וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפולו 'ספיד' משוגרת לז'נבה

15.2.2009 / 11:34

רונלד גומפרט לא מתכוון להחמיץ את המסיבה הכי גדולה באירופה, וחמוש באפולו 'ספיד' המבעיתה הוא יגיע לז'נבה

האפולו של חברת 'גומפרט' הגרמנית הפכה פחות או יותר, לדבר הכי אבנורמלי שיצא מגבולותיה בחמש השנים האחרונות. מרקו ואנטה שהיה אחראי על עיצובה, היטיב להבין את חלומו של מנהל המירוצים של אודי בעבר רונלד גומפרט, ורקם לו מעין תפלץ חסר פרופורציות במימדיו המטיל רודנות בכל המלעיזים.

האפולו וכן האפולו התחרותית, הם הדגמים היחידים שנשאו פרי לאחר עמל רב-שנים של החברה הקטנה. המכונית מבוססת על רכיביה המכניים של אודי שחיברה את האפולו בשיתוף עם מוסדות המדע הגרמניים, עוד בתקופה בה נדמה היה כי הפיוניר מתעתד לחזור ביום מן הימים לחיקם. האפולו 'ספיד' תישא אותו לשלב הבא, אך העיצוב - נותר כשהיה.

עם 25 תאריו הנוצצים ברזומה וכן ניסיונו כמתכנן ומוביל חטיבת המירוצים של היצרן, ייצר גומפרט באמצעות ה'ספיד' ובסיוע החומרים הרלוונטים, מכונית ספורט תחרותית. המנוע מנווט 1,200 ק"ג על ידי 90 קג"מ מקורם במנוע V8 בנפח 4.2 ל' הדוחק 800 כ"ס. 0-100 מושגים בתום 3 שניות, 200 תוך 8.9, והמחט מסרבת לנוח עד אשר 360 קמ"ש נראים על הסקאלה. הבדלה חיצונית קלה מוטמעת על ידי חישוקים בקוטר 19 אינטש, קיט אווירודינמי שרירי יותר וכן בלמים מגודלים – 378 מילימטרים המרחפים מעל הדיסקים המאווררים.

גם הפעם, 'גומפרט' משיקה את האפולו עם אבזור עשיר בתא הנוסעים. שני היושבים ברכב זוכים למערכת שמע מגובה במסך DVD, ריפודי עור ואלקנטרה לעכוז, ומערכת מיזוג אוויר רבת עוצמה. מחירה של אחותה, האפולו ספורט הנוכחית, עומד על 300 אלף אירו, כמיליון וחצי שקלים לפני מסים. בהנחה ש'הספיד' תהיה יקרה ממנה, רצוי שגומפרט יהיה ליברלי יותר בקמפיין בכדי למצוא לה לקוחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully