וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עכביש עם אג'נדה

20.2.2009 / 11:20

המעצב מתיאו לואיס, מאמין שאפשר לשרוד עתיד תעבורתי אפוקליפטי וגם ללמוד משהו בדרך. המקקים כבר בתאוריה

אנחנו לא מכירים מספיק דיו את מתיאו לואיס, מעצב ממלבורן אוסטרליה, כדי לאמוד אילו סרטי אימה השפיעו עליו בצעירותו. האנושות חוששת שאחרי שהכול יסתיים - בפיצוץ גרעיני מכחיד, כל שיוותר מעל האדמה יהיה בגובה אחיד ומרובה רגליים. כלומר חרקים. השאלה אם כתוצאה מהנשורת הגרעינית יתפתחו מוטציות יוצאות דופן, נענית על ידו בהכלאה מוטורית דמיונית המכונה RT20.

במידה והמכונית של לואיס זועקת לעבריכם דרך צלליתה, ייתכן כי עליתם על המקור. עיצובה נשען על ה-X-Bow המטלטלת של KTM, שדרך סגולותיה האקצנטריות נראית אף היא כמו חרק מאוד מקומץ. אך לעומת ה-RT20, מדובר בג'וק מאוד פרימיטיבי. לואיס שאף ליצור כלי-רכב ספורטיבי שישרת את ימיו גם על הכביש הציבורי, וכן על מסלול המירוצים. מכאן שנתיב החשיבה הגלובלי, יקרוץ גם לרשויות החוק, החינוך וכדומה, ובאותה נשימה – ידחוף את הספורט המוטורי העתידני.

חרק ורסטילי

שלדת המכונית נארגה ככריך מדורג של שכבות אלומיניום קשיחות, שם טמון סעיף הבטיחות המביאם לתפקד כמכלול מפזר אנרגיה. עמידתה על הקרקע משווה לה נוכחות של עכביש שרירי, כאשר מערכת המתלים רחוקה מלהיות קונבציונלית - כיאה לטווה הקורים - ומאמצת טכנולוגיה קוטבית ומגנטית. במקום מתלי בוכנה וקפיצים ספירליים, לואיס הניח על הסרנים "בולמים" אלקטרומגנטיים מנוגדים, על מנת ליצור את ההפרש והלחץ ביניהם ובין הכביש.

חטיבת הכוח שנבחרה משתלבת היטב עם מה שלואיס מכנה "חזק וידידותי". גמיאת המרחקים נעשית באמצעות מערכת כוח כפולה שלא מוותרת על הרצון להשמיע את טענותיה בימי הפנאי וכן שומרת על איכות החמצן. האנרגיה המופקת על ידי חנקן נוזלי נשמרת במצב צבירה זה בתוך מכל מבודד וחסין. כוחה משוגר לעבר יחידת V6 כפולת מגדשים, האמונה על העוצמה והחוויה הווקאלית עבור הנוסעים. באשר לנתונים, לואיס לא חושף דבר לעת זו ומתמקד בעיקר באספקטים המשוכללים והגמישים של הקונספט.

הביטוי המרבי לכך, מצוי ברחבת תא הנוסעים. זיהוי אזרחי יתמזג עם חלק חשוב מתעשיית הרכב בעתיד, אולם נראה כי על כל הנושא הביומטרי דילג הפעם, ומתרכז בטכנולוגיות מהעבר עם קידמה אינפורמטיבית. כשם שעשתה רנו לפני כמה שנים, ה-RT20 מוערת לחיים על ידי כרטיס חכם. יחד עם זאת, מוטבעים עליו כל פרטי הנהג, המכונית והמערכות הבטיחותיות שיעזרו בניתוח שלאחר תאונה. סידור ההושבה מיועד לשניים בלבד, עם אופציה להסטת מושב אחד אחורנית להעצמת חווית הנוסע. בזכות מערכת DRW – Drive By Wire, ניתן להזיז את פקדי ההגה והבקרה מצד אחד לשני, ולמעשה לקבוע מי הנהג ומי הוא הנוסע. בתקווה כמובן שבני האדם עוד יהיו בסביבה.

  • עוד באותו נושא:
  • ktm

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully