ועתידו בסבב כנראה אבוד. לעזרתו מתייצב דיוויד קולטהארד, שממליץ לו לנסות ולמצוא מושב פנוי במהרה אך ספק אם יש כזה. לרויטרס אומר הסקוטי כי החיפוש אחר כשרונות צעירים רק מרחיק את באטון מהסבב, וגם אם הונדה תמשיך להתחרות הוא מאמין שיהיה זה על המקומות האחרונים בגריד. בנימה אחרת, אומר קולטהארד כי לדעתו הפתעת העונה תהיה קבוצת 'פורס אינדייה', שטרם חשפה את מכוניתה החדשה.

פורמולה 1: עוזבים את טורקיה

מירוץ הפורמולה 1 הקרוב ביותר אלינו, עומד בפני סכנה. ה'טודייס זאמאן' המקומי מפרסם כי לאחר תום החוזה הקיים בין הסבב למסלול איסטנבול, לא מתכוון ברני אקלסטון לחדש אותו. "אנחנו מפחדים ש-2011 תהיה השנה האחרונה שנארח את הפורמולה 1", אומר קאן גוקלו מנכ"ל המסלול שכבר רואה כיצד מדינות כמו דרום אפריקה, רוסיה, בולגריה ודרום קוריאה ממתינות בסבלנות כדי לקחת ממנו את היהלום.

גם מסלול הוקנהיים שבגרמניה בסכנת עזיבה, אלא שכאן זה לא מגיע מצידו של אקלסטון. במסלול שמקיים רוטציה שנתית עם שכנו בנורבורגרינג, עדיין לא הוחלט אם לארח את הסבב בשנה הבאה וזאת בשל העלויות הכרוכות בכך. אקלסטון מצידו אומר ל'ספורט בילד' כי יהיה מאוכזב אם הוקנהיים יצא מהרשימה, וטענותיו מופנות כנגד הממשלה אשר חייבת להתאמץ בכדי להשאר אותו בתמונה. בנימת איום, אומר אקלסטון כי בכל רגע נתון יש לו יותר מדינות שרוצות לארח את הסבב מאשר מדינות שרוצות אחרת. הודעה סופית יתנו מנהלי המסלול באמצע החודש הבא.

WRC: סולברג מבסוט

פטר סולברג מגשים חלום. על כך שסיטרואן קסארה 2006 תהיה מכונית המירוץ שלו בראלי נורווגיה בסוף השבוע הקרוב סיפרנו לכם, אבל על כך שיהיה זה בקבוצה שבבעלותו עוד לא הספקנו. בשבוע שעבר השיק סולברג את קבוצתו החדשה, כשאת תפקידי הצוות יאיישו טכנאים שעמדו לצידו עוד בימיו בסובארו. אלה שומרים לו אמונים, ומקווים כמוהו להשתתף גם בשאר מירוצי העונה. בכדי שהחלום יהפוך למציאות, כדאי להם לעשות את המקסימום בסוף השבוע הקרוב בתנאים המושלגים בכדי שהקסארה תגיע לקו הסיום, רצוי עם נקודות.

סבסטיאן לואב (סיטרואן) גם הוא מוכן למירוץ, למרות שכרגע הוא בעיקר עסוק בתירוצים. בעקבות כמויות השלג הגדולות שירדו בנורווגיה, הוא בטוח כי היום הראשון לא ייטיב עימו. למרות זאת, הוא מקווה שלא לאבד זמן רב בכדי שבשאר ימי המירוץ יוכל להיאבק על הנצחון.

סיקור ראלי נורווגיה ישודר מידי לילה בסוף השבוע ב'יורוספורט'.

קשה להאשים את קולין מקריי

תאונת המסוק בה נהרג אלוף ה-WRC לשעבר קולין מקריי בספטמבר 2007, מעלה סימני שאלה רבים. הוועדה החוקרת את נסיבות התאונה, בה נהרג גם בנו של מקריי בן ה-5 ושני בני אדם נוספים בינהם ילד בן 6, נעזרה בסרט וידאו שצולם במהלך הטיסה בכדי לנסות ולהתחקות אחר סיבותיה. מהסרט עולה כי מקריי הטיס את המסוק בתנאי בטיחות ירודים, היות ומדובר במהירות של כ-280 קמ"ש (150 קשר) ובגובה נמוך.

אלא שלדברי הוועדה אין מספיק בכך בכדי לקבוע את האשם על מקריי, למרות העובדה כי תנאי הטיסה חייבו אותו לבצע תמרונים חדים ומסוכנים. אפשרות נוספת נוגעת במבוגר הנוסף ששהה במטוס וכאמור נהרג, שכנראה גרם לתאונה בטעות. עוד בדו"ח ציינה הוועדה כי רשיון הטייס של מקריי לא חודש מאז פברואר 2005.

מוטו GP: ג'יברנאו מתרגל למהירות

עד לפני שנתיים, השם החם ביותר בסבב המוטו GP (אחרי ולנטינו רוסי), היה זה של סטה ג'יברנאו. מי שעוקב אחר הסבב, זוכר בוודאי את הקרבות הצמודים בין שני הרוכבים. בשנתיים האחרונות נעדר ג'יברנאו מהסבב, ופינה את מקום הרודף התורן לרוכב דוקאטי קייסי סטונר. ב-2009 חוזר ג'יברנאו למסלול בקבוצת הבת של דוקאטי.

את המבחנים שערכו הקבוצות במסלול ספאנג שבמלזיה ניצל הספרדי בכדי לחזור לכושר. "אני צריך לרכב רגוע יותר", הוא אומר בידיעה כי יש לו עוד כברת דרך לעבור בטרם תיפתח העונה ב-14 לאפריל. למרות זאת, ג'יברנאו בן ה-36 מגדיר את 3 ימי האימון כמוצלחים.

מי שמציג את היכולת המשכנעת ביותר בספאנג הוא סטונר, אלוף עונת 2007. למרות כאבים חזקים בידו המחלימה מניתוח, קבע סטונר את ההקפה המהירה ביותר כשאחריו פצוע נוסף, רוסי. גם הם מסכמים את המבחנים בהצלחה, ומקווים להשתפר במבחנים הבאים בקטאר.

מי שעדיין לא יודע מה יהיה עתידו הוא מרקו מלאנדרי. ולמרות זאת, האיטלקי שנאלץ למצוא עצמו ללא קבוצה לאחר פרישת קוואסאקי לא נראה מוטרד ואת סוף השבוע הקרוב יבלה בקטאר והפעם על 4 גלגלים. מלאנדרי ינהג לצידו של נהג הפורמולה 1 בעבר היינץ הרולד פרנצן בסבב הספידקאר, שקיבל את השם "ליגת הוותיקים". פרט לפרנצן, נהגי עבר כמו ז'אן אלזי, ג'אק ווילינייב וג'וני הרברט גם הם מבלים את השבועות האחרונים במסלולי מדינות המזרח התיכון.

DTM: ראלף מקבל מרצדס חדשה

מאז עזב את הפורמולה 1 כמעט בבושת פנים, מצא ראלף שומאכר את עצמו בסבב ה-DTM הגרמני. את שנת הביכורים שלו בעונה שעברה ערך במכונית מרצדס C קלאס משומשת מ-2007, ואחרי שהראה ניצוצות של כשרון החליטה היצרנית להפקיד בידיו מכונית חדשה לגמרי. שומאכר מבחינתו מרוצה ומאמין שהנסיון שצבר יעזור לו השנה להציג יכולת טובה יותר. גם בפורמולה 1 הוא אמר את זה וראינו לאן הגיע בסוף.

אחיו המוצלח יותר מיכאל, לא ירצה לזכור את השבוע האחרון. מאז פרש מהפורמולה 1, מצא שומי מזור במירוצי אופנועים והשבוע במהלך אימון במסלול קרטחנה שבספרד, הוא נפל ונחבל בראשו מה שגרם לו להכיר מקרוב את שירותי הבריאות המקומיים. באתר הרשמי שלו, פירסם אלוף העולם כי אכן נפל אך לא נפגע ו"הלכתי לבית החולים רק בשביל להיות בטוח". הדוברת שלו לעומת זאת, סיפרה כי הוא סובל מזעזוע מוח קל.

IRL: דניקה תעשי לי ילד

והפעם, כמו שאנחנו משתדלים תמיד, תהיה דניקה פטריק הקינוח המתוק של 'על הגריד' להשבוע. ועוד איזה מתוק.

מידי שבוע אנו מתאמצים למצוא ידיעות הנוגעות במלכת היופי של נהגות המירוצים, והנה הפעם נשא החיפוש פרי בשל מאוד. זו השנה השנייה ברציפות שפטריק מפקידה את גופה החטוב בפני צלמי ה'ספורטס אילוסטרייטד' כשאת חליפת המירוץ חסינת האש מחליף בגד ים זערורי, שאינו חסין בפני חרמנים. אז נכון, הנציגות שלנו לאותו כותר, בר רפאלי ואסתי גינצבורג, שופעות קצת יותר וגם מדברות עברית, אבל אני בטוח שבלנהוג הן פחות טובות.

השבוע סיפרנו לכם כי שמה של פטריק נקשר בקבוצת הפורמולה 1 האמריקנית 'USF1', ואחרי הצילומים הנועזים יהיו מי שיפעלו בכדי שזה אכן יקרה. מעניין אם זה יעזור לה להיבחר שנה שנייה ברציפות כספורטאית השנה של אתר הילדים והנוער ניקלודיון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully