וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכול נשאר במשפחה

19.2.2009 / 9:14

איגוד הבטיחות Euro-Ncap העמיד למבחן שש מתמודדות תחת מודל הניקוד החדש. המשפחתיות לא מזיעות ויש גם הפתעה קטנה וחכמה

באופן פרוגריסיבי החל איגוד הבטיחות האירופאי 'Euro-Ncap' לחולל השנה מהפכונת חשובה בשיטת הניקוד של מבחני הריסוק. עד עתה, הציון המשוקלל הושג באמצעות מספר מבחנים ג'נרלים האומדים פגיעות בילדים, מבוגרים ובהולכי רגל על מנת לדרג את כלי-הרכב. אך החל מאמש (רביעי), שיטת הניקוד החדשה נכנסה לתוקפה.

תחת מבחנים אלו, נדרשות היצרניות לעמוד במבחן כפול – פסיבי ואקטיבי. לא רק חוסנה של השלדה ורמת פיזור האנרגיה נמדדת, גם מערכות אקטיביות כגון בקרת יציבות, מגביל מהירות וכן יעילותו של המרכב בעמידה כנגד 'צליפת שוט' (פגיעה בצוואר) משוקללים בסכם הסופי. בנוסף, דרישה מצד האיגוד מחייבת לצד שלושת האספקטים המקוריים את נוכחותה של בקרת יציבות ב-85 אחוזים מהמכוניות, או לכל הפחות, אופציה להטמעתה.

כמו כן, עובר המדד משיטת הכוכבים לאחוזים נומריים המבהירים יתרה את החלוקה בין המבחנים המבוצעים על ידי האיגוד. אך יחד עם זאת, את הציון הסופי והמוחלט, עדיין ממלאת שיטת הכוכבים בין 1 ל – 5 מרביים. מתוך שש הנבחנות, חמישה כוכבים הוענקו לטויוטה אוונסיס, טויוטה IQ, מאזדה 6 ומיצובישי לנסר. סובארו אמפרזה והסיטרואן C3 פיקאסו - הנציגה האירופאית הגלמודה, התכבדו בארבעה כוכבים בלבד.

טויוטה אוונסיס

המשפחתית הגדולה של טויוטה ריכזה את הנתונים הגבוהים ביותר בקבוצתה. 91 אחוזים רשמה בהגנה על מבוגרים, 86 לילדים, 53 בהגנה על הולכי רגל ובמבחן החדש המודד את יעילותה של בקרת היציבות - אספה 86 אחוזים. במבחן ריסוק החזית, תא הנוסעים של האוונסיס סיפק הגנה אפקטיבית על היושבים ושמר על מבנהו ללא התקמטות מהותית. ציון גבוה סופח להגנה על הברכיים ואיזור האגן, וכן צוין כי ההגנה מרבית ללא הבדל במימדיו של הנהג. ריסוק המכונית לצד העמוד, חשף חולשה קלה באיזור הצלעות, אך הטחת הפרופיל לצד מחסום הניב ציון מקסימלי כך גם ההגנה על ילדים. הולכי הרגל המבוגרים חשופים יותר לפגיעות הפגוש מצעירים במבחן התאונה ובאשר לצליפת שוט, ציון טוב לזכות האוונסיס מיצב אותה גבוה מעל כולם בשיקלול הסופי. 5 כוכבים.

מאזדה 6

פקטור ההצמדות בין ה-6 לאוונסיס, מדגים לא רק את פער הקבוצות, אלא גם את העובדה כי הסגמנט המשפחתי הגדול כמעט ואינו מאכזב במבחני הריסוק בשנים האחרונות. המאזדה 6 מקבלת במבחן זה חמישה כוכבים. אולם שנייה היא לאוונסיס בפער של 13 אחוזים בהגנה על מבוגרים, ו4 אחוזים בשמירה על ילדים והולכי רגל. קיצוץ גדול יותר רושמת לחובתה המאזדה במבחן האלקטרוני שם 71 אחוזים בלבד מוקנים לה על ידי האיגוד עבור בקרת היציבות. ה-6 חשפה ליקויים בהגנה על איזור החזה בתאונות החזית והצד, עם אפשרות לפגיעה מדיפונים שנתלשו מקורה A וכן מאיזור תא הכפפות. ריסוק המכונית על עמוד מספר על ניקוד נמוך באופן יחסי, וכן רמת סיכון גבוהה מקורה גם במבחן צליפת השוט שקיבל ציון סביר בלבד. 5 כוכבים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

מיצובישי לנסר

הלנסר הנבחנת הגיעה להתרסקות השנתית בתצורת 5 דלתות (ספורטבק). המבנה נשאר יציב בריסוק החזית כאשר נקודות מעטות הופחתו בשל הגנה לא מספקת על ראשו של הנהג עת התנפחות כרית האוויר. מבחני ריסוק הצד חשפו נקודות תורפה בהגנה על חלקי הצלעות והגפיים, וכן ציון בינוני מינוס רשמה היא עבור מבחן צליפת השוט. עוד הפחתה התווספה כאשר דלת הנהג כמעט נתלשה ממקומה, אך שמרה על המבנה ומנגנון הפתיחה. ילדים עד גיל 3 ירגישו בטיחות מרבית בלנסר בשל ניקוד אופטימלי בסעיף זה, פרט להסברה לא מספקת באשר לעיגון חגורות מנגנון ה- ISOFIX מאחור. במבחן הפגיעה בהולכי רגל, הלנסר קיבצה 34 אחוזים בלבד, הציון הגרוע מבין הנבחנות. אף לא נקודה אחת קיבלה המכונית כאשר התקלות עובר אורח עם הפגוש, משאירה את הראשון בסמיכות מיידית לפציעה קשה. יחד עם כך, חמישה כוכבים רושמת הלנסר עם 81 אחוזים הגנה למבוגרים, 80 לילדים ו 71 לשמירה על יציבות.

טויוטה IQ

את רשימת המצטיינות המחומשות, סוגרת המכונית המפתיעה ביותר - טויטה IQ המיניאטורית שצברה נקודות בקלות מרשימה. מכל המתמודדות, זוהי המכונית היחידה שלא תעשה עלייה (לעת זו) לישראל, אך תוצאותיה וודאי ישמחו את היבואן המקומי בכל מקרה. ה-IQ גרפה ציונים מקסימליים בהגנה על נוסעים במבחני החזית והצד, עם הפחתה מאוד סבירה של נקודות על ניתוק חגורות הבטיחות בניסוי בודד בו היה חגור ילד בן 3 למושב. תוצאה זו גרמה לאיגוד לשלוח תוצאותיו ליצרן אשר דאג לתקן את הליקוי ומעתה – ה IQ תשווק בגיבוי ההתקן החדש. במבחן החוזר עימו, נערם הניקוד המלא. בשורה התחתונה, הIQ היא מכונית קטנה אך בטיחותית להפליא. חמישה כוכבים, 91 אחוזים בהגנה על מבוגרים, 71 לילדים , 54 עבור הולכי רגל ולא פחות מ 81 אחוזים בסעיף בקרת היציבות מיצבו אותה תחת האחות המשפחתית, טויוטה אוונסיס.

סובארו אימפרזה

למרבה הצער, מכונית השנה של גולשי וואלה! רכב, מעל 30 אחוזים מכם הקליקו עליה להזכירכם, מסתפקת רק בארבעה כוכבים, גם אם מדובר בגרסה הקומפקטית. המשפחתית של סובארו הפגינה יכולת גבוהה בהגנה על הולכי רגל ובהתרסקות חזיתית, אך איבדה נקודות חשובות בהגנה על איזור הצוואר (צליפת שוט) וכן הוענשה על תוצאה שאינה משביעה רצון בריסוק הפרופיל. ניתוח שלאחר התאונה חשף כי החלק הנפגע מקשה על פתיחת הדלת מבחוץ ורק על ידי המנגנון המשני, ניתן לשלוף את הנוסעים החוצה. 84 אחוזים מגנים על המבוגרים שבחבורה, 73 על ילדים, 72 על הולכי רגל ו 57 אחוזים אוגרת הסובארו על יכולתה לשמור את המרכב בכוון הנכון. 4 כוכבים.

סיטרואן C3 פיקסו

ארבעה כוכבים מוענקים גם לצרפתייה של סיטרואן שמייצגת באסופה הנבחנת את המתכון האירופאי. המתחרה החדשה לרנו מודוס ולניסאן נוט, לא יוצאת מהעימות הבטיחותי כשידה על העליונה. תא הנוסעים שמר על חוסנו בריסוק החזיתי והרחיק את הנוסעים מפני פגיעות בחלק הגוף התחתון. נקודה אחת (אך חשובה) נגרעה מהציון הכללי של הפיקסו כאשר הנהג נפגע מגלגל ההגה שנדחק קדימה קמעה. בדומה לכך, ריסוק המכונית על צידה חשף ליקויים חמורים בהגנה על הנוסעים. גם תיחום איזור הצוואר לא העניק לסיטרואן נקודות והיא נאלצה להסתפק בנקודת אור חיוביות בסיוע הגנה על ילדים בני 3 והולכי רגל שסביר הסיכוי להחלמתם מפגיעה מפגוש המכונית. 4 כוכבים רושמת הפיקסו עם 81 אחוזים בהגנה על מבוגרים, 76 לילדים, 43 להולכי רגל ו 40 אחוזים בלבד עבור בקרת היציבות. בהקשרה רק נציין כי הבקרה מצויה בקשת הדגמים, אך לא בכולם כסטנדרט ולכן בשיקלול הסופי הופחתו נקודות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully