וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הינשוף שוב לא מדייק

ירון אדרי

25.2.2009 / 17:38

מכשיר הינשוף לבדיקת האלכוהול שוב נמצא כלא מדויק. תוצאה גבולית של מדידת האלכוהול, החזירה נהג שיכור אל הכביש

לא מעט תלונות נרשמות בקרב נהגי ישראל על מכשירי המדידה האלקטרוניים בהם משתמשת המשטרה. אך בעוד שכנגד אמצעי אכיפת מהירות הדעות הן לכאן ולכאן, בכל הנוגע לאכיפת נהיגה בשכרות הדעה היא אחת. אלא שגם המכשיר שתורם באופן ישיר לשיפור הבטיחות בכבישים, אינו ניכן בכושר דיוק מרבי אשר מביא את בית המשפט לפקפק באמינותו, כפי שמובא במקרה שלפניכם.

נהג בן 22 תושב חדרה, נעצר בבוקרו של יום בדרכו לעבודתו על ידי ניידת משטרה ונתבקש לבצע בדיקת אלכוהול באמצעות מכשיר הינשוף. "255 מיקרוגרם אלכוהול" סימן המכשיר שיש בדמו, אשר גררו את קצין המשטרה להחליט כי יש לפסול את רשיונו ל-30 יום. הנהג לא הכחיש והודה כי אכן שתה, אך היה זה בערב הקודם ולפני לכתו לישון.

באמצעות עו"ד אורן בושרי, ביקש הנהג מבית המשפט לענייני תעבורה בחדרה לבטל את החלטת קצין המשטרה. בא כוחו של הנהג טען כי הכמות שלכאורה נמצאה בדמו היא על גבול הקביעה מיהו שיכור, תוך הסתמכות על פסקי דין מהעבר אשר קבעו כי הינשוף אינו קביל אלא רק כאשר מדובר בתוצאה המראה על חריגה גבוהה. עוד טען הפרקליט כי יש להסתמך על עקרון המידתיות לאור החריגה הקלה בקריאת המכשיר, ועל כן פסילה ל-30 יום הינה מוגזמת.

בפסיקתו, קיבל השופט אביהוא גופמן את טענותיו של עו"ד בושרי, וקבע כי כמות של 255 מיליגרם היא אכן גבולית ואפשר שתהיה מותרת על ידי הינשוף. עוד בפסיקתו, הסתמך השופט על פסק דין מיום ה-11/02/09 שניתן על ידי השופט אליקים רובינשטיין בבית המשפט העליון, לפיו על המשטרה לקבוע ריכוז מינימום חדש למכשיר בתוך 4 חודשים וכי זה טרם הוסדר.

לסיכום, מסביר עו"ד בושרי: "בית המשפט מבין שישנה בעיית דיוק במכשיר הינשוף, ולכן צריך לקחת טווח ביטחון. לפיכך, נהגים שנתפסו עם כמויות נמוכות של אלכוהול ופנו לבית המשפט, קרוב לוודאי שיזוכו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully