וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על הגריד: עדכונים מהמסלול

ירון אדרי

27.2.2009 / 10:18

פורמולה 1: בראון משתלט על הונדה?; WRC: גרונהולם חוזר; דקאר: ארגנטינה וצ'ילה גם ב-2010; מוטו GP: קוואסאקי תתחרה במתכונת חצויה; הפתעה: חכו לסוף

פורמולה 1: הגידו שלום ל-'USF1'

בשעה טובה, קבוצת הפורמולה 1 האמריקנית 'USF1' קמה לתחייה באופן רשמי. אמנם אין לה עדיין מכונית, וגם לא נהגים, אבל תקוות ותכנונים לא חסרים.

ביום שלישי האחרון אירח ערוץ הטלוויזיה 'ספיד TV' את מקימי הקבוצה קן אנדרסון ופטר ווינדסור, אשר חשפו את הפרטים והמטרות שעד כה היו בגדר שמועות. בעונת 2010 תערוך הקבוצה את טבילת האש הראשונה שלה, במטרה להציג מכונית אמינה שתסיים מירוצים ואולי גם עם נקודות השמורות למקומות 1 עד 8. בעונת 2011 מקווה הקבוצה לצבור ניקוד בכל מירוץ, ובשנים הבאות להתקדם באופן עקבי במעלה הטבלה.

המכונית עצמה, שטרם קרמה קרבון ומתלים וגם הסכם עם ספקית מנועים טרם נחתם, תיחשף לקראת חודש אוקטובר ומבחני מסלול ראשונים יערכו רק בינואר 2010 וזאת בעקבות האיסור אותו קובע תקנון הפורמולה 1. לגבי השלוחה האירופית אותה רוצה להקים הקבוצה, אומרים השניים כי מדובר רק בבסיס לוגיסטי ולא במרכז פיתוח. מיקומו של זה לא סגור עדיין, והשאיפה שיהיה באזור מרכזי ונגיש ביבשת אשר יאפשר לאוהדים להגיע אליו ללא כל בעיה. כאן מביאים השניים חלק מהתרבות האמריקנית לפיה פחות חוצצים עומדים בין הקבוצה ל"פשוטי העם", משהו שאינו מקובל כל כך בפורמולה 1.

פרט נוסף עליו דיבר ווינדסור קשור בזהות הנהגים. למרות כי מדובר על קבוצה עם זיקה לאומית גבוהה, אין מנוס כנראה שבשלב הראשון יוביל אותה נהג ותיק שאינו בעל 'גרין קארד' וזאת במטרה לפתח את המכונית בצורה יעילה. החוסר בנהגים אמריקנים בסבב עושה את שלו, ושם אפשרי שעלה הוא של רובנס באריקלו הברזילאי המחזיק במספר הרב ביותר של מירוצי פורמולה 1. נהגים מקומיים ושמות יש לא מעט, אך אלה אם יצטרפו יגיעו רק בשלב מאוחר יותר.

מי שסקפטי לגבי כל העניין הוא פול סטודארט האוסטרלי, מי שהיה הבוס של קבוצת 'מינארדי' וכיום מריץ קבוצת מירוצים בארה"ב. סטודארט חווה על בשרו את הקושי שבהשגת מימון, בעיקר לקבוצה קטנה המשוועת להשיג אפילו נקודה אחת, וזה עוד לפני שהוא מזכיר את המשבר הכלכלי. "אני לא רואה כיצד הם ישיגו ספונסר גדול" הוא אומר ל'רויטרס', תוך ציון עובדה נוספת שתכביד על המצב והוא היעדרות הפורמולה 1 מארה"ב. לעומתו, בקבוצה בטוחים כי דווקא כעת מדובר הטיימינג המושלם להיכנס לסבב, בגלל תהליך הפחתת העלויות המתוכנן לשנים הקרובות. נו, שיהיה במזל.

פורמולה 1: קבוצה גם לדרום אפריקה ופורטוגל?

A1GP הוא שמו של סבב מירוצים הצובר פופולריות ברחבי העולם. זה בנוי על טהרת האומות, כשכל קבוצה מייצגת מדינה. הפרט הבא אמנם לא קשור לאטיים, אבל כדאי שתדעו שאפילו לבנון מיוצגת שם. בכל מקרה, מי שמריץ את הסבב בכל העולם הוא הדרום אפריקני טוני טיקסירה, שמזה שנתיים מנסה ללא הצלחה להיכנס גם לפורמולה 1.

לאחרונה רכש טיקסירה שטח בן 47 דונמים בסמוך למסלול פורטימאו בפורטוגל, שם הוא מתעתד לייצר ולהרכיב את מכוניות ה-A1GP הבאות. עם מימון שחלקו אמור להגיע מממשלת פורטוגל, מקווה איש העסקים לפתח בעצמו גם מכונית פורמולה 1 במטרה להקים קבוצה בה ינהגו אלופי ה-A1GP. מעניין איך יתייחסו לכך ב-FIA, אשר אינה פורסת חסותה על הסבב המתחרה.

ורק בכדי ליצור קטע קישור לאייטם הבא, נספר כי לפני שבועיים היה טיקסירה בין המועמדים שהצעתם לרכישת הונדה לא התקבלה.

פורמולה 1: רוס בראון יהיה הבעלים של הונדה?

אם חשבתם שהפעם לא אזכיר את הונדה, הרי שטעיתם. הקבוצה שלא מפסיקה לייצר כותרות, תחל בקרוב לבחון את המכונית החדשה בספרד כך חושף 'אוטוספורט'. את המכונית המותאמת לתקנות החדשות אמנם כבר ראינו, אך זו עדיין לא צברה שעות מסלול מספקות.

ומאיפה הכסף? רבים הם השמות שהוזכרו כקונים פוטנציאלים לקבוצה, אך עיסקה סגורה אין. סוכנויות הידיעות בעולם משערות כי הסיבה לכך נעוצה בעובדה שמנהל הקבוצה רוס בראון הוא זה ששואף להיות בעצמו הבעלים שלה, ועל כן מטרפד כנראה כל יוזמה. בראיון שנתן ל'ניוז אוף דה וורלד', מגלה ברני אקלסטון כי גם הצעה בגובה 100 מיליון פאונד אותה הגיש בתמורה לחלק נכבד ממניות הקבוצה, נדחתה על הסף על ידי בראון.

ואם בשבועיים האחרונים נרמז כי ברונו סנה יביא עימו לקבוצה ספונסר עתיר מזומנים, שימו לב לעובדה הבאה. אתר 'קראש' מפרסם תחת הכותרת "בלעדי", כי הברזילאי בעל השם המחייב כלל אינו נמצא בתכנון של בראון לעונה הקרובה. מי כן? בן ארצו הוותיק באריקלו ששמר על אופטימיות מתום העונה שעברה וכנראה לא לחינם.

פורמולה 1: רייקונן מרוכז בעצמו

אלוף העולם של 2007, לא הרשים ב-2008. אלוף העולם של 2007 יודע שעונה נוספת ללא הישגים תסלול את דרכו החוצה מפרארי. בגלל זה, חודש לפני תחילת העונה, אלוף העולם של 2007 מרוכז רק בעצמו.

בראיון שנתן ל'קוריירה דלה סרה', אומר קימי רייקונן כי הוא למד מטעויות העונה החולפת, אך אינו מעוניין לבזבז זמן מיותר בלהבין אותן. "זה לא יעזור לנו לשפר עצמנו" הוא אומר, נותן לעצמו עוד זריקת מוטיבציה עצמית לקראת פתיחת העונה. גם על הישגי הקבוצות המתחרות מסרב רייקונן להתעכב, וממשיך לדבוק באמונה כי יש להשקיע את מרב הריכוז והמאמץ לשיפור עצמו ומכוניתו. על בן קבוצתו פליפה מאסה הוא בטוח מסתכל, היות והוא אחד משני הנהגים העיקריים אשר יכולים למנוע ממנו אליפות גם העונה.

אך מתברר שגם על העתיד הפיני לא מסתכל. בהתייחסו לחוזה עם פרארי המסתיים בתום עונת 2010, הוא אומר "בעוד שנתיים אני אראה אם אני עדיין נהנה בפורמולה 1, או שאני ארצה לעשות דברים אחרים". בכל מקרה, הוא בטוח שפרארי תהיה הקבוצה בה יסיים את הקריירה. בינתיים, בין מבחן לאימון, הוא מעביר את הזמן במירוצי ראלי, אולם ללא צלחה יתרה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

פורמולה 1: ההודים מחרישים

לקבוצת 'פורס אינדיה' יש תקוות גדולות לקראת עונת 2009. עם מנועים ועזרה ממרצדס, היא לא רוצה להמשיך ולהתחרות על "מי לא יגיע אחרון". המכונית החדשה VJM02 אמנם תוצג רק ביום ראשון הקרוב בחרז, אך בינתיים, בשקט בשקט, היא כבר עורכת מבחנים ראשונים במסלול סילברסטון.

נכון לרגע זה ימשיכו לנהוג בקבוצה ג'יאנקרלו פיסיקלה ואדריאן סוטיל, אך לאור העובדה כי למרצדס חלק לא מבוטל בפעילות הקבוצה, כנראה שאחד מהם יאלץ לוותר על מקומו. מי שיחליף את חסר המזל יהיה אחד מנהגי המבחן של מרצדס, מה שמסמן כנראה על הפיכת הקבוצה לסוג של קבוצת בת בסגנון 'טורו רוסו'. ויש גם כיוון נוסף, מאוד מופרך כרגע. האם מרצדס בדרך להיות קבוצה עצמאית, באותו האופן שעשתה זאת ב.מ.וו עם סאובר?

WRC: גרונהולם חוזר

מאז פרש מרקוס גרונהולם מסבב ה-WRC בתום עונת 2007, ישנו הרושם כי הוא עשה זאת ללא השלמה מלאה. אחרי שבילה במספר מירוצי ראלי קרוס במדי פורד, דובר על חזרה לסבב הבכיר ב-2009 במדי סובארו. אולם הפרישה הבלתי צפויה של זו שוב הותירה את אלוף העולם פעמיים בעבר ללא הגה ביד, ועם מחשבות להתחיל קריירה שנייה במירוצי הדקאר.

כעת, שוב נקשר שמו של גרונהולם עם סובארו והפעם בזכות סדנת 'פרודרייב'. לאחר נסיעת מבחן מוצלחת שערך הנהג הוותיק במכונית מהעונה שעברה ביוזמת הסדנה, הוא הודיע כי יחזור למירוץ אחד. זה יהיה בפורטוגל בתחילת חודש אפריל, ולאחר מכן יחליט הבחור אם ירצה להמשיך או לפרוש סופית. מה שמעניין הוא, מדוע 'פרודרייב' לא הציעה מכונית גם לפטר סולברג, שהיה שותף עיקרי בפיתוחה?

WRC: פורד מפחדת מסיטרואן

פורד, קבוצתו האחרונה של גרונהולם, מרגישה כי סיטרואן מתחילה לברוח לה וזאת אחרי שני מירוצים בלבד. בכדי שזה לא יקרה, בילתה השבוע הקבוצה על כל הציוד ושני נהגיה בסרדיניה לצורך אימונים. במשך שישה ימים אינטנסיביים, גמאו מיקו הירבונן ויארי מאטי לטבלה מרחק השווה לשני מירוצי ראלי, במטרה למצוא את הנוסחה להשגת נצחון במירוץ הקרוב שיערך בקפריסין בעוד שבועיים. את עיקר המאמצים ריכזו הנהגים בהתאמת הסט-אפ המתאים לנהיגת אספלט עם צמיגי עפר, היות ותנאי דרך אלו יאפיינו את המירוץ הקרוב. על פי התקנות, אסור לערב שני סוגי צמיגים במירוץ כך שלאימון מטרות חשובות.

אבל סיטרואן כמובן שלא תתן לאף אחד לסכל לה את התוכניות. בספרד ערכה הקבוצה אימון תחת אותן מטרות בדיוק, ואם זה אכן יעזור לה לנצח שוב אז לפנינו עומדת עונה שתהפוך חיש מהר לשעמום אחד גדול.

מוטו GP: קוואסאקי בכל זאת בפנים

אחרי שהודיעה בחודש ינואר על פרישה מהמוטו GP, חוזרת בה קוואסאקי חלקית. לעונת 2009 תתייצב הקבוצה באופן רשמי, אולם תריץ רוכב אחד בלבד ולא שניים כמקובל. הזוכה המאושר הוא מרקו מלאנדרי, ואילו בן קבוצתו ג'ון הופקינס שיועד בעבר, ישאר ככל הנראה מובטל.

ההודעה היא כנראה סוג של פשרה בין הקבוצה היפנית ובין מארגנת האליפות חברת 'דורנה', לאחר שהאחרונה איימה כי תנקוט בצעדים משפטיים. מתוקף חוזה שנחתם בינהן, מחוייבת קוואסאקי לסבב עד לשנת 2011 ופרישה הייתה מהווה הפרה בוטה. למלאנדרי זה לבטח לא משנה, ואולי אף עדיף כך היות וכל התקציב המצומצם והמשאבים יופנו אליו בלבד.

דקאר: סופית – ארגנטינה גם ב-2010

המעבר של מירוץ הדקאר מאפריקה לדרום אמריקה לווה ברגשות מעורבים. הוויתור על יבשת אפריקה המסורתית נתפס כעוול אצל חלק מהמעריצים המושבעים, בעוד שאצל אחרים היה הדגש על התרחקות ממדינות המשמשות קרקע פוריה לפעולות טרור. המארגנים ככל הנראה נמנים עם הסוג השני, וכעת הם מודיעים סופית כי דרום אמריקה תארח את המירוץ גם בשנה הבאה.

למרות ההצלחה של מהדורת 2009 בארגנטינה וצ'ילה, המון תלונות נרשמו במהלך המירוץ על ידי הקבוצות והנהגים. לא אחת קוצרו קטעי המירוץ בשל תנאים מזג אוויר או קרקע קשים, מה שלבטח שיבש את האסטרטגיה לכמה מהמתחרים. ובכל זאת, ולבטח לאחר מספר שדרוגים, בואנוס איירס תמשיך לארח את ההזנקה והסיום של המירוץ גם בעתיד.

הפתעה: התמונה הראשית במיוחד עבורכם

'על הגריד' של השבוע שעבר זכה להרבה תגובות נלהבות בזכות רגליה של נערת הגריד שבתמונה הראשית. למעשה, אותה נערת גלגל מככבת אצלנו בכל סוף שבוע בחודשיים האחרונים, ורק עכשיו נזכרתם לתת לה קומפלימנטים. אז לכל אותם מעריצים, נציג השבוע את התמונה בגודל קצת יותר מעשי. תהנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully