וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המיניוואן של טויוטה חוזר לישראל

26.2.2009 / 12:23

טויוטה תשיק בז'נבה את גרסת המיניוואן לקורולה שתגיע גם לישראל. ביפן תשיק החברה את מערכת הבטיחות 'Pre-Crash'

באופן חלקי למדי, הגיעו לישראל דגמי הוורסו למשפחת טויוטה. כך היה עם האוונסיס והיאריס, אך עד עתה נמנעה היבואנית 'יוניון מוטורס' מלמלא את הואקום שנותר בקבוצת המיניוואנים המשפחתיים לאחר פרישת הפריוויה המוצלחת. דגם הוורסו MPV הושק באירופה לפני מספר שנים והוא מבוסס על הקורולה החדשה וגם, באופן קל, על האח הזהה טויוטה מטריקס הקטן ממנו במימדיו ומניע את האוכלוסיה בארה"ב.

על מדף השדרוגים, טויוטה ביגרה את הוורסו בהתאם לתפיחת הפרופורציות בקבוצה. בממד האורך התווספו שבעה סנטימטרים, עוד שניים צמחו בין מפשקי הסרנים ומקדם הגרר רושם 0.29 ותרומה לזרימת האוויר סביב המבנה הגבוה והקופסתי בכדי לשפר את צריכת הדלק כמובן. סידור ההושבה מציע שלוש שורות ושבעה מושבים, כאשר השניים האחרונים ניתנים לקיפול מלא ומעצימים את עומק תא המטען.

תוספת חשובה מספרים בטויוטה, עוברת על הוורסו גם בתחום הביצועים. מעל 20 אחוזים בעוצמה קיבצו המנועים החדשים, בינהם שני לוגמי בנזין בנפחי 1.6 ו-1.8 ל', ושני טורבו דיזל בנפח 2.0 ו-2.2 ל'. לאלו תשודך תיבת הילוכים ידנית בת שישה יחסי העברה, או רציפה – מולטי דרייב S, אותה סקרנו בהשקת הטויוטה והרשימה בתפעולה. תיבה רובוטית, אין.

עוד במסיבת העתונאים שערכה היבואנית לישראל במקביל ההשקה המקומית לאוונסיס החדשה, נמסר לוואלה! רכב כי הוורסו תושק בישראל החל מחודש מאי הקרוב. נכון לרגע זה, עדיין לא ידוע מה יהיה תג המחיר ובאילו רמות אבזור היא תוצע לקהל הישראלי.

טויוטה עולה כיתה בבטיחות

במקביל לחדשות האירופיות, גם ביפן מכריזה טויוטה על חידושים. היום מודיעה היצרנית כי תחל לצייד את מכוניותיה בארץ מולדתה במערכת 'Pre-Crash' מבוססת רדאר, העוזרת למנוע תאונות חזית-צד. במהלך זה, מיישרת טויוטה קו עם מספר תאגידים שהחלו בשנים האחרונות לצייד את דגמיהם בחבילות בטיחות משודרגות, שעד לא מזמן היו נחלתן של מכוניות פרימיום בלבד.

המערכת של טויוטה פותחה לאחר מחקר פנימי, שמצא כי התאונות הקטלניות ביותר מקורן בהתרסקויות בחלקי החזית והפרופיל. בפועל, גלי רדאר אלכסוניים נעים סביב המכונית במהלך הנסיעה, ובכך מרחיבים את שדה הראייה של מחשב הבטיחות. כאשר נרשמת סכנה קרובה ומיידית, חיווי אור-קולי ממלא את חלל התא ומתריע בנהג לפעול למניעת ההתנגשות.

עד כאן הכל מוכר וידוע, אך על פי טויוטה היתרון המוסף במערכת שלה נמצא בפונקציה אחרת - מנגנון בבסיס המושב המאפשר לספק את התשובה הטובה ביותר במקרה של תאונת חזית-אחור. לפני החבטה הבלתי נמנעת, משנה המערכת מיידית את זווית המושב, מפעילה את מותחני חגורות הבטיחות, ומאפשרת הפעלה אופטימלית של כריות האוויר. כך לדברי טויוטה, מתקבלת הגנה מרבית כנגד פגיעה פיזית בנוסעים, וכמו כן נמנעות חבלות כמו 'צליפת השוט'.

בשלב הראשון, תצייד טויוטה במערכת ה-'Pre-Crash' את דגמיה היוקרתיים יותר ביפן בלבד. מאוחר יותר כך ניתן להסיק, תגיע המערכת גם לשאר מדינות העולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully