וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קמ"ש בתלת ממד

ירון אדרי

16.2.2009 / 10:17

קבוצת חוקרים מגרמניה מפתחת לוח מחוונים תלת ממדי לפיו הנהג הוא זה שיבחר מה ואיך לראות. ויש גם אספקט בטיחותי

האם גם הדשבורד יהפוך לתלת ממדי? מדענים וחוקרים מ'מכון פראונהופר לטלקומוניקציה' בברלין, פיתחו מסך מיוחד אשר מיועד להחליף בעתיד (לדעתם לפחות) את לוח המחוונים. לא עוד מחוגים הנעים על פני סקאלה נומרית או מספרים דיגיטליים, אתה הנהג קובע מה ואיך לראות.

המסך המיוחד מכיל בתוכו האופציה לכל המחוונים והמדים השונים יחד עם נתוני מחשב הרכב אותם אנו מכירים, רק שהנהג הוא זה שמחליט את אופן סידורם. המראה התלת ממדי מאפשר לתת יתרון לדבר החשוב ביותר בכל רגע נתון (כמו מד הסל"ד באם מדובר בנהיגה ספורטיבית), כשברקע נמצאים שאר הנתונים הדרושים. ואם הודעה דחופה נכנסת פתאום, כמו הצורך הדחוף לתדלק, היא תקפוץ ותאיר את עיניו של הנהג. פונקציה נוספת, היא הטמעת מסך הניווט התלת ממדי שייראה מבעד לגלגל ההגה.

עד כאן אמנם אין כל טכנולוגיה פורצת דרך במסך הנמצא בשלבי פיתוח מתקדמים, אך בכל זאת עמלים החוקרים על פונקציה ייחודית. בעזרת מצלמה הקולטת את גובה עיני הנהג, משנה המסך את זווית התצוגה כך שבכל מקרה היא תתאים לאופן האינטואיטיבי למבטו של הנהג. זה בפני עצמו משפר את הבטיחות ואולי די בכך בכדי לתת את ברכת הדרך להגעת המוצר הסופי. בינתיים, אב הטיפוס יוצג בתערוכת סביט בהאנובר ב-3 למרץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully