וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קפארו T1 טייק 4

16.2.2009 / 11:44

הדבר הכי קרוב לפורמולה 1 לכביש שוב ינסה את מזלו אחרי אינספור בעיות. האם הקפארו T1 באמת מוכנה לשיווק?

ההיסטוריה של הקפארו T1 היא מהקצרות והנועזות שידעה בריטניה. החברה הפרטית שנוסדה על ידי צמד מועסקי מקלארן לשעבר, בן סקוט וגרהאם האלסטד, ניחנת בכל מה שחשוב בכדי לכבוש את טבלת המיאוצים, אולם השימושיות או האמינות היא ממנה והלאה. האלסטד וסקוט שאבו את כל הידוע להם מעולם הפורמולה 1 וניסו לחבר מכך מכונית ספורט דו-מושבית קיצונית המסוגלת לתקל דרכים ציבוריות ועל בסיס יומי.

מבחוץ, מרכב המכונית יצוק קרבון יקר מפז, וכך גם רכיבים נלווים הניתנים להחלפה או לשינוי ככנפיים או חוטם כפי שמקובל בפורמולה 1. 550 ק"ג נדחפים על ידי מנוע V8 בנפח 3.5 ל' המנפק 575 כ"ס ו-42 קג"מ ב-9,000 סל"ד. המתכון הבשרני מעיף את הקפארו ל-330 קמ"ש, משגרה ל-100 ב-2.5 שניות, ומציף את הנהג בכוחות G מעלפים.

כאשר ערכה את הופעת הבכורה שלה באפריל 2006 בפני הוד מעלתו הנסיך אלברט ממונטה קרלו, עדיין דובר על אב-טיפוס. ולמעט צמד הנועזים אקס מקלארן, איש לא צפה שה-T1 תעלה לפס הייצור ללא מכשולי תקינה. אך בתוך ההמון המסוקרן, צפוי היה ששני נציגים מגוף התקשורת של ה-BBC להם תכניות מתחרות, יאמדו את כוחה על המסלול. הצרה היא שהראשון ביניהם, נהג המירוצים ג'ייסון פלאטו מ'הילוך חמישי', כמעט שילם על כך בחייו, כשאש פרצה מהמנוע בהתקרבו ל-250 קמ"ש במסלול הניסויים 'ברונטינגת'ורפ'.

חודש אחריו, ג'רמי קלארקסון מ'טופ גיר' אחז בהגה אולם במקרה שלו, הסיוט נגמר בפאנל שנתלש מרצפת המכונית תוך כדי נסיעה. הקפארו אמנם לכדה שיא על מסלול הטיסה של 'טופ גיר', אלא שמרווח גחון בלתי מספק פסל אותה מאחר ואינה מתאימה לשימוש ציבורי. בן-סקוט טען אחר כך כי קלארקסון שגה בפסילתה, מפני של-T1 מערכת מתלים אלקטרונית המרימה את הסרנים לגובה של 9 סנטימטרים. יחי ההבדל הקטן.

בשבוע שעבר ערכה החברה את הצגת הבכורה הרשמית של המכונית לקהל בלונדון. תחת ההנחה שטיפלו בכל הליקויים, ואכן מדובר במכונית חדשה ובשלה ל-2009 (יחד עם חמש רמות אבזור וכיול), אולי הפעם אפשר לשלם חצי מיליון דולר - ולהגיע למסלול עם קפארו T1 חדשה מבלי לעצור במוסך או חלילה בבית החולים. אולי.

  • עוד באותו נושא:
  • קפארו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully