וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצלמה נסתרת: שיחה קטלנית

31.3.2009 / 12:20

הפעם אור ירוק תופסים אתכם מדברים בסלולרי ושולחים SMSים בנהיגה ומתעלמים מהסכנה שבאיבוד קשר עם הדרך

יח"צ - חד פעמי

צילום: אור ירוק
עריכה: בת גולן

הפעם במדור החדש של אור ירוק, אבדן קשר מוחלט עם הדרך, והכל בבגלל המכשיר הסלולרי. שימוש בטלפון נייד בזמן הנהיגה הוא אחד מגורמים המסיחים את דעתו של הנהג. מחקר שנערך באוסטרליה מצא כי השימוש בטלפון נייד הגדיל פי 4 את הסיכוי להיות מעורב בתאונה המצריכה אשפוז בבית חולים.

למעשה נהגים המשתמשים בטלפון נייד דומים לנהגים שיכורים מבחינת הירידה בביצועי הנהיגה שלהם (ע"פ מחקר שנערך באוניברסיטת יוטה). לא רק דיבור בטלפון נייד הוא בעייתי קבלת ושליחת מסרונים מהווים גם הם סכנה. נניח שכדי לכתוב SMS קצר נדרשות 15 שניות. במהירות של 100 קמ"ש הרכב עובר מרחק של 28 מ' בכל שניה. כך שעד שתסיימו לכתוב את ההודעה, הרכב יעבור 420 מטר. כמעט חצי קילומטר בו אין לנהג קשר ראוי עם הנעשה בכביש.

באופן כללי, בעיות ריכוז כמו דיבור בטלפון נייד מובילות להפחתה ברורה במיומנויות הנהיגה. הנהג איטי יותר בתגובותיו, מאחר בתגובותיו ולפעמים כלל לא מזהה סכנות בדרכו. כאשר הוא בולם, במקרים רבים הבלימה היא מאוחרת מדי ופתאומית.

חוסר בגרות וניסיון בנהיגה מקשים על נהגים צעירים להתמודד עם טלפון נייד בזמן הנהיגה. כיוון שנהגים צעירים נוטים ליטול סיכונים רבים יותר מאשר נהגים יותר מבוגרים, שימוש בטלפון מהווה הפרעה גדולה יותר עבורם מאשר עבור נהגים מבוגרים ומנוסים יותר.

  • עוד באותו נושא:
  • אור ירוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully