וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיאט 500 פותחת את הגג

ירון אדרי

16.2.2009 / 12:54

פיאט 500 כבר שמה חותם בעולם הרכב, וכעת הגיע זמנה של גרסת הקבריולה. בעצם, יותר נכון לקרוא לה גג הזזה

זה היה עניין של זמן, עד שתתפנה פיאט להציג גם את גרסת הגג הפתוח ל-500. הרי כל רכב שהופך להיות טרנד אופנתי יותר מאשר כלי תחבורה, חייב את זה לעצמו. ולא שפיאט ישבה רגל על רגל עד עכשיו. אינספור גרסאות כבר יצאו למכונית שבתחילה נרמז כי תיוצר בכמויות מוגבלות. מוגבלות? הצחקתם את פיאט, למה להגביל כשאפשר למכור עוד ועוד.

את הופעת הבכורה תעשה ה-500C בתערוכת ז'נבה, לפני השקתה באירופה בחודשי האביב. אין כמו התקופה בה הופכת הקרירות לחמימה יותר בכדי להותיר את הפדחת לחסדי מזג האוויר. אבל גם אם אתם מהסוג שסובל מקור (ולא מדובר רק על נשים), תשמחו לדעת שלא מדובר בקבריולה במלוא מובן המילה, אלא באותו מבנה מוכר רק שהגג עצמו עשוי מאריג רך הניתן להזזה. זה, כמחווה לדגמי ה-'Open Top' של 1957, וביננו, כי זה גם הרבה יותר פשוט וזול לייצור.

שינויים גדולים בין ה-500 המודרנית, לגרסתה מוזזת הגג, פרט לגג, אין. המידות אותן מידות בדיוק, וכנ"ל גם שלושת המנועים – טורבו דיזל בנפח 1.3 ל' לו 75 כ"ס, בנזין 1.2 ל' 69 כ"ס ובנזין 1.4 ל' לו 100 כ"ס. תיבות ההילוכים הן ידניות בכולם, או אופציה לרובוטיות בלוגמי הבנזין. מה שבטוח, בהתאם לנהוג בפיאט מדובר ביחידות כוח חסכוניות וידידותיות לסביבה ובעיקר כשהיצרנית תשדך להן מערכת 'עצור וסע'.

כמו המיני שהציגה רק לאחרונה את הדור השני למרכב הקבריולה, גם פיאט תנסה לשווק את ה-500C על בסיס ערגת הרטרו לאותם ימים רחוקים וחסרי גבולות. הגג הרך יוצע בשלושה צבעים – שנהב, אדום או שחור – ואילו המכונית באותם צבעים מוכרים של הגרסה הסגורה אליהם נוספו שתי אופציות ייחודיות בדמות אדום פנינה ואפור בהיר אותו מתארים בפיאט "אופייני למכוניות ספורט".

אירופה כאמור תקבלה באביב הקרב ובא, ואולי אף ארה"ב לאחר המיזוג המתוקשר של פיאט עם קרייזלר, שם ישנה חיבה למכוניות עם שיק ייחודי. אצלנו, טרם הוחלט אם יש לה מקום באולמות התצוגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully