וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנטלי החזקה (והירוקה) בעולם

26.2.2009 / 8:42

אחרי 88 שנים, בנטלי מחייה את ה'סופרספורטס' שתהווה את הברומטר החזק ביותר מאז היווסדה. ויש לה גם אספקט ירוק

חודש תם לו מאז ההתגרות החשוכה שרמזה על קונטיננטל ספורטיבית חדשה וירוקה, וכעת מגיעה האינפורמציה לציבור ומגלה כי ה'סופרספורטס' חוזרת מהקבר. את הקאמבק עורכת בנטלי בגיבוי מלא של עוצמה כמיטב המסורת והמוצר שנחשף, ימלא אחר כל משאלותיהם וצרכיהם המגוונים של הלקוחות – הפוליטים, הירוקים, היהירים, האופנתיים והכדורגלניים.

אבל מעבר לכל השאיפות היחצניות, בנטלי עורכת בדק בית אצל היריבה המושבעת בוגטי, שבאמתחתה הפכה הווירון למכונית הסדרתית החזקה ביותר על הגלובוס אך בו בעת גם לארמגדון סביבתי לא פחות מחריב. תגובת הנגד מגיעה בשני מישורים: ההיסטורי - 'הסופרספוטרס' המקורית שיוצרה ב-1921, הייתה הדו מושבית האנרגטית ביותר בתקופה דאז, וכן לכדה תארים רבים כולל נצחון במירוץ הלה-מאן ב 1924; הידידותי - מערכת ההזנה עושה שימוש ב-E85 (אתנול).

מה זה ירוק ובפנים אדום?

הקונטיננטל GT 'סופרספורטס' זוכה למראה נפוח ממדים המשייך אותה ללהק ה-GT המצוי, אך עם בידול נדרש. ציבעה הוא לבן שנהב, הגריל מושחר, לחישוקי ה-20 אינטש עיצוב ייחודי, ותא הנוסעים בסיוע מושבי עור בריפוד אדמדם הופכים את החוויה לנוסטלגית. אולם, את עיקר הבשורה מטמיעה בנטלי בלופט הממוקם מלפנים.

מנוע V12 גדול ממדים בנפח של שישה ליטרים לו 621 כ"ס, משדר על תדר כפול – גם בנזין וגם ביודלק ירקרק וצנוע. דרך כף רגלו של הנהג, מועברים 80 קג"מ דרך תיבת 6 הילוכים סופרטיבית אל ההנעה הכפולה. התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 3.7 שניות, והמהירות המקסימלית 329 קמ"ש. ירוק, אבל בהחלט לא דל בכוחו או משעמם. מערכת המתלים של ה'סופרספורטס' מתנועעת על הציר הספורטיבי, ולזו חובר מנגנון היגוי שכוייל מחדש המחדד את היכולת הדינמית והפידבק מהאספלט. במרקם המעטפת מפוזרים רכיבי קרבון קלילים ויקרים, המצמצמים ב-110 ק"ג את המשקל הכללי שעומד כעת על 2,240 ק"ג.

את הבנטלי סופרספורטס, יוכל הקהל לרכוש החל מהרבעון השלישי של 2009. מי שהכסף אינו בכיסו בימי משבר אלו, או בכלל, יוכל להסתפק בתמונות אלו או אפילו לראותה פנים אל פנים בתערוכת ז'נבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully