וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליסינג למשומשות. זה משתלם?

24.2.2009 / 13:10

בעקבות קשיי המיתון, מסתמנת עליה בדרישה לעסקאות ליסינג לכלי רכב משומשים, בשל המחיר הנמוך יותר. למי זה כדאי?

המיתון כבר כאן ויש האומרים שמלוא עוזו עדיין לפנינו וזה כידוע אינו פוסח על עולם הרכב המקומי. מצד אחד ישנם יבואני הרכב אשר סובלים ממלאים גדולים לנוכח הירידה המוחשית בביקוש ומצד שני נמצאים צרכני הרכב שלא ממהרים לפתוח ארנקים לרכישת כלי רכב חדשים.

גם חברות הליסינג לא מלקקות דבש כאשר גם הגדולות שבהן מתקשות לגייס אשראים מהבנקים ומרביתן נמצאות בתהליך הערכה מחדש של מחירי עסקאות הליסינג.

בתוך כל ההמולה הזו, מתרחבת תופעה חדשה שבה דרישה גוברת לביצוע עסקאות ליסינג תפעולי לכלי רכב משומשים, בזכות המחיר הנמוך יותר שנגבה על כלי רכב אלו. פנינו אל חברת 'פרפקט ליס' המתמחה בעסקאות ליסינג לכלי רכב יוקרתיים לצד כאלה רגילים חדשים ומשומשים ונתקבלו הנתונים הבאים:

בבדיקה שערכנו מצאנו כי מחירי העסקאות לכלי רכב משומשים אכן נמוכים משמעותית משל אלו החדשים, לדוגמה: ביצוע עסקת ליסינג על אודי A6 שמחירה עומד היום על כ-400 אלף שקל, יכלול מקדמה של כ-53 אלף שקלים וכן עוד 36 תשלומים חודשיים על סך של כ-6,500 שקל. לעומתה, עסקת ליסינג על אותה מכונית בת 3 שנים תכלול מקדמה על סך 32 אלף שקל ותשלום חודשי שלכ- 3,900 שקל למשך שלוש שנים. כמעט מחצית מעלות עסקה של מכונית חדשה.

אולם, דווקא במכוניות הלחם והחמאה, כמו מאזדה 3 מצאנו פערים גדולים פחות, לדוגמה: עסקת ליסינג תפעולי על מאזדה 3 חדשה תכלול תשלום מקדמה על סך מעט פחות מ-16 אלף שקל ותשלום חודשי של 1,870 שקל למשך שלוש שנים. לעומתה, עסקת ליסינג על מאזדה 3 משומשת בת 3 שנים תכלול תשלום מקדמה של 11 אלף שקל ותשלום חודשי על סך 1,450 שקל. הסיבה להפרשים הקטנים בכלי רכב מקבוצת רישוי 2, לדברי פרפקט ליס הנו שיעור ירידת הערך של כלי הרכב, שכן כלי רכב יוקרתיים מאבדים לרוב כמעט חצי מערכם בשלוש השנים הראשונות לחייהם.

בעיקר לציי רכב קטנים ועסקים פרטיים

לדברי 'פרפקט-ליס', בקרב מנהלים ובכירים רבים במשק הישראלי, המסיימים בימים אלו את חוזה החכירה של רכבי המנהלים אל מול חברות הליסינג, הופכת האופציה למעבר לליסינג לרכבים יד שנייה ריאלית יותר, זאת עקב הצורך בצמצום הוצאות והתייעלות, מול הרצון להמשיך ולהשתמש בנוחות התפעולית שברכב ליסינג.

נועם קום, יו"ר פורום הליסינג מוסיף כי אכן ישנה עליה בביקוש לעסקאות ליסינג לכלי רכב משומשים, בעיקר בציי רכב קטנים ועסקים קטנים, בעקבות המחירים האטרקטיביים יותר בתשלומים החודשיים. אולם, ישנם לא מעט קשיים בעסקאות אלה והן קשורות למצבן המכאני של המכוניות שמשות, להיצע מוגבל יחסית וכן בשכנוע חברות גדולות ובכירים בשוק הזכאים לרכב יוקרתי, לבחור בכלי רכב משומש גם למרות המחיר הנמוך.

  • עוד באותו נושא:
  • ליסינג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully