וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורמולה 1: סוף כל סוף מתאמנים

ירון אדרי

20.2.2009 / 11:28

פורמולה 1: מאטשיץ רוצה להיות בעל הבית של הסבב; מוטו GP: מקצצים בזמנים; נאסקאר: מנצח ה'דייטונה 500' כבר מדבר על אליפות; לה מאן: אודי מציגה את הטוענת לכתר R15

פורמולה 1: הקבוצות תהינה בעלות הבית?

לאחרונה אנו שומעים יותר ויותר את השם דיטריך מאטשיץ. בעל הבית של יצרנית משקה האנרגיה 'רד בול' מחזיק בשתי קבוצות פורמולה 1, מה שנותן לו דומיננטיות יתר ולא נזכיר את יתר שלוחותיו בסבבי מירוץ בכירים נוספים. נכון לרגע זה, חושש מאטשיץ כי המשבר הכלכלי ישפיע על הפורמולה 1 וזאת בגלל מבנה הבעלות הנמצא ברובו העיקרי בידי משקיעים שאינם קשורים באופן ישיר לספורט המוטורי.

בתקופה בה חברות מנסות לצמצם הפסדים, חושש מאטשיץ כי חוסר זיקתם של המשקיעים למירוצי מכוניות יביא לשינויים מרחיקי לכת. על כן, מציע האוסטרי כי קבוצות הפורמולה 1 תהינה הן בעלות הבית, וכך תהייה דאגה לאינטרסים האישיים. ל'פרס אגנטור' הגרמני אומר מאטשיץ כי "הקבוצות הן אלה שנושאות בסיכון הכלכלי". נכון לזמן כתיבת שורות אלה, טרם נשמעו קולות מכיוון הקבוצות האחרות, אך יש לזכור כי יש להן איגוד שלבטח ידון בכך. ומה על ברני אקלסטון? סביר להניח שכמה בעלי קבוצות יהיו שמחים לראותו גם כן בחוץ. עם או בלי קשר למאטשיץ, איגוד קבוצות הפורמולה 1, ה-FOTA, יפרסם ב-5 למרץ את החזון הפרטי לעתיד הסבב היוקרתי בעולם.

ובענייני פנים, מאטשיץ אשר מודע לעובדה כי הקבוצות הגדולות לוטשות עיניים אל עבר הכשרון הצעיר סבסטיאן ווטל, אומר כי לא ישים מכשול בדרכו אל הצמרת. ל'אוטו מוטור אונד ספורט' הוא אומר כי בתום החוזה בעוד שנתיים, אם 'רד בול' לא תספק מכונית מספיק תחרותית, "אנחנו לא נעמוד בדרכו בדרך לאליפות העולם". יפה מצידו.

פורמולה 1: הונדה כן? הונדה לא?

טוב. אולי תחליטו שם! רוס בראון, אתם בחוץ או בפנים?!

לפעמים נראה לי כי כל עניין הפרישה מהפורמולה 1 מצוץ מהאצבע, ונועד רק במטרה לקבל עוד ועוד כותרות. בשבוע שעבר נרמז כי בזכות מענק של חברת הנפט הברזילאית 'פטרובראס' תשתתף הונדה במספר מירוצים, ולא הרבה לאחר מכן הגיעה ההכחשה מצד הנדיבה התורנית.

כעת נשמעים קולות מצידו של המועמד ברונו סנה, שמאמין בכל ליבו כי יתייצב במדי הקבוצה בעוד חודש ושבוע באוסטרליה. סנה גם לא נראה מודאג ובהסתמך על ראיון שנתן ל'אוטוספרינט', הוא לא כך כך מוטרד שאם אכן זה יקרה, הוא ינהג ללא אימונים מקדימים. אבל יש לכך סיבה, כי "לאף אחד אין ציפיות שקבוצת הונדה לשעבר תהיה קבוצת צמרת". רגע, הונדה לשעבר? האם האישור לכך שריצ'ארד ברנסון הבעלים של קונצרן הענק 'וירג'ן' שוקל רכישה נכון, או שגם לכך תגיע ההכחשה בקרוב?

והערת אגב - רובנס באריקלו, הברזילאי הוותיק, טוען כי הוא עדיין ממתין לתשובה מהקבוצה לגבי עתידו. אופטימי.

פורמולה 1: סוף כל סוף מתאמנים

איתני הטבע שהרסו את אימוני קבוצות הפורמולה 1, נרגעו. בבחריין יצאו סוף סוף הקבוצות אל המסלול, כשאת התוצאות המשכנעות ביותר קובעת בתחילה פרארי עם קימי רייקונן למרות תקלה במערכת ה-KERS שגרמה לו לנוח זמן רב. יארנו טרולי וטויוטה מתברגים באמצע, עד אשר טימו גלוק קובע את ההקפות המהירות ביותר. ב.מ.וו בזכות ניק היידפלד בפער קל מאחור, אך גם להם תקלות.

במרחק כמה אלפי ק"מ משם, בספרד, קובעים לואיס המילטון ומקלארן את הקצב בידיעה ברורה כי יהיה קשה להם לשמור על תואר האליפות. יחד איתם, פרננדו אלונסו ורנו מגלים גם הם קצב טוב, וזאת לאחר שנותנת החסות העיקרית ING הודיעה על פרישה בתום העונה. מנהל הקבוצה פלאביו בריאטורה, מודה ל-ING על שיתוף הפעולה ומציין כי למרות הכל תמשיך רנו בפורמולה 1. מה שחסר לו עכשיו שגם אלונסו יודיע על עזיבה.

פורמולה 1: ההכרזה על 'USF1' בשבוע הבא

ביום שלישי הקרוב, תתממש הציפייה וקבוצת הפרומולה 1 של ארה"ב תיחשף במלוא הדרה. אולי עדיין אין רכב, ובטח שלא נהגים, אבל לפחות תימסר האג'נדה באופן רשמי על ידי מקימה קן אנדרסון. אם נסכם את כל שידוע לנו עד כה, בסיס האם של הקבוצה נמצא בקרוליינה ארה"ב, כשהשלוחה האירופית תתמקם בספרד. מה יהיה הבסיס להקמת הקבוצה לא ידוע (אנדרסון הצהיר כי הוא לא מעוניין לרכוש את הונדה), וכנ"ל לגבי ספקית המנועים. מירוץ ראשון צפוי ב-2010, ואליפות תוך 10 שנים.

השמועות לגבי זהות הנהגים טרם אומתו, ונראה כי לפחות אחד מהם ישמח לחזור. סקוט ספיד נהג בעבר ב'טורו רוסו', והשנה הוא נכלל בין הרוקיס של סבב הנאסקאר. לגבי דניקה פטריק, לפחות אנדרסון עצמו היה שמח לראותה בצוות שכן זו תביא לו חשיפה עצומה. אף אחד לא היה מתנגד לנהגת שרבים היו רוצים לראותה גם בסרבל המירוץ, וגם בלעדיו.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

פורמולה 1: ה-IRL קורא לנהגים

משבר "מס הרשיון" טרם הגיע לסיומו, אך יש מי שקופץ על ההזדמנות. באתר הרשמי של סבב האינדיקאר האמריקני, פורסמה הזמנה לפיה מוכן ה-IRL לאמץ את כל הנהגים שלא מוכנים לשלם ל-FIA את הסכום הדרוש לחידוש רשיון המירוץ שלהם. בעוד שמדובר על עשרות ואף מאות אלפי דולרים, גובה הסבב האמריקני 1,000 דולרים בלבד הכוללים בתוכם הטבות רבות ובראשן השתתפות בעלויות במקרה של תאונה.

למרות זאת, לא נראה כי את נהגי הפורמולה 1 – לפחות הבכירים שבינהם – זה ישכנע לעשות את המעבר.

מוטו GP: חותכים זמנים

על הכוונות לערוך קיצוצי עלויות בסבב המוטו GP כבר סיפרנו לכם, והנה אנו עדים לשינויים שיערכו כבר העונה ועליהם הוסכם השבוע על ידי פדרציית האופנועים הבינלאומית FIM. השינוי הראשון נוגע לטכנולוגיות מתקדמות, כמו מערכות בקרת זינוק (אלקטרוניות והידראוליות) ובולמים אלקטרוניים אשר יאסרו כליל לשימוש במיידי. שינוי שיכנס לתוקף רק בחודש אוגוסט בגרנד פרי הצ'כי בברנו, הוא הגבלת מספר המנועים ל-5 עבור כל רוכב.

עוד שינויים יערכו במסגרת סופי השבוע של המירוצים. אימוני יום שישי עבור כל הקטגוריות (125, 250 ומוטו GP) בוטלו, כאשר רוכבי הסבב הבכיר יסתפקו בשני מקצי מדידות זמנים בני 45 דקות כל אחד במקום שעה בעבר.

בשבוע שעבר סיימו הקבוצות את סבב המבחנים במלזיה, וכיצד ישפיעו השינויים על הביצועים נדע רק לאחר סבב המבחנים הבא בקטאר.

נאסקאר: אלוף ה'דייטונה 500' – הגשם

כל ההכנות רמזו כי מירוץ פתיחת העונה של ה'נאסקאר ספרינט קאר' בדייטונה יהיה מעניין, ואכן כך היה. מי שהצליח להישאר ער (מודה, ניקרתי), יכול היה לראות כיצד בזה אחר זה טועים הנהגים, גורמים ל-8 דגלים צהובים והורסים תכנון אסטרטגי של שבועות רבים. הגדיל לעשות מי שהוכתר לפופלרי ביותר על ידי האוהדים, דייל ארנהרדט ג'וניור (שברולט) שפעם אחת פשוט פיספס את עמדת הטיפולים שלו, ולאחר מכן עצר לא בדיוק במקום ונענש.

אותו ארנהרדט שצבר פיגור של הקפה אחרי המובילים, גם היה אחד הגורמים לתאונה הגדולה של המירוץ. בהקפה ה-125 מתוך 200, מגע בינו ובין בריאן ויקרס (טויוטה) הביא לסחרורו של זה ולתאונת שרשרת בה היו מעורבים 10 מכוניות נוספות. אחד מהנפגעים היה קייל בוש (טויוטה), הפייבוריט לנצחון. ויקרס פרש, וג'וניור סיים במקום ה-28 שלבטח איכזב את כל אלה שהצביעו עבורו.

בהמשך, טפטוף שהחל ממש בכניסה לרבע האחרון של המירוץ הביא לעצירתו, ולאחר כ-20 דקות הכריז מנהל המירוץ כי זה לא יחודש וכי הנצחון מוענק למי שהוביל עד לרגע העצירה. כך זוכה אלוף הנאסקאר בעבר מאט קנסת' (פורד) להיות המנצח הראשון העונה כשהגשם שובר עבורו בצורת של 36 מירוצים ללא נצחון. קנסת' מאושר כמובן, ומקווה לשמור על המקום הראשון בטבלה. שני מסיים מנצח ה'שוטאאוט' קווין הארוויק (שברולט) ושלישי איי.ג'יי אלמנדינגר (דודג') שרק ברגע האחרון התברג למירוץ.

סבב הנאסקאר הבכיר כמו סבב המשנה Nationwide, לא עוצרים לנוח וכבר בסוף השבוע הקרוב יתקיים הסבב השני של כל אחד מהם בפונטנה ארה"ב. שידורים ישירים בשבת וראשון ב-ESPN.

לה מאן: אודי מציגה את ה-R15

אלופת הלה-מאן בשנים האחרונות אודי, פרשה אמנם מכל מירוצי הסיבולת בארה"ב ואירופה אך למירוץ העיקר שיחול ביוני היא מגיע בכוחות מחודשים. את ה-R10 תחליף ה-R15 החדשה שגם לה אותו מנוע טורבו דיזל שכבר הוכיח את עצמו. עד כה חשפה הקבוצה תמונה אחת רשמית בלבד, ממנה ניתן לראות כי העיצוב שונה במעט מזה אליו התרגלנו.

היריבה העיקרית של אודי היא פיג'ו אשר מקווה כי הפעם היא תצליח לנצח, אחרי שבשנה שעברה שלטה במירוץ ובכל זאת הגיע שנייה. עוד יש לקחת בחשבון כי גם אסטון מרטין שמצליחה בקטגוריות המשנה של הלה מאן, רוצה השנה לתקוע יתד בקטגוריה הבכירה. כיצד מבצעת ה-R15 החדשה נוכל לדעת ב-21 למרץ, אז תערוך את טבילת האש הראשונה במירוץ 12 השעות של סברינג ארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully